Ze stáje Renault příští rok vyjede nová lahůdka od Alpine, Hyundai spouští objednávky na Ioniq 9, Nissan dále odhaluje nový Leaf a Tesla přiznává zklamání zákazníků. Tak vítejte u fNews.

fNews #312 – Tesla má problém s FSD balíčkem, Hyundai spouští prodej Ioniq 9
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Příští rok se na nás chystá novinka Alpine A390 z koncernu Renault, která míří na prémiové zpracování, pohodlí a sportovní jízdu. Jedná se o největší vůz této značky, nabídne pohon všech kol a rovnu tři motory. Verze GT nabídne výkon 401 koní, GTS rovnou 469 koní. To znamená zrychlení na stovku za 4,8, resp. 3,9 sekundy. Baterii o kapacitě 89 kWh nabijete výkonem až 190 kW. Dojezd přitom činí velmi slušných 555 km podle WLTP. Potěší také objem kufru 532 litrů, což je u této značky rovněž nevídané. Jisté je, že levné to nebude, i když o ceně a dostupnosti zatím více nevíme.
Co si ale koupit můžete je Hyundai Ioniq 9, který v Česku začal přijímat objednávky. Přijde ve třech motorizacích, vždy s velikostí baterie 106 kWh netto. Na výběr bude ze zadokolky, čtyřkolky a nejrychlejší varianty Performance s výkonem 408 koní. Ta má WLTP dojezd 606 km a na stovku se tento kolos dostane už za 5,2 vteřiny. Auto startuje v základní výbavě za 1 754 990 Kč, což v akční nabídce znamená 1 290 860 Kč bez DPH. Této verzi nechybí tepelné čerpadlo, V2L a další funkce. Připlácet si pak můžete za lepší materiály, funkce, samostatná pohodlná křesla v prostřední řadě s otočnou funkcí a další.
Nissan láká na svůj připravovaný Leaf v nové generaci a postupně nás zásobuje novými informacemi. Nyní se zaměřil na design, který klade důraz na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu 0,25, což podporují zapuštění kliky, svažující se záď, plochý podvozek atd. Vidíme také panoramatickou střechu, která mění průhlednost díky technologii zatmavování. Doufejme, že stejnou péči věnují i lepšímu tepelnému managementu baterie, než tomu bylo v případě předchozích generací. Evropská verze vozu se má vyrábět v severoanglickém Sunderlandu.
V roce 2016 Tesla začala prodávat Full Self-Driving balíček, který měl v průběhu let díky aktualizacím dostávat nové funkce s cílem nabídnout plně samořiditelné schopnosti vozu. V roce 2019 však vyměnila hardware a starším autům měnila počítač. Nyní se prodávají vozy Tesla se čtvrtou generací hardwarové výbavy, která není kompatibilní s tou předchozí a nelze snadno vyměnit výpočetní jednotku za novou. Navíc je teď již potvrzeno, že slíbenou funkcionalitu tyto starší vozy nedostanou. Tesla již čelí žalobě a řeší, jak danou situaci vyřešit se všemi, kteří si drahý balíček zakoupili. Zatím však žádný plán nemá.
Máme mezi vámi někoho, kdo si na Tesla Hardware 3 koupil FSD balíček? Nebo jste k velkým slibům byli obezřetní? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.