Ruská zima a křížení náprav vs. Tesla Model X

Ruská zima a křížení náprav vs. Tesla Model X
  • Model X byl odzkoušen v zasněženém terénu
  • Test se zaměřil na křížení náprav
  • Součástí bylo i měření zrychlení

Kdo jiný by měl mít právo testovat Model X na sněhu než Rusové? Dvojice moderátorů z kanálu Test-Drive TV se pokusila zjistit, jestli má SUV od automobilky Tesla vůbec právo prodávat se na území země, kde teplota padá až k -60 stupňům Celsia. Vůz vybavený elektromotorem pro každou z náprav má samozřejmě pohon všech čtyř kol a navíc se díky vzduchovému podvozku dá „přifouknout“. Je tedy Model X pouze extrémně rychlý nebo dokáže něco předvést i v terénu?

Jsme moc rádi, že se konečně někdo vydal s Modelem X do terénu. Až se dostane pod ruku nám, určitě ho také pošleme do Hummer Centra, podobně jako BMW X5 40e. Test Tesly probíhal na zimních pneumatikách Nokian, které dostanete na novém voze. Hlavním zaměřením testu bylo křížení náprav, kde jsme mohli vidět práci virtuálních uzávěrek diferenciálů. Motory totiž mezi sebou navzájem nemají žádné propojení, a tak je mezinápravová uzávěrka diferenciálů v podstatě nesmysl. Celý systém však funguje na jedničku a prokluz je minimální. Vůz není omezen ani tak světlou výškou, jako spíš delšími převisy karoserie, na což si budete v terénu muset dát pozor. Test je na konci obohacen měřením zrychlení v minus šesti stupních Celsia, což je pro Rusko v podstatě pokojová teplota. Model X P90D má deklarované zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 3,2 vteřiny, v testu to ale zvládl „pouze“ za 4,2.

Zdroj: youtube.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze