Škodovky se od teď budou patřičně kamarádit se smartphonem

Škodovky se od teď budou patřičně kamarádit se smartphonem
  • Škoda představila dvě nové služby zlepšující konektivitu
  • Se službami přichází i mobilní aplikace ŠKODA Connect App

Domácí automobilka využila příchodu nového modelu Kodiaq k představení několika novinek ohledně konektivity a chytrých systémů. Služby se jmenují Infotainment Online a Care Connect. Po vzoru větších automobilek by měly přinést nejen větší komfort, ale také několik bezpečnostních prvků.

„Řidiči vozu Škoda Kodiaq jsou od této chvíle kompletně propojeni – se svým vozem nebo na přání i se světem značky Škoda,“ vysvětluje Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, a dodává: „Prostřednictvím služeb Škoda Connect nabízíme našim zákazníkům digitální svět, v němž bude jejich požitek z jízdy ještě komfortnější a bezpečnější.“

Služba Infotainment Online

V novém Kodiaqu máte na výběr ze dvou dobře známých navigačních systémů: zvolit můžete buď navigační systém s „lehce alkoholickým“ názvem Amundsen pojmenovaný po norském polárním badateli, anebo systém Columbus, jehož název již skutečně více evokuje cestování. Ke každému příplatkovému systému dostanete službu Infotainment Online. Hlavní předností této novinky jsou dopravní informace online. Ty ukazují reálnou dopravní situaci na zvolené trase a v případě dopravní zácpy navrhne systém vhodnou alternativní trasu. Prostřednictvím Google Earth a Google Street View se plánování trasy stane i malou prohlídkou destinace. Řidič největšího SUV české značky bude dostávat informace o cenách pohonných hmot, obsazenosti parkovišť, zpravodajské novinky či předpověď počasí.

Škoda Kodiaq

Služba Care Connect

Vedle Infotainment Online je k dispozici i služba Care Connect, která nabízí proaktivní funkce a vzdálený přístup k vozu. Ty jsou k dispozici pro každý vůz Škoda Kodiaq od výbavové verze Ambition jako součást sériové výbavy – nezávisle na vybraném systému infotainmentu. Data jsou přenášena prostřednictvím SIM karty integrované ve voze, která je k tomuto účelu speciálně určená. Každý vůz je tak vybaven nouzovým voláním, které proběhne automaticky po nehodě, při níž došlo k aktivaci zádržných systémů, například airbagu. V případě nouze pak lze kontaktovat dispečink i klasickým manuálním tlačítkem. Součástí proaktivních služeb je i plánování servisních prohlídek. To znamená, že je majitel kontaktován servisem již před termínem servisní prohlídky, aby si mohl pohodlně a včas dohodnout přistavení vozu do servisu. Nejvíc jsme ale rádi za doprovodnou mobilní aplikaci ŠKODA Connect App. Ta umí na mobilu upozornit na rozsvícená světla či otevřené dveře a informovat o stavu paliva. Pomocí aplikace lze také vůz lokalizovat, popřípadě zablikat či zahoukat. Škoda se nechystá nikoho mást, proto tuto funkci pojmenovala „Houkání & Blikání“. Aplikaci pak doplňuje ŠKODA Connect Portal, který synchronizuje cíle, trasy nebo celou službu konfiguruje.

Službu Care Connect i Infotainment Online bude mít každý zákazník zdarma první rok. Kolik se bude za službu následně platit, se zatím neví. Nouzové volání ale naštěstí zůstane zdarma celých 13 let.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze