Do Evropy přichází elektromobil MG4. Měl by být skutečně levný

4
Do Evropy přichází elektromobil MG4. Měl by být skutečně levný
Fotografie: MG Motors
  • Nové MG4 doplní nabídku konvenčních modelů čínsko-anglické značky
  • Umisťuje se mezi městský hatchback MG3 a elektrické kombi střední třídy MG5
  • Zanedlouho se jej dočkáme i na českém trhu

Tradiční značka MG nedávno čerstvě obsadivší český trh právě nyní prochází radikální obměnou své modelové nabídky. Tu charakterizuje výrazný futuristický design, jaký předvedlo už chystané kompaktní SUV MG Marvel R, a také návrat do tradičních automobilových tříd, které nechala současná SUV mánie trochu okorat. Takže na jednotlivé evropské trhy vstupuje MG4, poctivý pětidveřový hatchback nižší střední třídy s plně elektrickým pohonem. Bude tak konkurovat zatím nemnohým zástupcům této dříve stěžejní kategorie, například Renaultu Megane Electric či Volkswagenu ID.3, i když zrovna ten definici klasického hatchbacku napíná až k samým hranicím. A půjde o nemilosrdný boj, v němž půjde zařinčí především nízké ceny.

Podle ceníku zveřejněného v rodné Anglii to totiž vypadá, že požadované částky nekompromisně míří do vod, v nichž se dosud pohybovaly jen spalovací modely. Například základní provedení SE Standard Range s baterií o kapacitě 51 kWh brutto (a 50,8 kWh netto!) a dojezdem 350 km dle WLTP začíná na částce 25 995 £ (747 600 Kč), což je jen o 655 liber více, než chce Volkswagen za svůj úplně nejlevnější Golf 1.0 TSI 110 k s manuální převodovkou a velice stručnou výbavou. Samozřejmě nelze čekat závratné výkony, ale jde o plně použitelný rodinný elektromobil s velmi solidní standardní výbavou. V ní nechybí pokročilý asistenční systém MG Pilot, 10,25" dotyková obrazovka multimédií s Apple CarPlay/Android Auto, projektorové LED světlomety se světelným senzorem, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, parkovací senzory, 17" litá kola a telematika s aplikací MG iSmart. Nechybí ani funkce V2L, tedy elektrická zásuvka 230 V pro externí spotřebiče s výkonem až 2 200 W.

Náročnější si budou moci pořídit verzi MG4 SE Long Range od 28 495 £ (819 500 Kč) s baterií o kapacitě 64 kWh (61,7 kWh netto) s rychlejším nabíjením 135 kW (10–80 % SoC za 35 minut) a dojezdem dle WLTP 452 km. Výbava odpovídá slabší verzi, ovšem přibyly aktivní žaluzie v přídi vylepšující dojezd údajně až o 10 %. O pohon se stará vzadu umístěný, silnější motor 204 k místo 170 k, zrychlení 0–96 km/h se však kvůli vyšší hmotnosti zhoršuje ze 7,5 na 7,7 s. Nejvyšší rychlost v obou případech činí 161 km/h. Zajímavé ovšem je, že silnější verze má nižší homologovanou spotřebu, konkrétně 16 místo 17 kWh/100 km. Stejné základní specifikace patří i k vrcholné výbavě Trophy přidávající opulentní exteriérové doplňky včetně lepších světlometů, kožené čalounění a nejmodernější jízdní asistenty. Za to vše zaplatíte od 31 495 £ (905 800 Kč), ale také vyšší spotřebou 16,6 kWh/100 km a skromnějším dojezdem 434 km.

MG4 vznikl na nové modulární platformě SAIC sdílené s celou řadou čínských elektromobilů z tohoto koncernu

Vůz se začne v Evropě prodávat v září, dostupnost a případné ceny na českém trhu zjišťujeme.

Technické parametry MG 4 SE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 287 × 1 836 × 1 504 mm, 1 655 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie51 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 350 km
Cena od
Diskuze ke článku
Vladimír Beleš
Vladimír Beleš
Skutečně levný = cena do 500.000,- Kč - tohle je pořád tragédie - já chci auto s dojezdem cca 400-500km - ekvivalent výkonu 100Kw benzínového motoru a s výbavou jako má např. Dacie Duster ve střední řadě tzn. okna v elektrice, automatická klima, navigace, rádio, tažné, tempomat ABS a ESP. Ostatní kurvítka ať si strčí někam. Auto má být jednoduché, pohodlné a co nejméně poruchové, všechny ty elektronické krámy co do toho rvou akorát zvyšují poruchovost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze