Když čínské AUDI vypadá „víc Audi“ než originál. Tak to je koncept AUDI E SUV

1
Když čínské AUDI vypadá „víc Audi“ než originál. Tak to je koncept AUDI E SUV
Fotografie: Audi
  • Audi na autosalonu v Kantonu představilo koncept AUDI E SUV, druhý model nové čínské sub-značky AUDI
  • Velké elektrické SUV stojí na platformě ADP/PPE, nabízí 500 kW, 0–100 km/h zvládne za 5 s a nabídne dojezd přes 700 km podle čínské normy

Audi na autosalonu Auto Kanton 2025 ukazuje, jak vážně to s čínským trhem myslí. Automobilka totiž oznámila, že její dosud největší modelová ofenziva v Číně zrychluje – a jedním z klíčových prvků je nová sub-značka AUDI (psána velkými písmeny), vyvinutá ve spolupráci s místním partnerem SAIC. Právě ta přiváží svou druhou modelovou novinku: AUDI E SUV concept, což má být velký prémiový elektromobil určený výhradně pro čínský trh.

Premiéra AUDI E SUV
Prezident Audi China Johannes Roscheck během svého projevu na veletrhu Auto Kanton.

Gernot Döllner, generální ředitel Audi AG, říká: „Naše struktura v Číně byla přenastavena pro budoucnost. Díky dvěma partnerům – FAW a SAIC – a dvěma značkám nabírá největší modelová iniciativa v historii naší společnosti na obrátkách. Postupujeme rychlým tempem – jen ve druhé polovině roku 2025 jsme uvedli pět nových lokálních modelů. Každý z nich je navržen tak, aby přesně odpovídal potřebám našich čínských zákazníků.

AUDI E SUV concept každopádně představuje téměř sériovou podobu velkého elektrického SUV postaveného na společně vyvíjené Advanced Digitized Platform (ADP) a technickém základě PPE. Design pak odkazuje na tradiční německou čistotu a robustní proporce, ale zároveň nese novou identitu čínské sub-značky, což v překladu znamená, že nemá ikonické čtyři kruhy.

Koncept AUDI E SUV
Gernot Döllner, generální ředitel AUDI AG, u konceptu AUDI E SUV

Fermín Soneira, jenž má na starost právě spolupráci Audi a SAIC, doplňuje: „Koncept AUDI E SUV oslavuje první výročí nové značky AUDI, které navazuje na loňskou premiéru modelu E concept v Kantonu. Představuje nezaměnitelný designový jazyk AUDI, který dodává SUV prestižní a progresivní výraz – bez kompromisů mezi sportovní estetikou a prostorností či praktičností interiéru. Tento koncept ztělesňuje naši vizi prémiové elektrické mobility spojením inženýrského dědictví Audi s digitální inovací, čímž naplňujeme náš závazek v Číně.

S délkou 5 057 mm, šířkou 2 042 mm a rozvorem 3 060 mm míří E SUV do nejvyšší kategorie prémiového segmentu. Dva elektromotory poskytují 500 kW (cca 670 k) a pohon všech kol quattro, což znamená zrychlení z 0 na 100 km/h okolo pěti sekund. Velká baterie s kapacitou 109 kWh má v čínském cyklu CLTC nabídnout více než 700 km dojezdu a díky 800V architektuře doplní za 10 minut až 320 km.

Johannes Roscheck, prezident Audi China, říká: „Náš přístup – dvě značky, dva druhy pohonů a propojení s místními inovacemi – už dnes přináší výsledky. Jednáme rozhodně, abychom zajistili dlouhodobý úspěch Audi v Číně – stavíme na našem silném postavení v oblasti spalovacích motorů a zároveň postupně rozšiřujeme elektrickou nabídku. Pokrok bude pokračovat i v roce 2026, kdy přidáme několik nových modelů do našeho portfolia určeného speciálně pro čínský trh.

Jak dodává electrek.co, nové AUDI ale není jen další Audi z Číny. Automobilka zdůrazňuje, že jde o produkt navržený přímo pro domácí trh, včetně digitálního prostředí vyvinutého s čínskými technologickými partnery. Součástí konceptu je i systém AUDI 360 Driving Assist, což je sada asistentů navržená speciálně pro dopravní realitu čínských měst. Zahrnuje přitom pokročilé funkce autonomního řízení, asistované parkování a adaptivní režimy do hustého provozu v megapolích, jako je právě Kanton nebo Šanghaj.

Diskuze ke článku
Radim Strnad
Radim Strnad
Zajímavé, že první Audi e-Tron, který má prakticky stejné rozměry, ale výkon "jen" 300kW, tak má zrychlení stejné, to mě překvapilo, že skoro 700 koní nedokáže auto rozpohybovat rychleji. Ne že bych to potřeboval, ani těch 400koní nevyužívám, ale je to zvláštní.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze