😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Modernizovaná Škoda Enyaq a Enyaq Coupé
test

Modernizovaná Škoda Enyaq a Enyaq Coupé

První jízdní dojmy
34

Elektromobil Škoda Enyaq prošel modernizací. S ní se do nabídky vrátila motorizace 60 a nově se dostala i do Enyaqu Coupé. Na první pohled vypadá modernizovaný Enyaq stejně jako Elroq, ale nárazníky Enyaqu nejsou ve stylu Modern Solid jako u Elroqu. Jak modernizovaný Enyaq jezdí a jakou má s lepší aerodynamikou spotřebu?

Nejrozšířenější elektromobil s logem Škoda na kapotě, model Enyaq, prošel faceliftem a přinesl několik zajímavých změn. Na první pohled se může zdát, že má úplně stejnou přední část jako Elroq, ale rozdíly tu jsou. Pojďme se detailně podívat na design, technické novinky, první jízdní dojmy i spotřebu.

Jak jezdí nová Škoda Enyaq a Enyaq Coupé? – První jízdní dojmy a pohled na technické novinky

Technické parametry Škoda Enyaq facelift (2025) 85x

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 658 × 1 879 × 1 620 mm, 2 230 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 544 km
Cena od1 190 000 Kč

Jiný design jen v přední části

Facelift přinesl zásadní proměnu především v přední části vozu. Příď je nyní na první pohled aerodynamičtější, což se podle mě k elektromobilu hodí více. Zároveň je blíže novému designovému jazyku Modern Solid. Tvar předních světlometů je nyní stejný jako u Elroqu, ale přední nárazník je odlišný. U verze SportLine má Elroq větší plochu černé části, jinou mřížku a dole stříbrný pruh v duchu stylu Modern Solid. Nový Enyaq také jako druhý model značky Škoda obdržel nové logo, které nahradilo tradiční okřídlený šíp.

Zadní část vozu zůstala téměř beze změny, světla si zachovala svůj tvar a dostala pouze drobně upravenou grafiku. Zatímco model Elroq dostal výraznější prvky designu Modern Solid i na zadním nárazníku, Enyaq se drží spíše původní linie před faceliftem.

Interiér a komfort

Uvnitř zůstává Enyaq věrný původní koncepci, přičemž nabízí známý prostor a komfort. Změnou prošel volant, který nyní také nese nově nápis Škoda. Testovaná verze Enyaq 60 však postrádala pádla pod volantem pro regulaci rekuperace, což bylo překvapení, protože u předchozích verzí se tato funkce považovala za standard. Absence pádel může méně zkušeným řidičům zkomplikovat efektivitu práce s energií. Později jsem se dozvěděl, že pádla pod volantem se vážou k adaptivnímu podvozku a sportovnímu volantu, takže verze Sportline je má bez ohledu na motorizaci. Sportline verze navíc nabízí sportovní sedačky s výborným bočním vedením a větší kola, což přispívá ke sportovnějšímu charakteru.

Technické vlastnosti a novinky

Modernizovaný Enyaq 85x s výkonem 210 kW a pohonem všech kol je aktuálně vrcholnou verzí, protože varianta RS zatím není k dispozici. Technika pohonu všech aktuálních motorizací zůstává beze změny, ale novinkou je obousměrné nabíjení, které umožňuje využívat baterii vozu jako záložní zdroj energie pro domácnost nebo vyrovnávat výpadky v elektrické síti. Tato funkce samozřejmě vyžaduje speciální wallbox, který dokáže komunikovat s vozem.

Aerodynamika byla vylepšena nejen na přídi, ale i podvozkovými úpravami, což pozitivně ovlivňuje spotřebu, zejména na dálnici. Enyaq Coupé si drží prvenství mezi modely Škoda v oblasti aerodynamiky se součinitelem odporu vzduchu 0,245.

Spotřeba a jízdní dojmy

Testovací jízdy probíhaly na trase okolo Lipna a zaměřil jsem se hlavně na zjištění rozdílů v jízdních vlastnostech a spotřebě mezi verzemi Enyaq 85X a Enyaq 60. Enyaq 85x SportLine cestou na jih překvapil velmi dobrou spotřebou 22,1 kWh/100 km na převážně dálniční trase z Prahy k Písku. Na okreskách okolo Lipna pak dosáhl hodnoty 19,3 kWh/100 km. Aerodynamická příď evidentně přispěla k lepším výsledkům oproti předfaceliftové verzi. Jízdní vlastnosti v zatáčkách byly díky kvalitnímu podvozku a aktivním tlumičům velmi dobré, přestože na mokrých silnicích bylo nutné být opatrný při přejezdu horizontů. Za zlomem vozovky totiž bylo cítit odlehčení a někdy i úplné odlepení jednoho kola, což by v zatáčce za horizontem mohl být problém.

Technické parametry Škoda Enyaq Coupé facelift (2025) 60

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 658 × 1 879 × 1 623 mm, 2 006 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie63 kWh (59 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 165 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 443 km
Cena od1 075 000 Kč

Enyaq 60 Coupé však spotřebou překvapil v opačném duchu. I přes lepší aerodynamiku verze Coupé byla jeho spotřeba na stejné okreskové trase okolo Lipna vyšší – 22,4 kWh/100 km. Tento rozdíl může být způsoben nejen kratším převodem, ale také absencí pádel pod volantem, což ztěžuje jet efektivně. Na druhou stranu, tato verze působila agilněji díky nižší hmotnosti, zásluhou menších kol pak byla komfortní na nepříliš kvalitním povrchu silnic i bez adaptivních tlumičů.

Nakonec jsme cestou zpět do Prahy vyzkoušeli i verzi 85 s karoserií Coupé. Překvapilo nás, že na trase ze Strakonic do Prahy nebyla spotřeba o moc nižší než s verzí 85x v karoserii SUV opačným směrem. Konkrétně palubní počítač ukázal spotřebu 21,6 kWh/100 km. Zvláště, když v prvním případě (s Enyaqem 85x) jsme jeli z nadmořské výšky 362 metrů nad mořem do výšky 452 m.n.m. Zpět (s Enyaqem Coupé 85) jsme naopak jeli mírně z kopce, z 401 m.n.m. do 362 m.n.m. To by tedy znamenalo, že rozdíl byl způsobený spíše převýšením, ale záleží i na tom, kterým směrem foukal vítr, což nevíme. Teoreticky by Enyaq Coupé 85 měl být zejména na dálnici nejúspornější.

Závěr z různých verzí Škody Enyaq

Modernizovaný Enyaq přináší zajímavé designové změny a zlepšenou aerodynamiku, která se pozitivně projevuje na dálniční spotřebě. Verze 85x SportLine se jeví jako všestranný model s dobrým výkonem, pohonem všech kol a přijatelnou spotřebou. Enyaq 60 Coupé je ideální volbou pro ty, kteří nejezdí dlouhé trasy, pohybují se spíše po městě a chtějí levnější auto, přestože spotřeba není oproti výkonnější verzi nižší, jak by se mohlo očekávat. S verzí Coupé by ale přece jen měl být dálniční dojezd lepší než u SUV.

Technické parametry Škoda Enyaq facelift (2025) 85x

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 658 × 1 879 × 1 620 mm, 2 230 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 544 km
Cena od1 190 000 Kč

Pokud uvažujete o Škodě Enyaq, stojí za zvážení nejen výběr motorizace, ale také drobné detaily, například pádla pod volantem, která mohou výrazně ovlivnit zážitek z jízdy. Jaký je váš názor na faceliftovaný Enyaq? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Foto: Škoda Auto a Marek Tomíšek, fDrive.cz

skoda-enyaq-coupe-facelift-2025
Klady
  • lepší aerodynamika
  • přední část v duchu nového trendu značky
Zápory
  • vyšší spotřeba verze 60
  • absence pádel pod volantem u některých verzí
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Škodovka fakt zamakala, Enyaq 85 coupe je teď asi top a dá se koupit za super peníze. Přece jen je v tom Modelu 3/Y pořád pár věcí, který otravujou život a i když může být v něčem lepší, Enyaq je všem dobrý a v ničem špatný ani otravný.

Ale já se svým podílem dálnic bych stejně volil Model 3
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Tesla nemá ani takovou základní věc, jako hed up, masážní sedačky a DCC, pokud se nepletu u modelu tmy a tm3. A hlavně, co je za mě katastrofa je servis Tesly. Čekat dva měsíci na servis je nesmysl. Už vidím, jak ženě říkám, auto bude strávený za dva měsíce.
Karel Marel
Karel Marel
Skoda utika Tesla. Nevim, co by me melo primet k tomu si koupit Y. Ma lepsi soundsystem a vetsi vykon. Ten soundsystem me mrzi vic.
Stoyan Yakotyc
Stoyan Yakotyc
Škoda, že nejde karoserie Škoda nasadit na střeva TMY....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze