Škoda Octavia se rozrůstá zejména o ekologické pohony

Škoda Octavia se rozrůstá zejména o ekologické pohony
Fotografie: skoda-storboard.com
  • Škoda Octavia rozšiřuje nabídku o verze G-TEC, e-TEC a iV
  • Sportovní verze RS bude dostupná i jako plug-in hybrid RS iV
  • Kromě těchto motorizací bude v nabídce i Scout a RS s konvenčním pohonem

Škoda Octavia nabídne rovnou dvě verze plug-in hybridního pohonu. Obě kombinují přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI 110 kW s elektromotorem, který má v obou případech překvapivě také stejný výkon a sice 85 kW. Zatímco základní Škoda Octavia iV má nejvyšší systémový výkon 150 kW, výkonnější a sportovněji laděná verze s označením Octavia RS iV nabízí 180 kW (tedy 245 koní) a točivý moment 400 Nm. Obě verze mají šestistupňovou automatickou převodovku DSG a kapacitu baterie 13 kWh, díky které obě plug-in hybridní verze Octavie ujedou dle WLTP shodně 60 km čistě na elektřinu. Základní Škoda Octavia iV začíná na ceně 806 800 Kč ve výbavě Ambition, což není špatné na plug-in hybrid. Sportovní RS bude k dispozici i s benzínovým motorem 2,0 TSI a tato verze má 180 kW stejně jako plug-in hybrid. Má ale o něco lepší dynamické parametry a samosvorný diferenciál.

Kromě Octavie iV a RS iV se nabídka rozšířila i o variantu na CNG s označením G-TEC, která má pod kapotou motor 1,5 TGI 96 kW stejně jako předchozí provedení Octavie G-TEC. V nabídce přibyly také mild-hybridní verze s označením e-TEC, konkrétně zatím ve variantě 1,0 TSI e-TEC/81 kW, která využívá také sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tato verze nabízí 48voltový startér-generátor, který je s motorem spojen řemenovým převodem, a 48V lithium-iontový akumulátor. Nejde sice o plnohodnotný hybrid, ale dokáže rekuperovat při brzdění, využít točivý moment elektromotorů, a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Tím snižuje spotřebu i emise CO2. Ve výbavě Active začíná na ceně 533 900 Kč, zatímco verze G-TEC na 613 900 Kč.

Kromě zmíněných verzí s hybridními pohony nebo na CNG se nabídka Octavie rozšířila i o verzi Scout, která má pohon všech kol, zvýšenou světlou výšku a plastové ochranné prvky na náraznících a blatnících vozu. Ta ovšem alternativní pohon nenabízí. Je škoda, že plug-in hybridní systém koncernu Volkswagen nemá elektromotor na zadní nápravě, protože pak by bylo možné vytvořit plug-in hybrid s pohonem všech kol i bez kardanové hřídele, což je efektivnější z pohledu ztrát i náročnosti na prostor.

Technické parametry Škoda Octavia RS iV (2020) liftback

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 702 × 1 829 × 1 476 mm, 1 695 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon180 (110 + 85) kW, 245 (150 + 115) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie13 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,1 l / 100 km
Cena od939 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze