Audi Q6 e-tron stojí jako první na zbrusu nové, 800V platformě PPE, kterou Audi vyvinulo s Porsche. Já jsem vám o této platformě řekl úplně vše v testu auta i v článku přímo na PPE zaměřeném, takže pokud vás technika zajímá vice, určitě se podívejte na moje předchozí videa o Q6 e-tron.
Zima a dálnice u elektrického Audi Q6 e-tron. Kolik reálně ujede?
My jsme měli Q6 e-tron v testu ve verzi quattro, tedy s pohonem všech čtyř kol a solidním výkonem 285 kW. Baterie o kapacitě 100 kWh nabídne 95 kWh využitelnou kapacitu a ještě než se pustíme na zimní dálnici, prozradím vám, že jsem v Praze v zimě při teplotách kolem nuly a spíše pod ní ujel 150 kilometrů se spotřebou rovných 21 kWh / 100 km, což znamená reálný zimní městský dojezd 450 kilometrů.
Nabíjíme na stanici PRE na Černém Mostě a čeká nás tradiční 300kilometrová trasa po dálnici. Trasu mám v navigaci, takže Q6 e-tron už rovnou ukazuje reálný dojezd, a to 354 kilometrů po dálnici. Na nabití posledních dvou procent se rozhoduji nečekat a vyrážíme tedy s 98 %.
Audi Q6 e-tron (2023) quattro
Rozměry | 4 771 × 1 965 × 1 648 mm, 2 350 kg |
---|---|
Výkon | 285 kW |
Baterie | 100 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 625 km (WLTP) |
V autě jedeme dva, vzadu máme dětské sedačky, plný kufr, topíme si na 22 stupňů a venku jsou mínus 2 stupně. Tedy pravé zimní podmínky blízké tomu, když jede rodina na hory. Jak celá jízda proběhla vám prozrazuji v přiloženém videu.
Pohled pod pokličku - PPE platforma u nového Audi Q6 e-tron
Komfortní rodinné svezení
Potěší komfortní vzduchový podvozek, k pohodlnému svezení přispívají také jen 19palcová kola a tato kombinace má za výsledek plavnou, pohodlnou jízdu. Odhlučnění je také velmi dobré, i když je o úroveň níže než vlajkové Q8 e-tron, jehož výroby však letos končí a budeme čekat na jeho nástupce. Vyzdvihnout musím velmi dobrého asistenta řízení, který příkladně drží pruhy a za celou cestu jsem se nedočkal žádného “fantomového brzdění”. Asistent umí i sám plynule přejíždět z pruhu do pruhu. Pochválit musím také špičkový head-up displej s rozšířenou realitou, která vám zobrazuje navigační informace i situaci kolem auta.

Audi Q6 e-tron je také ideální na dlouhé cesty díky moderní 800V platformě a ultra-rychlému nabíjení, které jsme také vyzkoušeli. Díky předehřevu a nové PPE platformě není problém ani v zimě nabíjet výkonem na 270 kW a za 20 minut auto nabít na 80 %. Pokud vás zajímá nabíjení Q6 e-tron více, odkážu vás na samostatný test případně video níže.
Blesk z Ingolstadtu. Podívejte se, jak rychle se nabije Audi Q6 e-tron
V zimě na dálnici necelých 350 km
Pokud bychom vyjížděli se 100 %, přijeli bychom do Prahy po 311 kilometrech s 10 %, takto jsme přijeli s 8 %. Spotřeba činila nemalých 27,3 kWh/100 km a i přes moderní platformu je vidět, že zima a naložené auto dělají své a Q6 e-tron je přeci jen velké SUV s větším odporem čelní plochy. Reálný dálniční dojezd v zimě tak činí 342 kilometrů. Bude zajímavé porovnat, o kolik delší bude v létě, kdy test zopakujeme. Zároveň jsme velmi zvědaví na A6 e-tron se stejnou technikou, tedy výrazně aerodynamičtější sedan či kombík, u kterých lze čekat nižší spotřebu a tím pádem znatelně delší dojezd.