Majitelé Tesly Model Y si za skrovný poplatek odemknou dojezd až 100 km

14
Majitelé Tesly Model Y si za skrovný poplatek odemknou dojezd až 100 km
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Musk slibuje relativně zásadní zvýšení dojezdu výměnou za poplatek 42 až 56 tisíc Kč
  • Nový způsob monetizace však musí nejprve schválit příslušné úřady

S nástupem moderních automobilů se stalo poměrně běžným, že si vozidla kupujeme vybavená různými funkcemi, které si v případě zájmu můžeme později „odemknout“. Jinými slovy vozy obsahují potřebný hardware a v rámci moderních způsobů monetizace a kladení většího důrazu na předplatná spíše než na jednorázové nákupy si je možné za jednorázový či pravidelný poplatek dokoupit například pokročilejší jízdní asistenty nebo například vyhřívání vozidel. Velkým průkopníkem v této oblasti je nepochybně Tesla, jejíž výstřední majitel, Elon Musk, přišel se zajímavou zprávou prezentovanou kde jinde než na svém profilu na sociální síti X.

Konkrétně se vyjádřil k základní Tesle Model Y, tedy verzi Standard Range se zadním náhonem kol. Podle jeho komentáře jsou modely, které se již několik měsíců dostávají k zákazníkům, schopny reálně delšího dojezdu než slibuje výrobce, a to o poměrně zásadních 40 až 60 mil více, tedy přibližně 64,4 až 96,5 km. Uvedený dojezd (který je zřejmě pouze odhadem Elona Muska a nevychází z metodiky WLTP) by si pak zákazníci mohli dokoupit za 1 500 až 2 000 amerických dolarů (v přepočtu zhruba 42 až 56 tisíc Kč).


V souvislosti s tím byla na americkém trhu uvedena i nová verze Tesla Modelu Y s udávaným dojezdem 320 mil (514 km) namísto původních 260 mil (418 km), která je, jak upozornil The Verge, právě o 2 000 dolarů (56 tisíc Kč) dražší. Dodejme, že placené odemykání dojezdu u elektromobilů se doposud jeví jako nejkontroverznější ze způsobů monetizace. V tuto chvíli je zároveň nutné brát plány Muska s rezervou, neboť, jak sám uvádí, odemykání dojezdu Tesly Model Y musí nejprve schválit příslušné orgány. Vaše názory na tento krok můžete zanechat v komentářích pod článkem.

Tesla Model Y Standard Range

Rozměry4 750 × 2 129 × 1 624 mm, 2 007 kg
Výkon220 kW
Baterie60 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd455 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Ještě můžou prodávat třeba topení do zadních sedaček, nebo že budou fungovat lépe stěrače nebo tempomat :)))
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Výhoda softwarově limitované kapacity je, že se nepotkáte s degradací baterie a také se rychleji nabíjí, protože 100% na displeji je vlastně 80%, pokud vám to ovšem Elon softwarově nezpomaluje, jako kdysi Apple softwarově uměle zpomalil staré iPhony.
den
den
Naposledy upraveno: 6. 5. 17:23
Ale výrobci počítačových procesorů například dělají to samý. Prostě potřebuji řadu produktů aby měli nabídku v levnějším segmentu trhu ale nevyplácí se jim dělat několik různých verzí. Tak udělají stejnou ale u části pozamykají jádra, a frekvence. Ano je to tam spojený ještě s tříděním. Nicméně u některých kusů procesuru se dá odemknout jádra navíc a navýšit frekvence.
To samý tady nevyplácí se dělat několik druhů baterek aby prodávat levnější verze aut.
A to zmíněný odemykání u modelu Y platí myslím jen pro americký trh - jenom tam do Modelu Y RWD dávali NMC články. Tudíž bylo tam místo na víc článků. V Evropě a Číně jsou to LFPčka tak tady žádné odemykání nebude.
A myslím Tesla to nedělá poprvé podobný trik byl už prodělán dřív s Model S

Mimochodem VW také dělal verze ID.3 45kWh kde teoreticky by šlo odemknout pár kWh navíc. Myslím baterka tam byla stejná jako u ID.4 52kWh. Ale VW to odemykání nenabízí.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 6. 5. 20:27
Jestli dávají větší baterku i do modelu 3 sr tak už pro něj vážně jdu

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze