Tesla má problém s FSD balíčkem, Hyundai spouští prodej Ioniq 9

fNews
Tesla má problém s FSD balíčkem, Hyundai spouští prodej Ioniq 9
Fotografie: Hyundai, Tesla
  • Hyundai posílá do prodeje Ioniq 9, nabídne akční cenu a tři výkonové verze
  • Alpine A390 přináší sportovní luxus, Nissan Leaf se dále odhaluje a Tesla přiznává problémy s FSD
  • fNews přináší ty nejzajímavější novinky ze světa elektromobility za uplynulý týden

Ze stáje Renault příští rok vyjede nová lahůdka od Alpine, Hyundai spouští objednávky na Ioniq 9, Nissan dále odhaluje nový Leaf a Tesla přiznává zklamání zákazníků. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #312 – Tesla má problém s FSD balíčkem, Hyundai spouští prodej Ioniq 9

Podcast v audio formě

Příští rok se na nás chystá novinka Alpine A390 z koncernu Renault, která míří na prémiové zpracování, pohodlí a sportovní jízdu. Jedná se o největší vůz této značky, nabídne pohon všech kol a rovnu tři motory. Verze GT nabídne výkon 401 koní, GTS rovnou 469 koní. To znamená zrychlení na stovku za 4,8, resp. 3,9 sekundy. Baterii o kapacitě 89 kWh nabijete výkonem až 190 kW. Dojezd přitom činí velmi slušných 555 km podle WLTP. Potěší také objem kufru 532 litrů, což je u této značky rovněž nevídané. Jisté je, že levné to nebude, i když o ceně a dostupnosti zatím více nevíme.

Co si ale koupit můžete je Hyundai Ioniq 9, který v Česku začal přijímat objednávky. Přijde ve třech motorizacích, vždy s velikostí baterie 106 kWh netto. Na výběr bude ze zadokolky, čtyřkolky a nejrychlejší varianty Performance s výkonem 408 koní. Ta má WLTP dojezd 606 km a na stovku se tento kolos dostane už za 5,2 vteřiny. Auto startuje v základní výbavě za 1 754 990 Kč, což v akční nabídce znamená 1 290 860 Kč bez DPH. Této verzi nechybí tepelné čerpadlo, V2L a další funkce. Připlácet si pak můžete za lepší materiály, funkce, samostatná pohodlná křesla v prostřední řadě s otočnou funkcí a další.

Nissan láká na svůj připravovaný Leaf v nové generaci a postupně nás zásobuje novými informacemi. Nyní se zaměřil na design, který klade důraz na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu 0,25, což podporují zapuštění kliky, svažující se záď, plochý podvozek atd. Vidíme také panoramatickou střechu, která mění průhlednost díky technologii zatmavování. Doufejme, že stejnou péči věnují i lepšímu tepelnému managementu baterie, než tomu bylo v případě předchozích generací. Evropská verze vozu se má vyrábět v severoanglickém Sunderlandu.

V roce 2016 Tesla začala prodávat Full Self-Driving balíček, který měl v průběhu let díky aktualizacím dostávat nové funkce s cílem nabídnout plně samořiditelné schopnosti vozu. V roce 2019 však vyměnila hardware a starším autům měnila počítač. Nyní se prodávají vozy Tesla se čtvrtou generací hardwarové výbavy, která není kompatibilní s tou předchozí a nelze snadno vyměnit výpočetní jednotku za novou. Navíc je teď již potvrzeno, že slíbenou funkcionalitu tyto starší vozy nedostanou. Tesla již čelí žalobě a řeší, jak danou situaci vyřešit se všemi, kteří si drahý balíček zakoupili. Zatím však žádný plán nemá.

Máme mezi vámi někoho, kdo si na Tesla Hardware 3 koupil FSD balíček? Nebo jste k velkým slibům byli obezřetní? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze