Audi upravuje nabídku svého klíčového elektrického SUV Q6 e-tron a cenovku posílá o bezmála 200 tisíc korun níže, navíc zároveň zlepšuje základní výbavu a dokonce i zvyšuje výkon. Reaguje tím na aktuální vývoj v prémiovém segmentu, zejména na nově příchozí konkurenci z Mnichova v podobě elektrického BMW iX3.











Nejzásadnější změna se týká základní verze Audi Q6 e-tron quattro. Jak vyplývá z konfigurátoru, její cena se na českém trhu snížila z původních zhruba 2 milionů korun na 1 832 900 Kč. To už je úroveň, na které se Q6 e-tron dostává mnohem blíž přímým konkurentům a zároveň působí výrazně atraktivněji než při uvedení na trh. Audi tím dává jasně najevo, že chce o zákazníky v této třídě bojovat nejen technikou, ale i cenou. Zároveň stále platí, že základem je rovnou čtyřkolka a verze s pohonem pouze zadní nápravy v Česku, na rozdíl od zahraničí, v prodeji nejsou. Snížení ceny se týká také elegantnější verze se splývavou zádí Q6 Sportback e-tron, která nově v základu vyjde na 1 895 900 Kč.
Exkluzivně: jak jezdí Audi Q6 e-tron?
Snížení ceny navíc nejde na úkor techniky, naopak. Q6 e-tron quattro nyní nabízí výkon 315 kW, tedy stejnou hodnotu, jakou má také Audi A6 e-tron quattro. To znamená zlepšení dynamiky oproti původní specifikaci a zároveň sjednocení výkonových parametrů napříč klíčovými modely postavenými na platformě PPE. Nabízelo by se, že Audi si k nižší ceně pomůže tichým osekáním základní výbavy, stal se ale pravý opak. Q6 e-tron totiž nově nabízí bohatší standardní výbavu. Zatímco dříve měl Q6 e-tron v základu 19palcová kola, manuálně nastavitelná sedadla a pouze základní technologický paket, nově dostává zákazník už ve standardu 20palcová kola, sportovní elektricky nastavitelná sedadla a rozšířený paket Tech plus. Ten zahrnuje pokročilejší asistenční systémy i komfortní a technologické prvky.








Celkově tak Audi Q6 e-tron v Česku výrazně posiluje svou pozici. Moderní elektromobil na platformě PPE nabídne nabíjení výkonem až 270 kW, dlouhý dojezd díky 100kWh baterii a zcela nový infotainment postavený na Android Automotive. Kombinace nižší ceny, vyššího výkonu a bohatší výbavy dává tomuto elektrickému SUV mnohem silnější argumenty než při jeho vstupu na trh. V kontextu stále ostřejší konkurence, zejména ze strany BMW, jde o logický a velmi vítaný krok.
Technické parametry Audi Q6 e-tron (2023) quattro (2026)
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 771 × 1 965 × 1 648 mm, 2 475 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 315 kW, 428 koní, točivý moment: 855 Nm |
| Baterie | 100 kWh (94,9 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 18,3 kWh / 100 km, dojezd: 574 km |
| Cena od | 1 832 900 Kč |
