Elektrický hot-hatch Alpine A290 dorazil do Česka a projeli jsme jej

Elektrický hot-hatch Alpine A290 dorazil do Česka a projeli jsme jej
Fotografie: Alpine Česká republika
  • V Mostě a okolí jsme projeli Alpine A290 GTS
  • První kusy tohoto hot-hatche dorazily i k dealerům
  • Zpracováváme první jízdní dojmy včetně videa

Nedávno jsme psali o zveřejnění ceníku a tedy zahájení prodeje elektrického hot-hatche Alpine A290 v Česku. Nyní dorazil i fyzicky, měli jsme možnost jej projet na polygonu i po okreskách, a zároveň dorazil i do autosalonů. Zastoupení značky Alpine je ovšem v Česku pouze v Praze a v Brně.

Alpine A290 vychází z vozu Renault 5 Electric, ovšem nemá s ním mnoho společného, takže jde skutečně o samostatný model. Z Renaultu 5 Electric zůstala jen platforma a základ karoserie. I karoserie ale byla změněna například rozšířenými blatníky a jiné jsou samozřejmě i nárazníky a světlomety. Vpředu přibyly dva světlomety na masce, které dotvářejí „čtyřoký“ výraz vozů značky Alpine, a zároveň odkazují na rallyovou historii značky. Křížem přelepené světlomety se totiž dříve používaly v rally, aby se při nehodě sklo nevysypalo.

Chystá se elektrický hot-hatch Alpine A290. Víme, kdy bude.

Technické parametry Alpine A290 GT Performance/GTS

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 990 × 1 820 × 1 520 mm, 1 479 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie55 kWh (52 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 361 km
Cena od1 050 000 Kč

Platforma Amper Small je sice shodná s tou v Renaultu 5 Electric, má také baterii o využitelné kapacitě 52 kWh, ale podvozek Alpine A290 má jiná ramena, aby bylo dosaženo širšího rozchodu kol a celkově lepších jízdních vlastností. Zadní náprava je pak víceprvková. Jiný je i elektromotor vpředu pod kapotou, který má i hliníkový rám pro uložení motoru. To snižuje těžiště a napomáhá k rozložení hmotnosti 57:43, které je o poznání lepší, než u základního Renaultu 5 Electric.

Alpine A290 má standardně 19palcová kola se speciálními pneumatikami o šířce 255 mm. Pod nimi se schovávají čtyřpístkové brzdy Bremboo a kotouči o o průměru 320 mm. Ty pochází z modelu Alpine A110. Brzdový pedál je virtuální, tedy elektronické ovládání brzd pro přesnější dávkování brzdného účinku.

Alpine A290 se prodává ve dvou motorizacích. Základní verze GT má výkon 180 koní a začíná na cenovce 975 tisíc korun. Pak jsou verze GT Performance a GT Premium s cenovkou okolo 1,05 milionu. První z nich nabízí výkon 220 koní, druhá má 180 koní a lepší výbavu. Vrcholem nabídky pak je verze GTS, která je spojením obou předchozích a koupíte ji za 1 125 000 Kč. V nabídce byla i PREMIÈRE EDITION, limitovaná edice 1 955 kusů (podle roku založení značky), cenovka byla o 40 tisíc vyšší než u GTS, ale je již vyprodaná a v Česku se stihlo prodat jen několik kusů.


Alpine A290 GTS zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, ale zrychlení v přímce není to hlavní, co toto auto nabízí. To jsme si mohli ověřit na polygonu v Mostě i okreskách okolo Mostu a Litvínova. První jízdné dojmy včetně videa již připravujeme.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze