😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
BMW i5 Touring eDrive40 
test

BMW i5 Touring eDrive40 

Zaostřeno na spotřebu
5

Po různých testech BMW i5 se dostáváme i k testu spotřeby, konkrétně u praktičtějšího kombíku se základní motorizací. Jak si BMW i5 Touring vede po stránce spotřeby v zimních teplotách?

BMW i5 jsme měli v testu několikrát a v různých verzích, ale test Zaostřeno na spotřebu jsme dělali jen u ostrého sedanu BMW i5 M60. Nyní tedy poprvé zaostříme na spotřebu kombíku a zároveň základní zadokolky BMW i5 Touring eDrive40.

Jaká je reálná zimní spotřeba elektrického kombíku BMW i5 Touring eDrive40? – Zjistili jsme to v testu Zaostřeno na spotřebu

Technické parametry BMW i5 Touring eDrive40

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 5 060 × 1 900 × 1 515 mm, 2 255 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie84,4 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 560 km
Cena od1 799 200 Kč

BMW i5 Touring eDrive40 má baterii o celkové kapacitě 84,4 kWh, z nichž je využitelných 81,2 kWh, jak si můžete přečíst v katalogu výše. Udávaná kombinovaná spotřeba dle WLTP je 16,5 kWh/100 km. Spolu s velikostí baterie to zajišťuje teoretický dojezd až 560 kilometrů dle stejné metodiky. Cena startuje na 1,8 milionech korun včetně DPH, což na elektrický kombík těchto parametrů vůbec není špatné.

Palubní počítač BMW i5 Touring eDrive40 ukázal spotřebu 19,8 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač BMW i5 Touring eDrive40 ukázal spotřebu 19,8 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 6 °C. Na startu byla okolo 5 °C, v cíli pak 7 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 17,9 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to už 20,9 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h už stoupla výrazněji na 26,9 kWh/100 km.

K dosažení co nejvyšší efektivity vám pomůže kurz Spotřeba pod kontrolou. Na ten nyní platí 15% sleva pro čtenáře fDrive.cz. Stačí zadat slevový kód FDRIVE15. Je varianta i osobního kurzu přímo s Markem.
Reálná spotřeba vyšla na 26,2 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 153,4 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Test probíhal v zimních teplotách, které se pohybovaly od cca 1 do 7 °C. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo cca 20 kilometrů a spotřeba tam vyšla na 24,6 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ovšem s převahou dálnic, po kterých jsem ujel více než polovinu z celkové vzdálenosti. Palubní počítač ukázal za celý test 21,5 kWh/100 km. Celkem BMW i5 Touring eDrive40 odebralo 40,254 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 26,2 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 20,4 km) 24,61 kWh/100 km 329 km
Mimo město (90 km/h) 17,85 kWh/100 km 454 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 20,9 kWh/100 km 388 km
Dálnice (130 km/h) 26,85 kWh/100 km 302 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 19,8 kWh/100 km 410 km
Celý test (153,4 km) podle nabíjení 26,24 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 6 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 1 až 7 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 81,2 kWh.

Komentář autora ke spotřebě vozu BMW i5 Touring eDrive40

Zpočátku jsem si říkal, že je škoda chybějících pádel pod volantem pro regulaci rekuperace. Následně jsem ale zjistil, že automatická rekuperace funguje v BMW i5 velmi dobře. Když je potřeba, nechá auto plachtit bez rekuperace a naopak při potřebě brzdění včas zapíná rekuperaci a nebrzdí víc, než je potřeba. Některé vozy například před zatáčkami zpomalují příliš, a proto si to raději reguluji sám pádly, ale u BMW i5 to bylo vždy tak akorát. Pouze v jednu chvíli mi to při sjezdu dálničního kopce, kde nejprve krásně plachtilo, oznámilo blížící se limit 90 km/h a začalo brzdit rekuperací. Reálně tam ale žádný limit nebyl. Jedná se ale nejspíše o chybu mapových podkladů, protože se mi to ve stejném místě stalo i ve voze jiné značky.

Faktem je, že test probíhal v zimních teplotách, čímž je ovlivněna hlavně městská spotřeba, protože při nižších rychlostech se spotřeba topení více projeví v hodnotě vztažené na 100 km. Celkově ale hodnoty spotřeby i teoretického dojezdu nevychází špatně a v létě samozřejmě budou mnohem lepší. Pokud se podaří udělat stejný test i u sedanu, bude zajímavé sledovat, o kolik bude nižší zejména dálniční spotřeba vzhledem k lepší aerodynamice karoserie.

Celkově je BMW i40 Touring eDrive40 příjemné auto, které při praktičnosti kombíku nabídne solidní výkon (pro mě naprosto dostačující), výborné jízdní vlastnosti a zároveň relativně dobrou spotřebu i dojezd.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Radim Strnad
tak to mě docela překvapilo, kombinovaná spotřeba stejná jako náš tlustý e-Tron 55, tedy docela velká u sedanu.
Miroslav Krejci
18% ztráty z nabíjení mi přijdou docela vysoké.
Že by ztráty při DC nabíjení byly tak vysoké?
Já mám u nabíjení z Wallboxu (AC 11kW - ID.7) ztráty cca 7%.
Kazimír Kovář
Čekal jsem míň.. O dost míň.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze