Facelift Octavie byl obrovským tématem několik měsíců, především kvůli rozděleným světlometům. Při omlazení Rapidu (naštěstí) Škoda neexperimentovala a pokračovala s čistými tvary a měnila pouze drobnosti, alespoň co se týče vzhledu. Vůz nižší střední třídy je na trhu od roku 2012 a za necelých pět let se stihlo vyrobit na 800 tisíc kusů téměř po celém světě.
Modelu zůstaly obě varianty (Liftback i Spaceback) a zepředu je poznáte především díky novým hlavním světlometům s bi-xenony a technologií LED pro denní svícení i blinkry. Přední světla navíc nově můžou disponovat asistentem dálkových světel. Ten při rychlostech nad 60 km/h rozeznává vpředu jedoucí vozidla (až do vzdálenosti 400 m) a protijedoucí vozidla (do 1 000 m) a v případě potřeby samočinně ztlumí dálková světla. Nový vzhled dostal i přední nárazník, do kterého jsou zapuštěna nová mlhová světla s funkcí přisvětlování do zatáček. Vzadu pozorný „škodovkář“ odhalí zatmavená zadní světla a v nich dnes již typické písmeno C. Stylové zadní prodloužené sklo ode dneška najdete v každém voze s výbavou Style, Monte Carlo a Scoutline. Musíme říci, že se facelift povedl, změny jsou nenásilné a dohánějí aktuální designové smýšlení automobilky.
Facelift se samozřejmě projevil i uvnitř. K dostání je Škoda Connect, který nabízí služby Infotainment Online a Care Connect. Ve službě Infotainment Online se dozvíte o aktuální dopravní situaci, čerpacích stanicích včetně aktuálních cen pohonných hmot, volných parkovacích místech nebo aktuálním dění s předpovědí počasí, určitě se bude hodit i Wi-Fi hotspot.
Care Connect zahrnuje automatické tísňové volání, které po aktivaci zádržného systému inicializuje spojení s tísňovou linkou. Vedle něj do Care Connect patří také Pomoc na cestě, která stisknutím tlačítka iniciuje příjezd pomoci nebo zodpoví dotazy ohledně techniky vozu. Servisní služba umožňuje do servisu zaslat včas před termínem servisní prohlídky veškeré informace o vašem opravovaném voze.
Po vzoru Kodiaqu se umí Rapid také spojit s chytrým telefonem a informuje vás o stavu zavření dveří, střešního okna, zůstatku paliva nebo aktuální parkovací poloze vozu. Samozřejmostí je spojení telefonu pomocí standardů MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Celkem nabízí Rapid 19 chytrých „Simply Clever“ řešení, nám se však nejvíce líbilo přidání dvou USB portů pro pasažéry na zadních sedadlech.
Aktuálně si můžete Rapid koupit se čtyřmi rozdílnými motory v pěti výkonových variantách. Výkony se pohybují od 90 do 125 koní a samozřejmě se jedná pouze o dieselové a benzinové možnosti. Často se debatuje o tříválcovém motoru 1,0 TSI, který nahradil známou motorizaci 1,2 TSI. I když je k motoru často přistupováno s despektem, nám se líbil. Na menší vůz typu Rapid se hodí a v přímém srovnání s dieselovým 1,6 TDI má hladší chod, lepší zvuk a spotřebu srovnatelnou, možná i lepší. Pokud nebude auto přetížené, působí s malým benzinem hravějším a lehčím dojmem. Pro krátké projížďky bychom tedy přemýšleli spíše nad benzinovou variantou, která si určitě nezaslouží nálepku „pouze do sekačky“.