Stellantis rezolutně odmítá žádost o odkup značek Chrysler a Dodge

Stellantis rezolutně odmítá žádost o odkup značek Chrysler a Dodge
Fotografie: Stellantis
  • Žádost přišla od Franka B. Rhodese Jr., pravnuka zakladatele značky Chrysler
  • Stellantis ovšem o prodeji značek Chrysler a Dodge evidentně vůbec neuvažoval

Jak upozornil teslarati.com, minulý týden zaslal Frank B. Rhodes Jr., pravnuk zakladatele značky Chrysler, dopis generálnímu řediteli společnosti Stellantis Carlosi Tavaresovi a současné generální ředitelce značky Chrysler Christine Feuellové. V něm Rhodes požadoval, aby značky Chrysler/Dodge, Plymouth/Mopar zůstaly v USA pod kontrolou akcionářů a zaměstnanců.

Na Rhodesův 17stránkový dopis reagoval Stellantis stroze tiskovou zprávou: „Stellantis bere na vědomí zájem o severoamerické značky a potvrzuje závazek společnosti vůči celému portfoliu 14 silných, ikonických značek, z nichž každá dostala 10 let na vybudování ziskového a udržitelného podnikání. Stejně jako značky Jeep a Ram, i Chrysler a Dodge jsou v čele transformace Steallnatisu na čistou mobilitu a těží ze špičkových technologií a rozsahu skupiny. Společnost neusiluje o odštěpení žádné ze značek.

Reakce na Tavaresova dřívější oznámení?

Dopis pravnuka zakladatele značky Chrysler by mohl být reakcí na dřívější oznámení Tavarese, jenž uvedl, že klidně vyřadí značky, jež nejsou ziskové. „Pokud nebudou vydělávat peníze, zavřeme je,“ řekl Carlos Tavares novinářům poté, co koncern dosáhl horších než očekávaných výsledků za první pololetí a jeho akcie klesly až o 10 %. „Nemůžeme si dovolit mít značky, které nevydělávají peníze,“ dodal. Nicméně oznámení změkčil pár dnů poté když uvedl, že Maserati, o jehož prodeji se mluvilo nejhlasitěji, do výprodeje nepůjde, i když je hluboce ztrátové.

Problémy v Evropě

Nedávno jsme vás také informovali o problémech Stellantisu v Evropě, kde na něj tlačí zejména italská vláda premiérky Giorgie Meloniové. Vůbec se jí totiž nelíbí zanedbávání historických výrobních základen v Itálii a také pozastavení prací na továrně v Termoli, což vyústilo až v ultimátum ohledně odebrání dotací. V minulosti se také mluvilo o tom, že Itálie chce nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům. Nejde nicméně ani zdaleka o jedinou automobilku, která má problémy – například Volkswagen varuje, že může být donucen uzavírat závody v Německu a nedávno jsme informovali i tom, že uvažuje o uzavření továrny v Bruselu kvůli nízké poptávce po elektrických Audi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze