Audi na autosalonu Auto Kanton 2025 ukazuje, jak vážně to s čínským trhem myslí. Automobilka totiž oznámila, že její dosud největší modelová ofenziva v Číně zrychluje – a jedním z klíčových prvků je nová sub-značka AUDI (psána velkými písmeny), vyvinutá ve spolupráci s místním partnerem SAIC. Právě ta přiváží svou druhou modelovou novinku: AUDI E SUV concept, což má být velký prémiový elektromobil určený výhradně pro čínský trh.
Gernot Döllner, generální ředitel Audi AG, říká: „Naše struktura v Číně byla přenastavena pro budoucnost. Díky dvěma partnerům – FAW a SAIC – a dvěma značkám nabírá největší modelová iniciativa v historii naší společnosti na obrátkách. Postupujeme rychlým tempem – jen ve druhé polovině roku 2025 jsme uvedli pět nových lokálních modelů. Každý z nich je navržen tak, aby přesně odpovídal potřebám našich čínských zákazníků.”
AUDI E SUV concept každopádně představuje téměř sériovou podobu velkého elektrického SUV postaveného na společně vyvíjené Advanced Digitized Platform (ADP) a technickém základě PPE. Design pak odkazuje na tradiční německou čistotu a robustní proporce, ale zároveň nese novou identitu čínské sub-značky, což v překladu znamená, že nemá ikonické čtyři kruhy.
Fermín Soneira, jenž má na starost právě spolupráci Audi a SAIC, doplňuje: „Koncept AUDI E SUV oslavuje první výročí nové značky AUDI, které navazuje na loňskou premiéru modelu E concept v Kantonu. Představuje nezaměnitelný designový jazyk AUDI, který dodává SUV prestižní a progresivní výraz – bez kompromisů mezi sportovní estetikou a prostorností či praktičností interiéru. Tento koncept ztělesňuje naši vizi prémiové elektrické mobility spojením inženýrského dědictví Audi s digitální inovací, čímž naplňujeme náš závazek v Číně.”
S délkou 5 057 mm, šířkou 2 042 mm a rozvorem 3 060 mm míří E SUV do nejvyšší kategorie prémiového segmentu. Dva elektromotory poskytují 500 kW (cca 670 k) a pohon všech kol quattro, což znamená zrychlení z 0 na 100 km/h okolo pěti sekund. Velká baterie s kapacitou 109 kWh má v čínském cyklu CLTC nabídnout více než 700 km dojezdu a díky 800V architektuře doplní za 10 minut až 320 km.
Johannes Roscheck, prezident Audi China, říká: „Náš přístup – dvě značky, dva druhy pohonů a propojení s místními inovacemi – už dnes přináší výsledky. Jednáme rozhodně, abychom zajistili dlouhodobý úspěch Audi v Číně – stavíme na našem silném postavení v oblasti spalovacích motorů a zároveň postupně rozšiřujeme elektrickou nabídku. Pokrok bude pokračovat i v roce 2026, kdy přidáme několik nových modelů do našeho portfolia určeného speciálně pro čínský trh.”
Jak dodává electrek.co, nové AUDI ale není jen další Audi z Číny. Automobilka zdůrazňuje, že jde o produkt navržený přímo pro domácí trh, včetně digitálního prostředí vyvinutého s čínskými technologickými partnery. Součástí konceptu je i systém AUDI 360 Driving Assist, což je sada asistentů navržená speciálně pro dopravní realitu čínských měst. Zahrnuje přitom pokročilé funkce autonomního řízení, asistované parkování a adaptivní režimy do hustého provozu v megapolích, jako je právě Kanton nebo Šanghaj.
