Audi Q6 Sportback e-tron na vlastní oči aneb ladné tuny

Pařížský autosalon 2024
Audi Q6 Sportback e-tron na vlastní oči aneb ladné tuny
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • SUV Audi Q6 e-tron dostalo v Paříži atraktivnějšího sourozence se stejnou technikou
  • Audi Q6 Sportback e-tron je méně praktické, ale dále dojede, než Q6 SUV e-tron
  • K mání budou zpočátku tři motorizace, později přibyde i čtvrtá

Audi představilo půl roku po oficiální premiéře Audi Q6 SUV e-tron, která už se dodává zákazníkům, i sportovněji laděnou, tradiční variantu Sportback se splývavou zádí. Ta se stala další novinkou pařížského autosalonu, který momentálně vstává z mrtvých. Sdílí s ním novou 800V platformu PPE, nové motory s vlásenkovým vinutím, nově pojatý termomanagement i maximum dílů, takže není třeba dlouze představovat techniku ani design. Ty jsou totiž až na drobné odlišnosti, dané rozdílným určením, totožné. A Sportback je tradičně velice oblíbenou volbou, proto jí byla věnována patřičná péče. Svědčí o tom jak elegantní, proudnicová záď, tak příď, která se sice od SUV neliší, ale přechod k ní je vyřešen zcela suverénně.

Audi Q6 Sportback e-tron na vlastní oči aneb ladné tuny

Podobně jako SUV, i Sportback nabídne baterii 100/95 kWh (brutto/netto), případně menší 83/75 kWh. S první jmenovanou dosahuje normovaný dojezd až 655 km, což je o 30 km více oproti méně aerodynamickému SUV. S 800V architekturou se navíc z 10 na 80 % SoC nabije zhruba za 20 minut, takže tu máme nový standard pro dálkové elektrické cesty. Tradicí u velkých elektrických SUV se čtyřmi kruhy jsou nabíjecí porty na obou stranách na zadních blatníkách, ovšem DC umí jen ten levý. Zavazadelník je oproti SUV menší o zanedbatelných 15 l základního objemu podle VDA, výsledných 510 l sice není rekordem, ale na dlouhé cesty s velkými kufry to stačí. Počítat je třeba jen s méně praktickým tvarem při plnění po strop a také zvlněnou podlahou, to se ale týká i SUV.

Ke koupi bude Audi Q6 Sportback e-tron začátkem příštího roku, což platí pro Evropu i Česko. Tuzemský importér dosud neoznámil české ceny, ovšem soudě podle stávajících ceníků, lze očekávat přirážku ve výši 50 až 75 tisíc korun oproti výchozímu, praktičtějšímu Q6 SUV e-tron. Kromě výchozí, zadokolové verze se počítá i s quattrem a rychlým SQ6, které zrychlí z klidu na stovku za 5,1 s a dosáhne až 230 km/h. Komu by to nestačilo, na toho za několik měsíců velmi pravděpodobně čeká ostrá verze RS. Jeho parametry sice zatím neznáme, ovšem dobrým vodítkem může být pohled na technické parametry sesterského Porsche Macan EV.

Exkluzivně: jak jezdí Audi Q6 e-tron?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze