Britská značka MG, která se v současné době čím dál více orientuje na elektromobilitu, vstoupila na český trh začátkem letošního léta. Zpočátku se spalovacími motorizacemi modelu ZS (který se v západní Evropě prodává i jako elektromobil ZS EV) a plug-in hybridem MG EHS, se kterým náš tým úspěšně absolvoval soutěž Bohemia Eco Energy Regularity. Podle původního plánu měl elektromobil MG ZS EV na český trh dorazit v příštím roce, ale mezitím se představil kombík MG5 a hatchback MG4. A tyto kompakty, zejména pak kompaktní kombík MG5, jsou pro český trh určitě zajímavější než crossover. Takže došlo ke změně plánů a jako první elektromobily do Česka dorazí právě dva zmíněné.
Elektrické kombi MG5 míří na český trh. Potěší příznivou cenou – První pohled
Právě elektrický kombík MG5 se podařilo importérovi získat na e-Salon, kde si tak tento model odbyl českou výstavní premiéru. A my jsme toho využili, abychom se na toto auto podívali blíže. Jde o kombík nižší střední třídy, tedy přibližně velikosti Octavie Combi. Je ale trochu menší, což je běžný jev u většiny modelů v této třídě, protože Octavia byla vždy mírně větší než konkurenti. Rozdíl ale není nijak závratný. Rozvor má Octavia o necelé 3 centimetry delší než MG5 a celkovou délkou jej překoná o necelých 9 centimetrů. Zavazadlový prostor je ale u MG5 menší jen o zanedbatelných 11 litrů ve srovnání s plug-in hybridní Octavií iV. A hlavně, pokud se potvrdí předpoklad importéra, že česká cena bude podobná té v jiných evropských státech, bude elektromobil MG5 levnější než plug-in hybridní Octavia! Ta totiž ve verzi Combi začíná na částce 899 900 Kč, zatímco MG5 v Německu stojí v přepočtu 863 tisíc Kč.
Technické parametry MG 5 Long Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 600 × 1 818 × 1 521 mm, 1 562 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 280 Nm |
Baterie | 61,1 kWh (57 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 87 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 999 940 Kč |
Výkon elektromobilu MG5 závisí na verzi. Na e-Salonu byla vystavená verze Long Range, která má využitelnou kapacitu baterie 57 kWh (celková je 61,1 kWh) ale paradoxně má nižší výkon než verze Standard Range s menší baterií. Ta má baterii LFP o využitelné kapacitě 46 kWh, ale její maximální výkon je 130 kW. To je opačný trend než u většiny automobilek, kde verze s větší baterií má zpravidla i vyšší výkon motoru. Zde ovšem hraje roli hlavně chemie baterií, protože zatímco menší je LFP, větší je NMC (lithium, nikl, mangan, kobalt). Dojezd dle WLTP u verze Long Range je 400 kilometrů a u Standard Range je to 320 km.
Designem sice MG5 neohromí, v tomto ohledu si podle nás vede mnohem lépe hatchback MG4. Ale díváme-li se na auto z pohledu praktičnosti, není mu moc co vytknout. Interiér je zpracováním srovnatelný s korejskou konkurencí, se kterou v mnohém sdílí i některé ovládací prvky. Například kruhový otočný volič směru jízdy, jaký známe z vozů Kia. Když si při své výšce 192 centimetrů nastavím přední sedačku na pohodlnou pozici za volantem a sednu si „za sebe“, mám před koleny ještě pár centimetrů místa. Je to sice trochu méně než ve zmíněné Octavii, ale v rámci nižší střední třídy jde o běžnou nabídku prostoru. Dostatek je i místa nad hlavou, ale u kombíku jsem ani nic jiného nečekal.
Zavazadlový prostor je kratší, ale poměrně hluboký, takže nepochybně pojme dost zavazadel. Oficiální hodnota objemu se počítá po roletku a jelikož spodní hrana oken (a tím i roletka) je poměrně vysoko, při naložení po střechu nebude objem tak velký, jak je u kombíků této třídy běžné. Nicméně potřebám běžné rodiny, například cestou na chalupu nebo na dovolenou, jistě bohatě postačí. Ostatně, uvidíme jak si povedou přímí konkurenti (plně elektrické verze Peugeotu 308 a Opelu Astra s karoserií kombi), kteří na trh dorazí později. Pravděpodobně se prostor nebude nijak výrazně lišit.
ale divna odezva dotykove obrazovky (plati i pro MG5), neni planovani nabijeni,
s MG5 Bjorn mel divne problemy s nabijenim - samo se prerusovalo, je ale mozny vadny kus
me se libi ze cinane do tich MGek davaji mensi kola 17, je pak levnejsi zimni pneu a efektivita je take lepsi v provnani s 18/19/20 u ID.3/Born
ted jsem videl test MG4 vs Born na stejne trase spotreba byla podle palubky 14.9 vs 16
Akorát za tu cenu bych bylo chtělo o 10kwh větší baterku..