Hyundai začal v Česku přijímat objednávky na velké elektrické SUV Hyundai Ioniq 9, první vozy dorazí již v létě. Volit bude zákazník celkem ze tří verzí pohonu, baterie však bude ve všech případech shodná, o kapacitě 110/106 kWh (brutto/netto), stejně jako povolená hmotnost brzděného vleku 2 500 kg, lišit se bude schéma pohonu 4×2 či 4×4, tedy zadních RWD (218 k) nebo všech kol, přičemž čtyřkolka bude k mání ve dvou výkonových verzích AWD (313 k) či Performance AWD (408 k). Zadokolka zvládne stovku z klidu za 9,4 s, maximálku 185 km/h a nabídne nejdelší normovaný dojezd 620 km, čtyřkolka AWD s parametry poskočí na 6,7 s a ujede podle WLTP až 606 km. Vrcholná Performance AWD umí sprint za 5,2 s a ujede stejně. Nejvyšší rychlost obou čtyřpohonových verzí činí 200 km/h.





Ceník nabídne celkem tři výbavové linie, přičemž ta základní Style bude spjata výhradě s pohonem RWD a odstartuje na částce 1 754 990 Kč, případně akčních 1 290 860 Kč bez DPH. Součástí standardu je, kromě jiného, tepelné čerpadlo, aktivní předehřev trakční baterie, navigace, V2Lm přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou, projektorové LED světlomety, asistenční systém jízdy po dálnici HDA 2.0 či 19" litá kola. Za příplatek je k mání paket Comfort s anatomickými sedadly s polokoženým čalouněním, elektrickým nastavením pro přední a vyhříváním pro přední a krajní zadní místa.
Střední linie Premium nabízí volbu mezi RWD a AWD. Začíná na ceně 1 944 990 Kč (nebo akčních 1 430 612 Kč bez DPH) za RWD, případně 2 044 990 Kč za AWD (nebo akčních 1 504 166 Kč bez DPH). Za ně vůz nabídne mj. 20" kola, maticové LED světlomety, head-up displej, soundsystém Bose a digitální klíč 2.0 Premium. Multimédia přispějí k pohodě aktivním potlačování hluku v kabině a dálkově ovládaným parkováním. Přibyde rovněž infografika na volantu.
A konečně vrcholná linie Calligraphy, stvrzující subprémiové ambice značky. Ta totiž jako jediná nabídne možnost zvolit vrcholný pohon Performance AWD, a to za ceny 2 144 990 Kč, případně akčních 1 577 720 Kč DPH. Ta totiž přidává designový paket Calligraphy, 21" kola, zdobnější interiér čalouněný kůží Nappa se semišovým stropem, posuvnou konzolu mezi předními sedadly a další. Především ale možnost nahradit prostřední třímístnou lavici dvěma samostatnými, plně nastavitelnými a otočnými křesly, která promění interiér v luxusní MPV či VIP minibus. Za ně se připlácí akceptovatelných 30 000 Kč vč DPH, o něco ale zkrátí normovaný dojezd (z 606 na 600 km).
Nabízí se srovnání se specifikacemi obdobně velké Kie EV9, která má v základní verzi RWD Standard Range dokonce stejný výkon 218 k. Ovšem Long Range už zůstává o chlup pozadu (204 k) a místo dvou výkonových stupňů čtyřkolky nabízí jen jeden s hodnotou 384 k, tedy rovněž o něco méně. Na výběr jsou zato dvě baterie, přičemž ta větší 99,8 kWh rovněž poněkud zaostává, menší 76,1 kWh pak ovšem naopak vychází cenově vstříc širšímu publiku. Je tedy znát hierarchický odstup obou značek, vyjádřený ovšem i cenově. Nabízí se tedy unikátní možnost vybrat si podobnou techniku ve dvou různých baleních a pojetích.
Technické parametry Hyundai Ioniq 9 Power 4×2
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 5 060 × 1 980 × 1 790 mm, 2 500 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm |
| Baterie | ? (110,3 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 19,9 kWh / 100 km, dojezd: 620 km |
| Cena od | 1 754 990 Kč |