Tesla pro své vozy s hardwarem HW3 nikdy nenabídne plně autonomní řízení

14
Tesla pro své vozy s hardwarem HW3 nikdy nenabídne plně autonomní řízení
Fotografie: Tesla
  • Tesla naráží na limity softwaru a hardwaru použitého v dříve vyrobených vozech
  • Plně autonomní řízení bude dostupné jen pro modely s HW4
  • Problémem jsou taktéž již vybrané zálohy od zákazníků v rámci přikoupení funkce FSD pro vozy s HW3

Americká automobilka Tesla snad nemá jeden měsíc v roce, kdy by neřešila nějaký problém. Nyní vyšlo na povrch, že výrobce má potíže s plným využitím softwaru FSD na svých vozech s hardwarem úrovně HW3. Je sice pravdou, že již pár měsíců pracuje na aktualizacích pro tuto úroveň systému, jenže prioritou je vývoj funkcí pro vyšší stupeň HW4. To znamená, že majitelé vozidel s HW3 dostanou spíše upravené „softwarové větve“, které jsou optimalizovány pro výkonově omezený hardware. Dalším důležitým faktem je, že pro plné využití funkce FSD bude zcela jistě nutný upgrade na HW4. Tím ale disponují novější modely Tesla, takže řešení je jediné - majitelé starších modelů by si měli koupit novější vůz. To je ale dost zarážející, protože již v roce 2016 Tesla oznámila, že všechna její vozidla vyrobená po tomto roce budou s následně přicházejícími aktualizacemi softwaru schopna plně autonomního řízení.

Majitelé vozidel s HW3 se mohou těšit na další aktualizace a funkce, ale schopnost plně autonomního řízení se mezi nimi rozhodně neobjeví. Elon Musk pak již dříve naznačoval, že je možné, že Tesla nabídne „hybridní“ řešení mezi HW3 a HW4, které by mohlo přinést větší výkon, ale stále by bylo kompatibilní se stávající kabeláží v dříve vyrobených vozidlech. A aby těch problémů nebylo málo, Tesla dosud nezveřejnila, jak hodlá napravit situaci týkajících se některých majitelů vozidel s HW3. Někteří z nich si totiž balíček FSD již dříve zakoupili za příplatek 15 000 dolarů a nyní čekají, až bude spuštěn. Nyní je jasné, že k tomu nikdy nedojde a tak bude muset Tesla začít vracet zálohy, které začala vybírat již před devíti lety.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle je docela stará iformace, ví se o tom už velmi, opravdu velmi dlouho, ale spíš mě zaráží odkud se bere informace: Plně autonomní řízení bude dostupné jen pro modely s HW4.


Kdo to kde vzal?

Tomu taky nevěřím.

Kamárd dělá ve vývoji autonominího řízení ve významné firmě, už první HW a SW nasazují do ostrého provozu, vede tam tým IT, sám byl původně programátorem na tom projektu a když jsem mu položil otázku, jestli by si to dokázal představit bez Lidaru, jen postavené na kamerách, tak to jasně odmítl, zdá se mu to zcela neproveditělné k dnešním dnům. A pokud by to bylo jednou možné, nejspiš to nebude s HW výkonem, který má HW4 v Tesle.
Marek M.
Marek M.
A překvapuje to někoho?
Jen blázen (nebo naivka) si koupi za ty prachy FSD, které nefunguje, s tím, že jednou fungovat bude. Musím se smát, jak pořád cena za FSD stoupá a funkcionalita nikde. To fakt někdo koupí?
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 3. 6. 22:41
Každej aspoň trochu rozumnej člověk co se orientuje a byl tehdy early adopter dal těch 200k za fce co to mělo tehdy, protože chápal že Tesla kecá. To se fakt dalo poznat na zkušební jízdě v Berlíně. Takže jo…je to problém ale pochybuju že někdo z nás si ten krám nechal tak dlouho aby Teslu ještě dnes žaloval.

A lamy už maj HW4 anebo ojetinu
Petr Seliger
Petr Seliger
HW3 ? Neudělali překlep s tim, že to ve skutečnosti nezvládne ani HW4?
Po těch letech slibů by to bylo možná mnoho realismu na fanboys.

Na funkční stěrače je potřeba HW5 :-).

Počkáme si na robotaxi a uvidíme jak to bude fungovat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze