Letošní ročník Elektrofestu se vydařil. Přivezli jsme na něj BMW i5

1
Letošní ročník Elektrofestu se vydařil. Přivezli jsme na něj BMW i5
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na akci byl poprvé k vidění historický koutek
  • Na letošní ročník Elektrofestu jsme přijeli vozy BMW i5 eDrive40, Hyundai Ioniq a Kia Niro EV
  • Akce se zúčastnilo přes 200 elektromobilů

Již čtvrtým rokem se v Pelhřimově konal největší sraz elektromobilů v ČR. My jsme u toho samozřejmě nechyběli a v rámci obohacení vozového parku na hlavní náměstí jsme dovezli ukázat například zcela nové BMW i5 ve verzi eDrive 40. Veřejnost jej přijala s úžasem a bylo znát, že vůz je stále žhavou novinkou. Jaké bylo naše překvapení, když jsme na náměstí během chvíle zpozorovali další novinku, kterou je tentýž model, jen ve verzi Touring. BMW novinku ukázalo teprve nedávno a ve sportovní edici M60 to vystavenému kousku z rukou prodejce náramně slušelo. Sraz elektromobilů byl plný českých hvězd, kdy roli moderátora už druhým rokem plnil Michal Kavalčík a druhým moderátorem byl Roman Vojtek. Jako hosté vystoupili například Tomáš Klus či Pavel Nový, jenž publikum rozveselil hned na úvod několika vtipy.

Elektrofest letos ukázal kromě vystavených BMW i záplavu vozidel Tesla. Nechyběl omlazený Model 3 Highland a vystaveno zde bylo i popelářské Volvo či 12tunový nákladní Mercedes-Benz eActros. Vůbec nejzajímavější ale byl historický koutek. V něm se nacházela dvojice elektromobilů z roku 1906 a 1907! A zatímco první z nich byl dvoumístný a postrádal dokonce i klasický volant, užitkový elektromobil na loukoťových kolech na tom byl o něco lépe a nabízel čtyři elektromotory o celkovém výkonu 48 kW. Když si člověk pomyslí, že se dívá na první elektromobily světa, skoro se až tají dech.

Příznivce českých elektromobilů z dávnější historie potěšil na výstavě vůz s názvem „Shortcut“. Ten vychází ze Škody Favorit, avšak chybí mu druhý pár dveří, stejně tak vyšší profil zadní části karoserie. Jediný prototyp byl tehdy upraven Jaromírem Vegrem a jeho výkon činí 15 koní. Potěší i dojezd na plné nabití, jenž je podle majitele okolo 80 až 100 km. Něco takového se jen tak nevidí, což se dalo říci o dalším elektromobilu z 90. let, kterým byl Peugeot 106 Electric. Jeho výkon činí 28 koní a dojezd podle majitele je taktéž okolo 80 až 100 km. Ke konci akce došlo opět na počítání elektromobilů na výstavě a výsledný počet 235 kusů znamená nový rekord.

Jaký byl ElektroFest 2024? – Podívejte se na reportáž včetně komentářů osobností z elektromobility

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Milá akce, taky jsem se byl podívat v sobotu odpoledne. Udivuje mě však jedna věc, není to věcí EV, ale nových automobilů obecně, jaký je z nich špatný výhled. Všechno dělané pro srážku s chodcem a obecně mnohé pro pasivní bezpečnost, ale komu záleží na tom, že řidič z vozu už nevidí a tak ztrácí možnost aktivě nehodu zcela odvrátit. Bože, bože můj... Kam se proboha poděl selský rozum?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze