První pohled na elektrický kombík MG5

4
První pohled na elektrický kombík MG5
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Elektrický kombík MG5 dorazí do Česka na jaře 2023
  • Pravděpodobně nabídne velmi zajímavou cenu vzhledem k parametrům
  • Jde o první sériové elektrické kombi na světě

Britská značka MG, která se v současné době čím dál více orientuje na elektromobilitu, vstoupila na český trh začátkem letošního léta. Zpočátku se spalovacími motorizacemi modelu ZS (který se v západní Evropě prodává i jako elektromobil ZS EV) a plug-in hybridem MG EHS, se kterým náš tým úspěšně absolvoval soutěž Bohemia Eco Energy Regularity. Podle původního plánu měl elektromobil MG ZS EV na český trh dorazit v příštím roce, ale mezitím se představil kombík MG5 a hatchback MG4. A tyto kompakty, zejména pak kompaktní kombík MG5, jsou pro český trh určitě zajímavější než crossover. Takže došlo ke změně plánů a jako první elektromobily do Česka dorazí právě dva zmíněné.

Elektrické kombi MG5 míří na český trh. Potěší příznivou cenou – První pohled

Právě elektrický kombík MG5 se podařilo importérovi získat na e-Salon, kde si tak tento model odbyl českou výstavní premiéru. A my jsme toho využili, abychom se na toto auto podívali blíže. Jde o kombík nižší střední třídy, tedy přibližně velikosti Octavie Combi. Je ale trochu menší, což je běžný jev u většiny modelů v této třídě, protože Octavia byla vždy mírně větší než konkurenti. Rozdíl ale není nijak závratný. Rozvor má Octavia o necelé 3 centimetry delší než MG5 a celkovou délkou jej překoná o necelých 9 centimetrů. Zavazadlový prostor je ale u MG5 menší jen o zanedbatelných 11 litrů ve srovnání s plug-in hybridní Octavií iV. A hlavně, pokud se potvrdí předpoklad importéra, že česká cena bude podobná té v jiných evropských státech, bude elektromobil MG5 levnější než plug-in hybridní Octavia! Ta totiž ve verzi Combi začíná na částce 899 900 Kč, zatímco MG5 v Německu stojí v přepočtu 863 tisíc Kč.

Technické parametry MG 5 Long Range

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 600 × 1 818 × 1 521 mm, 1 562 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 280 Nm
Baterie61,1 kWh (57 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od

Výkon elektromobilu MG5 závisí na verzi. Na e-Salonu byla vystavená verze Long Range, která má využitelnou kapacitu baterie 57 kWh (celková je 61,1 kWh) ale paradoxně má nižší výkon než verze Standard Range s menší baterií. Ta má baterii LFP o využitelné kapacitě 46 kWh, ale její maximální výkon je 130 kW. To je opačný trend než u většiny automobilek, kde verze s větší baterií má zpravidla i vyšší výkon motoru. Zde ovšem hraje roli hlavně chemie baterií, protože zatímco menší je LFP, větší je NMC (lithium, nikl, mangan, kobalt). Dojezd dle WLTP u verze Long Range je 400 kilometrů a u Standard Range je to 320 km.

Designem sice MG5 neohromí, v tomto ohledu si podle nás vede mnohem lépe hatchback MG4. Ale díváme-li se na auto z pohledu praktičnosti, není mu moc co vytknout. Interiér je zpracováním srovnatelný s korejskou konkurencí, se kterou v mnohém sdílí i některé ovládací prvky. Například kruhový otočný volič směru jízdy, jaký známe z vozů Kia. Když si při své výšce 192 centimetrů nastavím přední sedačku na pohodlnou pozici za volantem a sednu si „za sebe“, mám před koleny ještě pár centimetrů místa. Je to sice trochu méně než ve zmíněné Octavii, ale v rámci nižší střední třídy jde o běžnou nabídku prostoru. Dostatek je i místa nad hlavou, ale u kombíku jsem ani nic jiného nečekal.

Zavazadlový prostor je kratší, ale poměrně hluboký, takže nepochybně pojme dost zavazadel. Oficiální hodnota objemu se počítá po roletku a jelikož spodní hrana oken (a tím i roletka) je poměrně vysoko, při naložení po střechu nebude objem tak velký, jak je u kombíků této třídy běžné. Nicméně potřebám běžné rodiny, například cestou na chalupu nebo na dovolenou, jistě bohatě postačí. Ostatně, uvidíme jak si povedou přímí konkurenti (plně elektrické verze Peugeotu 308 a Opelu Astra s karoserií kombi), kteří na trh dorazí později. Pravděpodobně se prostor nebude nijak výrazně lišit.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 15. 11. 2022 13:01
MG5 je stary model, MG4 je zajmavejsi, 960 tisíc Kč v prepoctu, zadni nahon, vetsi baterka, vetsi vykon, tazne je mozny, nabiji vic jak 100kW pri SOC 40%, v nemecku uz jsou stastne majitele

ale divna odezva dotykove obrazovky (plati i pro MG5), neni planovani nabijeni,
s MG5 Bjorn mel divne problemy s nabijenim - samo se prerusovalo, je ale mozny vadny kus

me se libi ze cinane do tich MGek davaji mensi kola 17, je pak levnejsi zimni pneu a efektivita je take lepsi v provnani s 18/19/20 u ID.3/Born
ted jsem videl test MG4 vs Born na stejne trase spotreba byla podle palubky 14.9 vs 16
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Pod značkou MG si představuji něco jiného než čínské auto. Nikdy bych si to nekoupil.
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Super kombík pro masy (které na to ty prachy mají). Divím se, že se nedělá více EL kombíků, protože mají nižší spotřebu a větší dojezd (v porovnání s SUV se stejnou baterií). Uvidíme, jaká bude nová EL oktávka.

Akorát za tu cenu bych bylo chtělo o 10kwh větší baterku..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze