Modernizovaná Octavia konečně bezpečně

Modernizovaná Octavia konečně bezpečně
Fotografie: Škoda
  • Vůz má k dispozici celou řadu bezpečnostních asistentů
  • Nechybí asistent nouzového brzdění do 60 km/h

Po modernizaci Octavie jsme čekali, co všechno nová „brýlatá“ verze přinese. To, že se umí patřičně kamarádit se smartphonem, již víme. Nově by však měla disponovat několika dosud nepoužívanými asistenčními systémy, které si „syslil“ Volkswagen jen pro sebe a pro Audi.

V rozsahu od 10 do 60 km/h pracuje prediktivní ochrana chodců, která je zaměřena na městský provoz. Systém aktivuje nouzové brzdění, pokud hrozí, že chodec vozu zkříží cestu. K systému se dostanete připlacením za balíček Front Assist s funkcí nouzové brzdy City. K dispozici je také sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect, které řidiči pomáhá při přejíždění mezi jízdními pruhy pomocí dvou dozadu namířených radarových senzorů. Pokud hrozí kolize, rozsvítí se v krytu vnějšího zpětného zrcátka varovná světelná dioda. Rear Traffic Alert se postará o bezpečné vycouvání z parkovacího místa kolmo k vozovce nebo z vjezdů tím, že rozpozná blížící se vozy. Novinkou je také volitelný asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist, který známe z VW Passat. Řidič otočným spínačem pro ovládání vnějších zpětných zrcátek zadá úhel, v němž chce se soupravou couvat. Bez přívěsu zase pomůže Manoeuvre Assist – ten při couvání zabrzdí, jakmile za ním rozpozná překážku.

Balíček se systémem pro udržení v jízdním pruhu, hlídáním mrtvých úhlů Blind Spot Detect v kombinaci s asistentem pro jízdu s přívěsem přijde na 24 000 korun. Za bezpečí si ale budete moci připlatit až u dvou nejdražších výbav Style a Laurin & Klement.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze