Renault Group si vybudoval silnou vývojovou a výrobní základnu pro elektromobily a díky tomu může už na rok 2028 připravovat novou, zásadně vylepšenou elektrickou platformu. Ta by se měla objevit v nové generaci elektromobilů, mezi nimiž nebude chybět kompaktní model, jehož předobrazem byl pařížský koncept Renault Emblème. Nastat by měla malá revoluce v přístupu k designu interiéru i exteriéru, v jejímž rámci dojde na futuristickou, minimalistickou architekturu uvnitř, a také v efektivitě a rychlosti nabíjení. Standardem by se měla stát spotřeba pod 12 kWh/100 km a doba nabíjení trakční baterie z 10 na 80 % SoC do 15 minut. Zřejmě tedy dojde ke generační obměně dnešní platformy AmpR Medium, která se dosud ani nestačila pořádně zabydlet na trhu.
Při tom všem by ale podle Autocaru zároveň měly prudce klesnout náklady jak celkové výrobní, tak na samotnou baterii, a to o 50 %. O to by se měly zasloužit technologické změny, které odstartuje nové elektrické Twingo, jež by se mělo objevit na trhu počátkem roku 2026 s cenovkou pod 20 000 eur, tedy kolem půl milionu korun. Mezi ně patří přechod na LFP technologii či architektura baterií CTP s články, uloženými přímo v hlavním pouzdře baterie, tedy bez modulů. To ale nebude poslední krok, protože o dva roky později má dojít na baterie s mnohem vyšší energetickou hustotou, které budou „kombinovat energetickou hustotu baterií NMC s nízkými náklady a bezpečností LFP a nabíjením do 15 minut“.
Zajistit to má nová chemie s bezkobaltovou katodou a křemíkovou anodou, která by se měla stát novým standardem, aspoň tedy v rámci Renault Group. Ani tím vývojáři ale nekončí, protože už nyní pracují na technologii pro příští dekádu, kterou mají být baterie s pevným elektrolytem. Ty by měly zvýšit energetickou hustotu na dvojnásobek, a to díky náhradě křemíkové anody její alternativou z kovového lithia. Podle konstruktérů z Renaultu činí 25–40 % nákladů na baterii její integrace, přičemž v plánu je nejen přechod ze současné architektury článek – modul – pouzdro na CTP, ale později i na ještě efektivnější CTV, tedy instalaci článků přímo do vozidla.
To všechno mají podle ředitele Renault Group Lucy de Mea zajistit stále rostoucí investice, které prý pomohou překonat současné ochlazení zájmu o elektromobily a také vytvoří prostor pro růst evropského autoprůmyslu v oboru elektromobilů. Ty jsou podle de Mea už dnes nepochybně levnější na provoz a zanechávají za sebou menší uhlíkovou stopu. Ta by měla být oproti spalovacím protějškům už v roce 2030 nižší o plných 70 %.