Renault 4 nás nadchl už na fotografiích. I když se představitelé automobilky už nechali slyšet, že po uvedení novodobých Renaultů 4, 5 a v podobě nádherné studie i 17 s retrovlnou skončí, jsme rádi, že ještě předtím stihli první dva jmenované modely dovést až do sériové výroby. Čtyřka totiž naživo působí ještě atraktivněji, než na fotkách. Sice není tak extravagantní, jako nový Renault 5, ale výrazná je dostatečně a o to spíše si ji umíme představit mezi běžnými auty. Už na pohled je citelně mohutnější, než levnější Pětka, a celá řada povedených a uměřených retrodetailů způsobuje, že je na ní pořád co objevovat. A to jsme ještě nemluvili o množství verzí, barevných kombinací, stylových doplňků i modifikací.
Legenda se vrací! Elektrický Renault 4 na vlastní oči z Pařížského autosalonu
Uvnitř je klidněji, zejména kvůli rozsáhlé unifikaci s ostatními Renaulty a Daciemi, ovšem i zde se spousta míst k nečekaným řešením našla. Fascinující je zejména, jak často se podařilo najít řešení, které zjevně nebude dražší, ale vypadá o hodně lépe. Ať už jde netradiční povrchy plastových panelů nebo tkalouny se vzorem trikolory. Na některých detailech je vidět, že se tu opravdu šetřilo, například uchycení zadního sedadla, viditelné zvenčí, a rovněž kvalita některých materiálů nevyvolává velkou důvěru. Celek je ale dotažený a nechybí ani schránka na kabely těsně před zadním nárazníkem, když už nedošlo na frunk. Na první kilometry s touhle stylovkou se vážně těšíme.