Spalovací verze sází na dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 140 kW. Výkon šel přes sedmistupňovou převodovku DSG primárně na přední kola a v případě potřeby i na zadní. Šlo tedy o pohon všech kol. Plug-in hybridní varianta posílá maximální výkon 218 koní na přední kola a má také o jeden rychlostní stupeň méně.
Výsledek ve městě i v okolí bydliště bude hrát vždy ve prospěch Superbu iV, tedy pokud ho budete pravidelně nabíjet. Nás však zajímalo, zda Superb iV dokáže být konkurentem pro naftový Superb poslední generace primárně na dálnici a rychlostní komunikaci. Testovací trasa vedla přes dálnici D11 do Opatovic nad Labem a dále přes Hradec Králové až do Ostřetína.
Jakmile jsem vyrazil na dálnici, vynuloval jsem palubní počítač, nastavil tempomat na 130 km/h a vyrazil jsem směr Ostřetín. Na celé cestě jsem jel vždy maximální rychlostí. Klimatizace v obou případech byla nastavena na 22 stupňů Celsia a vyhřívané bylo sedadlo řidiče. Sluší se dodat, že při vjezdu na dálnici byla baterie v plug-in hybridní motorizaci nabitá pouze na 40 procent. Na dálnici jsem samozřejmě využíval pouze spalovací motor a až po výjezdu z ní jsem nechal Superb, ať si vše řeší sám. Výsledek mě osobně velmi překvapil, a to mohl dopadnout ještě lépe ve prospěch elektrifikované verze, pokud budete nabíjet do plné kapacity, či máte větší cit pro úspornou jízdu.
Po necelých 120 ujetých kilometrech se spotřeba naftového Superbu zastavila na 5,6 litrech, zatímco plug-in hybridní verze si řekla o 5,9 litru benzinu a ubylo 20 procent baterie. V případě plné baterie a jejího využití tak, aby v cílovém místě byla prakticky prázdná, by to znamenalo spotřebu benzinu ještě o několik decilitrů nižší. Cílem však nebylo přesně ukázat, za kolik to jeden či druhý Superb zvládne, ale pouze poukázat na to, že rozdíl není tak dramatický, jak by se mohlo zdát.
Největší rozdíl nastává v případě, že Superb iV nenabíjíte a nebojíte se plynový pedál s podlahou seznamovat velmi často. V tu chvíli spotřeba letí k devíti litrům na 100 km a dostat se přes desítku není nic, na co se hodně nadřete. Naopak u naftové motorizace můžete na plyn šlapat, jak hrdlo ráčí a rozdíl mezi spotřebou při ekonomické a sportovní jízdě nebude tak dramatický. Reálný dojezd na baterii je v rozmezí 40 až 45 kilometrů, ale neberte mě za slovo. Ve městě se můžete dostat i na 50 kilometrů. Ovšem za trasu, která je primárně do kopce a dlouhá 15 kilometrů, si Superb iV vezme z dojezdu klidně o 10 kilometrů více.
První seznámení s plug-in hybridním Superbem pro mě bylo takové nijaké.
První seznámení s plug-in hybridním Superbem pro mě bylo takové nijaké. Není to však špatné auto. Však Superb si stále drží své přednosti v podobě neuvěřitelného prostoru na zadních sedadlech, velkého zavazadlového prostoru a vlastně i zajímavého designu, pokud se trochu rozvášníte a nakonfigurujete si něco jiného, než je černá, šedá a bílá klasika. Při druhém setkání jsem se se Superbem iV více skamarádil. A právě skamarádit se je velmi důležité. Pokud k plug-in hybridnímu vozu budete přistupovat jako ke klasickému spalovacímu modelu, zklame vás minimálně spotřebou. Pokud budete nabíjet a patříte mezi klidnější řidiče, právě pro vás jsou plug-in hybridní auta. O to více, pokud přes týden jezdíte do 50 kilometrů denně a o víkendu potřebujete na chalupu. Pak byste měli o plug-in hybridním vozu přemýšlet.
Jaká je první plug-in hybridní Škodovka na českých silnicích?
Technické parametry Škoda Superb iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 869 × 1 864 × 1 469 mm, 1 730 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 (115 + 85) kW, 218 (156) koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 13 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,5 l / 100 km |
Cena od | 952 900 Kč |