Kia EV5 Weekender vypadá příliš dobře na to, aby zůstala pouhým konceptem

1
Kia EV5 Weekender vypadá příliš dobře na to, aby zůstala pouhým konceptem
Fotografie: Kia
  • Vůz má kompletně přepracovaný podvozek a je větší, než model Sportage
  • Nechybí barevné akcenty, tažná oka a specificky upravený zavazadlový prostor
  • EV5 WKNDR se ukázala na autosalonu v Číně

Kia v poslední době dělá věci „trochu jinak“ a její nedávno odhalená řada konceptů „WKNDR“ se snaží zachytit její dobrodružné aspirace. Nejnovějším přírůstkem do řady je koncept Kia EV5 WKNDR (neboli Weekender), který byl včera představený na autosalonu v čínském Guangzhou. model se chlubí terénním vzhledem a hlavně pak užitkovou výbavou, kterou ocení nejeden dobrodruh. Verze WKNDR se dočkala celé řady odvážných kosmetických změn, a to včetně výraznějších předních a zadních nárazníků, mohutných podběhů kol a ochrany podvozku. Při bližším pohledu na karoserii lze spatřit několik zářivě žlutých detailů, které se nachází na předních a zadních tažných ocích. Stejnou barvu lze spatřit nad hranou čelního okna a v kabině. V té je to jedná velká přehlídka futurismu a praktičnosti.

Žluté akcenty zvýrazňují volant, středovou konzolu a obložení dveří. Zajímavé je, že interiér vypadá ve srovnání s produkčním modelem EV5 téměř identicky. Velkou změnou je ale obří obrazovka infotainmentu a nebo jiná madla dveří. Zadní sedadla lze sklopit do vodorovné polohy, čímž se získá značný úložný prostor. Kia současně vyrobila řadu zakázkových doplňků, které se vejdou do jejího posuvného montážního systému. Hlavně zadní část vozu pak svými doplňky připomíná servisní vozidlo budoucnosti, kam se s přehledem vejde hromada nářadí. Vůz disponuje i upevňovacími popruhy a kempingovými světly. S délkou 4 610 mm, šířkou 1 875 mm, výškou 1 675 mm a rozvorem 2 750 mm je pak terénní EV5 přibližně o 10 mm širší, o 70 mm delší a o 30 mm vyšší než současná generace Kie Sportage.

A jaké jsou šance na výrobu? Upřímně ne moc velké. Kia EV5 WKNDR je údajně plně funkčním konceptem, ale je otázkou, jak velký zájem by o takovou variantu vlastně byl. Terénních elektromobilů však zatím na trhu moc není a s dostatečnou kapacitou baterie, která by mohla sloužit jako externí zdroj energie pro další zařízení, by takový vůz jistě měl smysl.