MG nás láká na nové rodinné SUV, Porsche proti sobě postavilo nový Cayenne a klasiku 918, KGM přiveze elektrický pick-up a BYD nám v Česku ukázalo nabíjení jednou megawattou. Tak vítejte u fNews.
fNews #333 – Elektrické SUV se vyrovná supersportu, KGM chystá pick-up
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Čínská značka MG představila rodinné SUV MGS6 EV, které zamíří také do Evropy. Za zmínku stojí opravdu tenký akumulátor o kapacitě 77 kWh, který nabídne podle WLTP až 529 km dojezdu. Co je podstatně horší je nabíjení. To sice zvládne až 150 kW, ale z 10 na 80 % se nabíjí dlouhých 38 minut. Mnohem lépe ovšem vypadá, že zrychlení u nejvýkonnější verze je slušných 5,1 sekundy z 0 na 100 km/h. Tohle auto však má být především praktické a nabídne 674 litrů v kufru a dokonce dalších 124 litrů kapacity pod přední kapotou u frunku. Nebude chybět ani velmi slušná výbava. Na cenu a dostupnost v České republice si ovšem musíme ještě počkat.
Porsche se vychloubá novým elektrickým SUV Cayenne, který má ve verzi Turbo dost lákavé parametry. Krátkodobě nabídne výkon až 1 156 koní a 1 500 Nm. Je dobré si připomenout, že jde de facto o rodinné SUV. Standardní výkon přitom činí stále masivních 857 koní. Zrychlení na stovku zvládne za 2,4 sekundy a na rychlosti 200 km/h se Cayenne Turbo Electric objeví už za 7,4 sekundy. Maximální rychlostí je přitom 260 km/h. Čistě pro efekt Porsche postavilo tuto novinku na dráhu proti klasice Porsche 918 Hybrid. To stále moderní SUV porazilo ve zrychlení na 200 km/h, ale jen velmi těsně. Na druhou stranu, kdyby Porsche chtělo, má v zásobě ještě Taycan Turbo GT, který to na stovku zvládne za 2,2 sekundy.
Korejská značka KGM na e-Salonu ukázala integrovaný samonosný pick-up Musso s půltunovou nosností. Ten totiž dostal elektrickou verzi a míří na český trh. Vychází sice ze spalovací verze, ale nabídne žiletkovou baterii LFP BYD Blade o kapacitě 80,6 kWh a s nabíjecím příkonem až 300 kW. Samozřejmě nechybí varianta 4x4 s výkonem 408 koní. Dojezd se pohybuje okolo 400 km. Pro více informací musíme počkat na oficiální představení.
A ještě jednou e-Salon. Těch novinek jsme vám přinesli více, ale tuto byste neměli přehlédnout. BYD se pochlubil technologií Flash Charging, která zvládne nabíjet osobní auto maximální rychlostí jedné megawatty. To v praxi znamená, že na 400 km dojezdu stačí 5 minut na nabíječce. To je skoro jako tankovat benzín. Technologii jsme mohli vyzkoušet v praxi přímo na veletrhu na autě ATTO 8, které přijde příští rok také do Evropy. Nabít auto s baterií o kapacitě 120 kW do 80 % má přitom zabrat 9 minut. To samozřejmě vyžaduje pořádné chlazení a nové standardy pro stanice. Jestli a kdy se něco podobného objeví také v naší síti je pak velkou otázkou.
Jaká rychlost nabíjení je podle vás dostatečná? Kam až je potřeba u osobních aut zajít? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.
