Vedení Tesly přišlo na další způsob, jak dodatečně monetizovat zákazníky, kteří si svůj vůz už koupili. Aspoň tedy v USA. Právě tam se totiž podle Electreku některým majitelům objevila v jejich aplikaci nabídka na dodatečné prodloužení dojezdu pro Teslu Model Y v provedení SR RWD, které se, na rozdíl od Evropy, v USA už přestalo prodávat. Za poplatek 1 000 USD (23 200 Kč) nebo 1 600 USD (37 200 Kč) si můžete aktivovat tzv. Energy Boost, tedy dodatečné softwarové prodloužení dojezdu o 30 mil/48 km nebo 50 mil/81 km. Není to žádné překvapení, automobilka už před časem anoncovala, že ukončený SR model má větší baterii, než bylo uvedeno, a tuto možnost uvede, jen co ji povolí regulační úřady. Byť se původně hovořilo o 40–60 mílích.
Na první pohled se jedná o velkorysou nabídku, ovšem má několik háčků. Zaprvé je u ní uvedeno, že uvedené prodloužení dojezdu je namodelované interně, nikoliv změřené podle oficiální metodiky EPA. A může se lišit podle řady faktorů, mj. podle kondice baterie. Zákazník tedy ve finále vůbec nemusí dostat to, co je uvedeno. Zadruhé se výrobce k ničemu nezavazuje, ani k tomu, že zakoupené prodloužení v budoucnu opět neomezí. A je velkou otázkou, zda uživatelům potom vrátí peníze. Nebylo by to ostatně zdaleka poprvé, kdy automobilka něco podobného udělala. A konečně zatřetí, Tesla jako obvykle zamlčuje důležitá technická data svých aut, včetně kapacit baterií (veškeré uváděné hodnoty byly zjištěny neoficiálně). Zájemce se tedy vůbec nedozví, o kolik si tímto zákrokem zmenší horní buffer a jaký vliv to bude mít na životnost baterie.
Další otazníky vyvolává fakt, že některým majitelům se objevila první nabídka, jiným pouze druhá, nikdy nepřišly obě současně. Zjevně to tedy znamená, že Tesla montovala do Modelu Y SR dvě různé baterie možná s odlišnou kapacitou, možná odlišné jakosti.
Tesla podobný tah neudělala poprvé, ostatně celý nový byznys dodatečného dokupování služeb a vlastností do již prodaného auta, který automobilky milují a zákazníci nenávidí, rozšířila právě ona. A protože dalším nemilým rysem jejího obchodního modelu je prodávat zákazníkům věci, které zatím nefungují (FSD), otázkou zůstává, co zájemce za své peníze vlastně dostane. A zda se nejedná jen o další zpeněžení něčeho, co už jednou zaplatil. Ovšem na kreativní pojetí vztahu automobilka–zákazník jsme u Tesly už zvyklí.