Audi Q6 Sportback e-tron na českých i německých silnicích. Podívejte se na galerii

Audi Q6 Sportback e-tron na českých i německých silnicích. Podívejte se na galerii
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Testujeme Q6 Sportback e-tron ve verzi quattro
  • Novinka nabízí dojezd přes 630 kilometrů, výkon 285 kW a nabíjení 100kWh baterie výkonem 270 kW
  • Ptejte se nás na to, co vás zajímá

V redakci právě testujeme druhou karosářskou variantu modelu Q6 e-tron. Po klasickém SUV přináší Audi, jak je u něj už zvykem, elegantnější karoserii Sportback se splývavou zádí. Technika přitom zůstává stejná a opět tak máme tu čest se špičkovým SUV postaveným na nové platformě PPE, s baterií o kapacitě 100 kWh, 800V architekturou, nabíjením výkonem až 270 kW a ve verzi SQ6 s výkonem 360 kW. Ve variantě performance, tedy s pohonem zadních kol a vyšším výkonem, pak nabízí dojezd přes 650 kilometrů.

Podívejte se na naši fotogalerii z Česka, níže přinášíme také fotografie z jízdních testů. Pokud vás cokoliv zajímá, ptejte se nás v diskuzi pod článkem.

Audi Q6 e-tron Sportback quattro

Rozměry4 771 × 1 965 × 1 611 mm, 2 325 kg
Výkon285 kW
Baterie100 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd636 km

Elegantnější Sportback byl představen půl roku po verzi SUV, kterou jsme již podrobně otestovali. Po B sloupek jde o totožný vůz, svažitá, proudnicová záď je ale elegantnější a nese typické svalnaté a přitom stylové křivky. Technicky auto nabídne baterii 100/95 kWh (brutto/netto), případně menší 83/75 kWh. S první jmenovanou dosahuje normovaný dojezd až 655 km, což je o 30 km více oproti méně aerodynamickému SUV. S 800V architekturou se navíc z 10 na 80 % SoC nabije zhruba za 20 minut, takže tu máme nový standard pro dálkové elektrické cesty.

Tradicí u velkých elektrických SUV se čtyřmi kruhy jsou nabíjecí porty na obou stranách na zadních blatníkách, ovšem DC umí jen ten levý. Zavazadelník je oproti SUV menší o zanedbatelných 15 l základního objemu podle VDA, výsledných 510 l sice není rekordem, ale na dlouhé cesty s velkými kufry to stačí. Počítat je třeba jen s méně praktickým tvarem při plnění po strop a také zvlněnou podlahou, to se ale týká i SUV.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze