Waymo, dceřiná společnost Alphabetu zaměřená na autonomní mobilitu, posouvá svůj program robotaxíků do další fáze. V ulicích San Franciska totiž právě zahájila silniční testování modelů Ioniq 5 vybavených šestou generací samořídicí technologie Waymo.
Dodejme, že systém Waymo Driver šesté generace zredukoval počet kamer z 29 na 13, LiDARy jsou pak místo pěti jen čtyři. Přesto by měl být výkon systému vylepšen, zejména ve složitějších podmínkách (firma udává, že má spolehlivě fungovat i v extrémních vedrech, mlze, dešti či krupobití) a zorné pole nové platformy má být až 500 metrů ve dne i v noci. Kromě toho má systém k dispozici šest radarů a externí audio přijímače.
Spolupráce značek Waymo a Hyundai přitom byla oznámena již před rokem jako strategické partnerství s cílem nasadit do provozu flotilu plně autonomních elektromobilů Ioniq 5, které vznikají v novém závodě Hyundai Metaplant v americké Georgii. „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Hyundai při plnění naší mise. Hyundai je pro nás díky svému zaměření na udržitelnost a silnému plánu rozvoje elektromobilů skvělým partnerem při poskytování naší plně autonomní služby více řidičům na více místech,“ uvedla ke spolupráci Tekedra Mawakana, spoluvýkonná ředitelka společnosti Waymo.
Jak dodává insideevs.com, Waymo původně provozovalo autonomní minivany Chrysler Pacifica, později je nahradilo elektrickými Jaguary I-Pace a i ty se nyní postupně stahují z provozu. Ioniq 5 by měl navíc doplnit i chystaný shuttle od čínského Zeekru.
Waymo každopádně zažívá období rychlého růstu – do konce roku chce firma působit nejméně ve 12 amerických městech, mezi nimiž nově přibudou San Diego, Las Vegas a Detroit. A připomeňme také, že americká firma míří i do Evropy, neboť má nabízet své služby od příštího roku také v Londýně. „Data ukazují, že vozidla Waymo se během více než 100 milionů autonomně ujetých mil chovala mnohem bezpečněji než lidští řidiči. Postupné, avšak promyšlené zavádění autonomních vozidel bude tím nejlepším přístupem. Odborníci na bezpečnost silničního provozu i širší společnost by to měli přijmout,“ uvedl k chystané na novince na evropských silnicích expert na bezpečnost dopravy James Gibson z Road Safety GB.

