😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Zima, dálnice a Audi Q6 e-tron. Kolik reálně ujede?

Zimní test dálničního dojezdu
28
Zima, dálnice a Audi Q6 e-tron. Kolik reálně ujede?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi Q6 e-tron jsme testovali ve verzi quattro s výkonem 285 kW a 100kWh baterií
  • Reálný zimní městský dojezd je přes 450 kilometrů
  • Na dálnici Q6 e-tron potěší tichou jízdou, špičkovými asistenty, head-up displejem s AR i ultra-rychlým nabíjením přes 270 kW

Audi Q6 e-tron stojí jako první na zbrusu nové, 800V platformě PPE, kterou Audi vyvinulo s Porsche. Já jsem vám o této platformě řekl úplně vše v testu auta i v článku přímo na PPE zaměřeném, takže pokud vás technika zajímá vice, určitě se podívejte na moje předchozí videa o Q6 e-tron.

Zima a dálnice u elektrického Audi Q6 e-tron. Kolik reálně ujede?

My jsme měli Q6 e-tron v testu ve verzi quattro, tedy s pohonem všech čtyř kol a solidním výkonem 285 kW. Baterie o kapacitě 100 kWh nabídne 95 kWh využitelnou kapacitu a ještě než se pustíme na zimní dálnici, prozradím vám, že jsem v Praze v zimě při teplotách kolem nuly a spíše pod ní ujel 150 kilometrů se spotřebou rovných 21 kWh / 100 km, což znamená reálný zimní městský dojezd 450 kilometrů.

Vyrážíme s 98 % , vnější teplota je -2 stupně.

Nabíjíme na stanici PRE na Černém Mostě a čeká nás tradiční 300kilometrová trasa po dálnici. Trasu mám v navigaci, takže Q6 e-tron už rovnou ukazuje reálný dojezd, a to 354 kilometrů po dálnici. Na nabití posledních dvou procent se rozhoduji nečekat a vyrážíme tedy s 98 %.

Audi Q6 e-tron (2023) quattro

Rozměry4 771 × 1 965 × 1 648 mm, 2 350 kg
Výkon285 kW
Baterie100 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd625 km (WLTP)

V autě jedeme dva, vzadu máme dětské sedačky, plný kufr, topíme si na 22 stupňů a venku jsou mínus 2 stupně. Tedy pravé zimní podmínky blízké tomu, když jede rodina na hory. Jak celá jízda proběhla vám prozrazuji v přiloženém videu.

Pohled pod pokličku - PPE platforma u nového Audi Q6 e-tron

Komfortní rodinné svezení

Potěší komfortní vzduchový podvozek, k pohodlnému svezení přispívají také jen 19palcová kola a tato kombinace má za výsledek plavnou, pohodlnou jízdu. Odhlučnění je také velmi dobré, i když je o úroveň níže než vlajkové Q8 e-tron, jehož výroby však letos končí a budeme čekat na jeho nástupce. Vyzdvihnout musím velmi dobrého asistenta řízení, který příkladně drží pruhy a za celou cestu jsem se nedočkal žádného “fantomového brzdění”. Asistent umí i sám plynule přejíždět z pruhu do pruhu. Pochválit musím také špičkový head-up displej s rozšířenou realitou, která vám zobrazuje navigační informace i situaci kolem auta.

Audi Q6 e-tron (2015)
Audi Q6 e-tron je velmi pohodlné SUV pro dálniční cestování

Audi Q6 e-tron je také ideální na dlouhé cesty díky moderní 800V platformě a ultra-rychlému nabíjení, které jsme také vyzkoušeli. Díky předehřevu a nové PPE platformě není problém ani v zimě nabíjet výkonem na 270 kW a za 20 minut auto nabít na 80 %. Pokud vás zajímá nabíjení Q6 e-tron více, odkážu vás na samostatný test případně video níže.

Blesk z Ingolstadtu. Podívejte se, jak rychle se nabije Audi Q6 e-tron

V zimě na dálnici necelých 350 km

Pokud bychom vyjížděli se 100 %, přijeli bychom do Prahy po 311 kilometrech s 10 %, takto jsme přijeli s 8 %. Spotřeba činila nemalých 27,3 kWh/100 km a i přes moderní platformu je vidět, že zima a naložené auto dělají své a Q6 e-tron je přeci jen velké SUV s větším odporem čelní plochy. Reálný dálniční dojezd v zimě tak činí 342 kilometrů. Bude zajímavé porovnat, o kolik delší bude v létě, kdy test zopakujeme. Zároveň jsme velmi zvědaví na A6 e-tron se stejnou technikou, tedy výrazně aerodynamičtější sedan či kombík, u kterých lze čekat nižší spotřebu a tím pádem znatelně delší dojezd. 

Trasa, finální výsledek a ultra-rychlé nabíjení
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Náskok díky technice. Za dva míče auto ujede něco málo přes 300 km. Proč by to měl člověk kupovat, to netuším. Asi aby dobíjel za 13 Kč a 1 kWh. A stál u stojanu 20 minut. Až bude baterie alespoň 180 kWh či auto bude mít poloviční spotřebu, dejte vědět
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 19. 3. 18:06
Ano, SUV Audi. Drahé, těžké, neefektivní a tedy s drahým provozem. Tudy opravdu cesta k Green Dealu nevede. Takový elektromobil musí mít 800V architekturu, aby nebyl ve skutečnosti na delší cestě pomalý.
Petr Štěpánek
Petr Štěpánek
To v jiné diskuzi psal majitel e-tronu, že v německu po dálnici jezdí i za 40 kWh/100km, protože s tím jezdí stejně jako se spalovákem, taky s autem s výkonem skoro 300 kW se nebudete chtít někde ploužit.
Jan Pešek
Jan Pešek
Zázraky se prostě nedějí. Kdybych dal na střechu rakev, ujedu sotva 250 km. Takže z Prahy do Dolomit na lyže pořád minimálně 2 nabíjení 10-80%. A téměř jistě ještě kus toho třetího. Uvidíme, co nový CLA shooting brake. A lyže pěkně dovnitř a doufat, že si Rakušáci ničeho nevšimnou. 😀

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze