Ostré Genesis, nové AUDI i Kia na kempování

fNews
Ostré Genesis, nové AUDI i Kia na kempování
Fotografie: AUDI
  • AUDI pro čínský trh představilo velké E SUV, Genesis GV60 Magma láká na závodní schopnosti
  • Kia v edici WKND ukazuje elektromobil stvořený do lesa a výroba elektrifikovaných aut v Česku roste
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

V dnešním dílu fNews se podíváme na trochu exotiky. Čeká nás Genesis GV60 Magma, AUDI E SUV i netradiční úprava Kia EV5. A nakonec si řekneme, kolik se u nás vlastně těch elektromobilů vyrábí. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #334 – Ostré Genesis, nové AUDI i Kia na kempování

Podcast v audio formě

Začněme v Koreji, kde Hyundai ukázal ostrou novinku ze své luxusní podznačky – Genesis GV60 Magma. Tento model vychází z Ioniq 5 N, ale je ještě o píď ostřejší. A v titulní oranžové barvě mu to opravdu sluší. Sportovních úprav doznala karoserie i rozchod kol, nechybí silnější brzdy a úpravy přímo v kabině. Tlačítko Boost dá řidiči přístup k výkonu až 650 koní a točivému momentu 790 Nm. Z 0 na 100 km/h se tak auto dostane za 3,4 sekundy a maximální rychlostí je 264 km/h. Začátkem příštího roku se auto začne prodávat v Koreji, ale pak přijde i na evropské trhy do Německa a Velké Británie.

Audi představilo novou podznačku specificky určenou pro čínský trh. Jmenuje se AUDI. Ne Audi, ale AUDI. Psáno kapitálkami. Ta spolupracuje s místním partnerem SAIC a připravuje nový model, zatím uvedený jako koncept AUDI E SUV. Pryč jsou tradiční čtyři kruhy, ale jinak design vozu nevypadá vůbec špatně a určitě by oslovil i nejednoho evropského zákazníka. Auto je 5 metrů dlouhé, má 3metrový rozvor a výkon 670 koní. Na stovku se auto dostane za 5 sekund a velká baterie o kapacitě 109 kWh nabídne dojezd přes 700 km podle čínské normy. A díky 800V architektuře doplní za 10 minut energii na dalších 320 km jízdy. Budete nové AUDI Číňanům závidět?

Koncept Kia EV5 WKNDR ukazuje, jak by vypadalo toto korejské SUV v úpravě pro výlety do přírody. Má výraznější nárazníky, ochranu podvozku a další terénní úpravy. Žluto-zelený akcent pak můžeme vidět napříč celým interiérem. Sedadla jsou sklápěcí do vodorovné polohy a kufr dostal řadu praktických vychytávek. Reálné výroby se ovšem asi nedočkáme. O tom svědčí i loňský koncept Kia PV5 WKNDR, který předělal modulární dodávku na ultimátní kempingové auto.

A na závěr se podívejme na nějaká čísla. V prodejích elektromobilů jsme možná stále za Polskem i Maďarskem, ale ve výrobě se u nás celkem daří. Celková produkce osobních aut u nás sice klesla o 2 %, ale podíl elektromobilů a plug-in hybridů vyrostl na 19,4 %. To dělá celkem 235 207 elektrifikovaných aut, z toho 183 205 čistě bateriových. U Škodovky tvoří elektrifikované vozy 22,7 % produkce, u Hyundai je to téměř čtvrtina a Toyota v Kolíně hlásí polovinu výroby elektrifikovanou. Navíc se připravuje na budoucí výrobu bateriových elektromobilů.

Dali byste přednost autu z domácí produkce, nebo je vám jedno, kde se váš vůz vyrobí? A chtěli byste Genesis GV60 Magma nebo dokonce AUDI E SUV na našem trhu? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze