Nejprodávanější řada domácí automobilky, Octavia, rozšiřuje nabídku motorizací o alternativní pohony. Kromě dvou plug-in hybridů, z nichž slabší má označení Octavia iV a výkon 150 kW, zatímco sportovnější Octavia RS iV 180 kW, to je mild hybrid Octavia e-TEC a verze na CNG, tedy Octavia G-TEC. Všechny zmíněné verze už mají cenu.
Nejlevnější Octavia s alternativním pohonem je e-TEC
Nejlevnější ze zmíněných verzí je mild-hybrid, který vychází ze základní motorizace Octavie. Má tedy pod kapotou litrový tříválec o výkonu 81 kW, který je ve verzi e-TEC spojen výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Normovaná spotřeba je 4,2 až 4,3 l/100 km a emise CO2 96 až 98 g/km. Cena základní výbavy Active začíná na 555 900 Kč, tedy přesně o 60 tisíc výše než základní verze se stejným motorem, ale s manuální převodovkou a bez mild-hybridního systému.
Cenově uprostřed pak je verze G-TEC, která má pod kapotou motor 1,5 TGI o výkonu 96 kW, takže je středem i výkonově. I G-TEC je zatím v ceníku jen s automatickou převodovou DSG, i když byl avizován i s manuální převodovkou. Oficiálně udávaná spotřeba je 3,4 až 3,5 kg/100 km, z čehož vyplývají emise CO2 93 až 95 g/km, tedy i v tomto směru je také uprostřed verzí s alternativním pohonem, ovšem poměrně blízko mild-hybridu. Cena pak začíná na 613 900 Kč a také jde o výbavu Active.
Octavia iV i Octavia RS iV mají stejné motory
Jediné dvě motorizace, které mají emise pod 50 g/km, jsou plug-in hybridní iV a RS iV. Pohon obou vozů Octavia iV zajišťuje kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru o výkonu 85 kW. Rozdílný maximální systémový výkon je dán jinak nastaveným softwarovým řízením. Elektromotor vozu Octavia iV má stejný maximální výkon 85 kW jako elektromotor Superbu iV. V případě Octavie iV se však jedná o novou vývojovou verzi. Třífázový elektromotor s permanentními magnety je integrovaný do šestistupňové automatické převodovky DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou.
Test Superb iV jako dálniční express? Dokáže se přiblížit ke spotřebě naftové verze?
Zatímco základní plug-in hybrid Octavia iV má udávanou spotřebu 1,2 l/100 km a emise CO2 28 g/km, rychlejší RS iV má spotřebu 1,5 l/100 km a emise 33 g/km. Nejlevnější plug-in hybridní vůz Škoda Auto stojí 806 800 Kč a je k dispozici až s vyšší výbavou Ambition, takže bude v základu i lépe vybavený než předchozí zmíněné motorizace. Sportovní RS iV pak má jen výbavový stupeň RS a stojí 939 900 Kč, což je úplně stejná cena jako u vozu Octavia RS s motorem 2,0 TSI. Nabízí také výkon 180 kW a k dispozici je pouze s automatickou převodovku DSG.
Technické parametry Škoda Octavia RS iV (2020) liftback
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 702 × 1 829 × 1 476 mm, 1 695 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 180 (110 + 85) kW, 245 (150 + 115) koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 13 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,1 l / 100 km |
Cena od | 939 900 Kč |