MG4 Electric Long Range
test

MG4 Electric Long Range

Solidní elektromobil za cenu naftového auta
47

Kompaktní elektrický hatchback MG4 vstupuje na český trh a chce ho změnit. Jde totiž o první elektrický hatchback, který se dostal na ceny srovnatelně velkého naftového auta. Není to ale na úkor kvality a vlastností? Na to se podíváme v tomto testu.

Loni v létě jsme psali o tom, že do Evropy přichází kompaktní elektrický hatchback MG4, tedy konkurent například Volkswagenu ID.3. V lednu jsme si jej pak krátce osahali na autosalonu v Bruselu a nyní přinášíme test tohoto cenově dostupného elektromobilu, který vstupuje na český trh. A chce ho změnit.

Konečně levný elektromobil! MG4 Electric koupíte za cenu naftového auta

Technické parametry MG 4 Trophy Long Range

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 287 × 1 836 × 1 504 mm, 1 685 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie64 kWh (61,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 434 km
Cena od? Kč

Kompaktní hatchback MG4 je přímý konkurent Volkswagenu ID.3 od tradiční britské značky. Ta ale nyní patří do čínského koncernu SAIC. Vývoj je ovšem stále ve Velké Británii, ale výroba probíhá v Číně. V Evropě chce značka MG zaujmout hlavně příznivými cenami, což jsme mohli vidět už u plug-in hybridu MG EHS i spalovacího crossoveru ZS. A právě příznivou cenou chce značka zaujmout i u elektromobilu MG4. Není to na úkor kvality nebo vlastností?

Design říká: jsem sportovní elektromobil

Designem jsme se zabývali již v našem prvním pohledu z autosalonu v Bruselu. Silueta vozu MG4 trochu připomíná již zmíněného hlavního konkurenta a důvod je prostý. Jde také o auto na elektrické platformě a vyvíjené od začátku jako elektromobil. Vyznačuje se tedy velkým rozvorem, krátkými převisy nebo hladkou přídí bez mřížky chladiče. Tady ale podobnost končí, protože na rozdíl od hladkých tvarů Volkswagenu ID.3 má MG4 spíše ostřeji řezané rysy. Vpředu to není tak výrazné, ale i tak si nelze nevšimnout hrany mezi kapotou a nárazníkem nebo světlometů, jejichž rohy mají ostré úhly. Ještě výraznější to je na zádi, která má ostře řezané sportovně vypadající rysy. Ty ještě umocňuje střešní spoiler námi testovaného vozu. Ten je ale součástí pouze nejvyšší výbavy Trophy, která se v Česku prodávat nebude. Design je individuální záležitost a závěr nechám na vás, nicméně mně se líbí.

Interiér je minimalistický a jednoduchý

I přístrojová deska rozvržením připomíná tu u Volkswagenu ID.3. Menší displej bez kapličky je před řidičem a větší hlavní displej infotainmentu uprostřed. Jinak je interiér minimalistický, ale na rozdíl od Volkswagenu sází na klasická tlačítka. Některé části, například vrchní plocha přístrojové desky, jsou z kvalitního měkčeného plastu. Někde jsou naopak obyčejné tvrdé plasty, například na výplních dveří. Sedačky neurazí ale ani nenadchnou, mohly by mít výraznější boční vedení i lepší (ideálně nastavitelnou) bederní opěru. Volič směru jízdy je kruhový, podobný jako mají například vozy Kia.

Prostor pro posádku potěší

Pokud jde o prostor uvnitř, je zde vidět výhoda již zmíněné elektrické platformy. Díky dlouhému rozvoru a krátké kapotě je delší samotná kabina, takže na délku má dostatek prostoru i 190 centimetrů vysoký figurant, když si sedne „za sebe“. Solidní je v rámci kompaktních hatchbacků i zavazadlový prostor vzadu, který má objem 363 litrů. Přední „frunk“ ale nemá, i když se zdá, že místo by tam bylo. Kufr pod kapotou ale nemá ani největší konkurent.

Jízdní vlastnosti příjemně překvapily

Díky výkonu 150 kW (204 koní) má solidní dynamiku, na poměry kompaktů rozhodně nadprůměrnou. U spalovacích kompaktů byl výkon 200 koní donedávna výsadou hot-hatchů. I v zatáčkách si vede celkem dobře. Není to sice ostrý hot-hatch, čemuž by odpovídal výkon a trochu i ostřejší design, ale krásně drží stopu a díky pohonu zadních kol má skon k přetáčivosti, se kterou se dá dobře pracovat. Potěší ale i komfortem, čemuž přispívají také menší disky 17" kol s vyšším profilem pneumatiky. Jízdy po městě pak zpříjemňuje i skvělý rejd, což je také vlastnost společná s největším konkurentem.

Průměrné hodnoty spotřeby a dojezdu

Během testu spotřeby se ve městě spotřeba pohybovala v průměru okolo 17 kWh/100 km, ale spotřebu zvyšovaly zejména krátké jízdy kvůli topení/klimatizaci. Delší jízdy po městě pak byly i okolo 13 kWh/100 km. Na běžných silnicích mimo město vychází spotřeba při ustálené rychlosti 90 km/h na 14,6 kWh/100 km, na rychlostní silnici okolo 18 kWh/100 km a na dálnici mírně přes 23 kWh/100 km. Náš kombinovaný okruh pak vyšel na 14,9 kWh/100 km. Kombinovaný dojezd tedy při využitelné kapacitě baterie 61,7 kWh vychází na cca 410 km a v závislosti na typu provozu od 270 km (dálnice) do cca 450 km při dlouhých jízdách po městě.

Nabíjením mnohé konkurenty výrazně překoná

Když se vybije, přichází na řadu nabíjení, a to nás velmi příjemně překvapilo. Ze 132 kW při 20 % výkon stoupal až na 145 kW při 54 %. Poté začal klesat, ale až při cca 60 % klesl pod 100 kW, což jsou solidní parametry. Nabíjení z 20 % na 80 % trvalo pouhých 23 minut a při 80 % byl výkon ještě 60 kW. Rychlostí nabíjení je tento model srovnatelný se svým konkurentem z Německa a například výrazně překonává levnější vozy z Hyundai Motor Group, které při podobné kapacitě baterie nabízí nabíjecí výkon pouhých 77 kW. Trochu stinnou stránkou je palubní nabíječka o výkonu pouhých 7,3 kW, ale z mého pohledu to není tak důležitý parametr jako rychlonabíjení na cestách.

Cenové srovnání s naftovými vozy

A jak je to tedy s cenou a srovnáním s naftovým autem? Základní cena MG4 Electric 51 kWh je v Česku 780 tisíc korun a má výkon 125 kW. Srovnatelně velký Volkswagen Golf se základní naftovou motorizací 2.0 TDI a manuální převodovkou pak začíná na částce 750 tisíc korun. Za to ale dostanete o 15 kW nižší výkon a musíte řadit. Pokud chcete automatickou převodovku, musíte zvolit výbavu Style, cena tím stoupne na 878 tisíc korun, přičemž stále jde o motor s výkonem 110 kW. Za podobnou cenu už ale koupíte MG4 Electric 64 kWh s větší baterií a výkonem 150 kW, tedy 204 koní.

Pokud se podíváme do ceníku korejských značek, pak u Hyundai i30 naftovou motorizaci nenajdeme a Kia Ceed s motorem 1.6 CRDi a automatickou převodovkou začíná na 670 tisících korun, ovšem jde o motor o výkonu pouze 100 kW. Vyšší výkon v kombinaci s naftovým motorem mít nemůžete. Domácí Škoda Auto pak naftový hatchback v nabídce nemá, ale Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW začíná na ceně 620 tisíc korun, ovšem s podstatně nižším výkonem a manuální převodovkou. Výkonově alespoň trochu srovnatelná 2.0 TDI 110 kW (která už má standardně automat) už je na ceně 780 tisíc korun.

Závěr

V mnoha parametrech se MG4 jeví jako povedené a technicky vyspělé auto. Nějaké mouchy má, ale to platí i pro dražší konkurenty, a při základní ceně 780 tisíc korun mu ale lze lecos prominout. Parametry je na tom ale velmi dobře, protože ve většině se konkurentům nejen vyrovná, ale mnohé i překoná.

Foto: Petr Vojtěch, fDrive.cz

mg-4
Klady
  • rychlé nabíjení
  • příjemné naladění podvozku
  • solidní výkon a dynamika
  • nízká cena
Zápory
  • spotřeba na dálnici výrazněji stoupá
  • dotykový displej nemá optimální odezvu
  • některé materiály v interiéru jsou obyčejné
Diskuze ke článku
Michal Michal
Michal Michal
Nepříjemný budíček pro evropské a japonské výrobce. Číňané umí vyrobit stejně kvalitní elektromobily, ale za výrazně nižší cenu. Tradiční výrobci mohou nabídnout jen lepší přizpůsobení evropským zákazníkům, širší servisní síť a vyšší zůstatkovou hodnotu. Ale i v tom se budou Číňané zlepšovat.
Na druhou stranu průlom elektromobility ani tímto nenastal. Pořád je to volba pro bohaté, korporace a státní správu. Neznám nikoho, kdo by za běžné auto nižší střední třídy utrácel více než půl milionu.
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 16. 5. 05:58
.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Vážený pane Vacku,

děkujeme za Váš zájem o model MG4.

Na prodejních mateirálech momentálně pracujeme a detailní konfigurace zveřejníme na začátku června.

Mohu Vám ale potvrdit, že konfigurace se silnější 64 kWh baterií bude mít třífázovou 11 kWh nabíječku. Nabití vybité baterie do plna by mělo trvat přibližně 6,5 hodiny.

S pozdravem,
Josef Dušek.
Jan Pešek
Jan Pešek
Hezčí ID3, které má u řidiče ve dveřích 4 tlačítka na 4 okna. 😀

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze