Genesis GV60 dostalo pekelně ostrou edici Magma. Do prodeje přijde brzy

Genesis GV60 dostalo pekelně ostrou edici Magma. Do prodeje přijde brzy
Fotografie: Genesis
  • Technicky vůz vychází z Hyundaie Ioniq 5 N
  • Oproti němu nabídne o něco lepší dynamické parametry
  • Do Evropy dorazí Genesis GV60 Magma v příštím roce

Luxusní odnož automobilky Hyundai, společnost Genesis, konečně představila sériovou podobu ostrého modelu GV60 Magma. Po řadě konceptů, které ukazovaly, tak konečně máme před sebou luxusně sportovní elektromobil, jenž je o špetku lepší, než Hyundai Ioniq 5 N. Navíc, touto premiérou odstartoval desetiletý plán značky, v rámci kterého se bude Genesis soustředit na výrobu luxusních a výkonných vozů. V plánu je i supersport a hromada luxusních modelů s vysokým výkonem. Pojďme si ale představit žhavou novinku GV60 Magma. Nikdo nepřehlédne oranžový lak karoserie, na kterém se vyjímá aerodynamický paket. Všimnout si lze rozměrného zadního spoileru, nižší světlé výšky o 20 mm a většího rozchodu 21" kol s 275mm sportovními pneumatikami. Přítomny jsou silnější brzdy a pořádnou nálož sportovnosti lze očekávat také v kabině.

V něm najdeme velmi dobře vypadající závodní sedadla čalouněna semišovým materiálem Chamude, zajímavý dekor v bocích dveří a nebo multifunkční volant s tlačítky pro volbu jízdních režimů a funkci Boost. Kabina dává na obdiv luxusní zpracování, které tu a tam doplňují sportovní tvary. Mnohem zajímavější je ale pohonné ústrojí. Zde došlo na instalaci ověřené techniky od mateřské automobilky Hyundai. Přítomny jsou tedy dva elektromotory, systém pro umělé řazení převodů a při aktivaci režimu Boost lze krátkodobě využít systémový výkon až 650 koní a točivý moment 790 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí edice Magma za 3,4 sekundy a nejvíce se rozjede na 264 km/h. Jak je vidno, GV60 Magma je tedy o chlup lepší, než sesterský Ioniq 5 N. V rámci jízdních režimů si lze mimo jiné přizpůsobit také nastavení elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) a systému ESP.

Jako první se vůz dostane na korejský trh, a to začátkem příštího roku. Následně se GV60 Magma začne prodávat v Evropě, kdy ale dostanou přednost trhy v Německu, Švýcarsku a Velké Británii. Právě tam je hlavní odbytiště modelů Genesis. Až později dojde na trh ve Francii, Itálii, Španělsku a Nizozemsku. Otázkou je taktéž cena vozu, ale již nyní se spekuluje o částce 80 tisíc dolarů v rámci amerického trhu.

Technické parametry Genesis GV60 Magma Performance

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 515 × 1 890 × 1 580 mm, 2 127 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon474 kW, 650 koní, točivý moment: 790 Nm
Baterie88 kWh (84 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 380 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze