Nová Tesla Model 3 Performance dostává v USA zásadní výhodu oproti zbytku světa

3
Nová Tesla Model 3 Performance dostává v USA zásadní výhodu oproti zbytku světa
Fotografie: Tesla
  • Omlazený Model 3 Performance nabídne dva údaje zrychlení z 0 na 100 km/h
  • Lepší provedení dostanou Američané
  • Může za to odlišný typ baterie a naladění systému

Mysleli jste si, že při uvedení omlazené Tesly Model 3 Performance dostanou všichni stejně výkonné auto? Tato otázka by zřejmě nikdy nepadla, kdyby nebyla řeč o Tesle, ale jak se nyní ukazuje, americký výrobce to s odlišením myslí vážně, a tak zákazníci v USA dostanou mnohem lepší provedení než kdokoliv v jiné zemi světa. Důkazem je nově vydaná technická informace, o které píše například malaysia.news.yahoo.com. Díky tomu víme, že zatímco americký Model 3 Performance se v novém vydání dočkal výkonu 510 koní a točivého momentu 741 Nm, evropské, čínské nebo australské provedení nabídne 460 koní. To je celkem znatelný pokles. Tím to ale nekončí. Vlivem tohoto faktoru se „neamerický“ Model 3 Performance rozjede z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy.

A co stojí za tímto rozdílem v dynamice a výkonu? Odpovědí je typ použité baterie, kdy v USA se do vozidel montuje 82kWh baterie od Panasonicu. Naopak vozy vyrobené v továrně Tesly v Šanghaji používají 79kWh baterii LG. V důsledku toho zde máme dvě konfigurace baterie a vozidla, což ovlivňuje výstupní výkon Modelu 3 Performance. Navzdory rozdílům ve špičkovém výkonu dosahuje Model 3 Performance stále maximální rychlosti 262 km/h. Kdyby se ale tyto dva vozy postavily vedle sebe, při sprintu na 400 metrů vyhraje americké provedení s rozdílem několika metrů. Současně bylo prozrazeno, že navzdory menší kapacitě baterie u verze vyrobené v Číně činí dojezd na nabití o něco více než v případě americké varianty s větší baterií.

Technické parametry Tesla Model 3 (facelift 2023) Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon343 kW, 466 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 528 km
Cena od1 405 990 Kč
Diskuze ke článku
Dalibor Burík
Dalibor Burík
Naposledy upraveno: 26. 4. 12:08
Zrychlení je stejné. Zmiňovaných 2.9 vs 3.1 - je to měření z 0-60 MPH (tj. na 96.56KMh) vs. 0-100 KMH. Při přepočtu na stejné jednotky je zrychlení shodné (2.9 při imperiálních a 3.1 při metrických). Tento rozdíl mají všechny verze (např. LR 4.2 vs 4.4s, stejný rozdíl pak u SR verze).

Z čeho vycházíte u toho, že americká verze na 400m vyhraje? V nižších rychlostech má mírně větší kroutící moment a pak se to zase obrací.

Jinak pro doplnění - EU verze má 723NM.
den
den
Naposledy upraveno: 26. 4. 11:56
Ale co je na tom divneho? Vedeli jste ze VW u ID-cek v Cine dela neco podobneho. Ze tam je treba vetsi verze ID.4, v autech jsou jine baterky a dokonce maji moznost V2L - stejne jako treba MG4, nebo korejci.
Carlos
Carlos
v textu se píše kapacitě baterii 79 a 82 kWh v tabulce je však 78
v textu se píše o výkonech 510 a 460 koní v tabulce je však 498 koní

budete mít ty data aspoň jednou správně?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze