Renault Emblème na vlastní oči

Pařížský autosalon 2024
1
Renault Emblème na vlastní oči
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Renault zachraňuje slávu tradičního pařížského autosalonu
  • Kromě produkčních novinek na něj tradičně přivezl i krásný koncept
  • Ten se jmenuje Renault Emblème a naznačuje, že značka pomýšlí na návrat mezi velké a luxusní modely

Na stánku Renaultu se letos rozhodně bylo nač koukat. Vedle hlavní hvězdy v podobě Renaultu 4 jsme trochu stranou našli i pozoruhodné auto, které vypadá trochu jinak, než stávající sériové Renaulty. Koncept Renault Emblème totiž nejen naznačuje, kam se bude design nových Renaultů dále posouvat, ale zároveň znovuotevírá téma velkých a luxusních modelů s kosočtvercem na přídi. A diváky nechává přemýšlet, kam jej vlastně zařadit. Mezi sedany? Nebo crossovery? Hatchbacky? Nebo někam úplně jinam? Tak jako tak, 4,8metrová karoserie by uvnitř mohla skrývat velmi slušný prostor a kdoví, když už aktuálně francouzský prezident přesedlal zpět do Renaultu, tím dalším bude možná právě tento model. Pokud se tedy dostane do výroby.

Renault Embleme

Proudnicové linie si rozumějí nejen s citem pro krásu, ale také s aerodynamikou; součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,25 je na takto velké auto skvělý. A nic na tom nemění ani hluboké prolisy na dveřích: Nejsme si jistí, že případné sériové pokračování rovněž dostane kamerky v lemech předních blatníků místo zrcátek, ovšem nový tvar klik vypadá docela uvěřitelně. Nescházejí parádičky ve stylu kosočtverečného displeje, který zobrazuje nejen známé logo, ale na přání i jiné věci; například stav nabití baterie. Kosočtverce pak nacházíme i jinde, často na nečekaných místech. Nečekaně se ukáží například při pohledu na denní světla z určitého úhlu. O interiéru není co říci, protože v konceptu žádný není; jen volně naznačená jeho silueta.

To nejzajímavější je ale pod kapotou. Sice tu nacházíme klasické atributy elektrické platformy AmpR Medium v první řadě se známým, vzadu uloženým elektromotorem s cizím buzením o výkonu 218 k, ovšem baterie má pouhých 40 kWh a dodává energii na zhruba 350 km. Jenže to není vše; nejde totiž o čistý elektromobil, ale o vodíkový plug-in hybrid se zásobníky na 2,8 kg plynu a 30kW palivový článek. A tím už se dojezd dostává na zajímavější hodnoty 700 až 1 000 km, aniž by k tomu byla třeba těžká a drahá velká baterie. Zatím těžko soudit, zda se Renault chystá do vodíku vstoupit naoostro, pravděpodobnější se nám zdá varianta, že se podobného auta dočkáme ve výrobě jen s větší baterií a dojezdem ve vyšších stovkách kilometrů.

Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Budu si hrozně přát, abyste měli pravdu a Renault do toho dal třeba klidně techniku že scenicu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze