Audi Q6 Sportback e-tron na českém trhu

7
Audi Q6 Sportback e-tron na českém trhu
Fotografie: Audi
  • Audi uvádí sportovnější variantu středně velkého Q6 e-tron, nazvanou tradičně Sportback
  • Oproti SUV Q6 e-tron je nižší, aerodynamičtější a nabízí delší dojezd
  • To vše za příplatek 63 000 Kč oproti SUV

Stejně jako základní Audi Q6 e-tron přijíždí i Audi Q6 Sportback e-tron se čtyřmi základními motorizacemi, které budou uváděny na trh postupně. Jako první právě nyní vstupují do prodeje obě verze s pohonem všech kol, tedy základní quattro (318 k) a polosportovní verze SQ6 (490 k). Později se přidají i dvě verze se zadním pohonem, a sice základní (252 k) s menší baterií 83/75,8 kWh (brutto/netto) a performance (306 k), která dostane baterii 100/94,9 kWh stejně jako obě čtyřkolky.

Verze Sportback s nižší střechou a splývavou zádí sice nabídne oproti výchozímu SUV o něco menší vnitřní prostor, ovšem také lepší aerodynamiku a z toho plynoucí nižší spotřebu a delší dojezd. U verze performance činí bonus ve prospěch Sportbacku 15 km. To je jeden z důvodů, proč je Sportback dražší, ač také méně praktický. Konkrétně si zájemce připlatí 63 000 Kč, takže slabší čtyřkolka quattro startuje na 2 097 900 Kč, a prozatímní vrcholné provedení SQ6 (očekává se i příchod ostrého derivátu RS Q6) na 2 593 900 Kč.

První objednané vozy dodá český dovozce zákazníkům na jaře 2025.

Technické parametry Audi Q6 e-tron Sportback quattro 100 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 771 × 1 965 × 1 611 mm, 2 325 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon285 kW, 388 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie100 kWh (94,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 636 km
Cena od2 097 900 Kč
Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
Pekne, ale takle EV revoluci neudelame. Za ty prachy je to pro par lidi.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Automobil má být dopravní prostředek, který je omezen svojí fyzickou i morální zastaralostí. Prostě po několika málo letech je nepoužitelný. Proto takováto zbytečně drahá monstra která kromě pocitu z luxusu, nepřidávají nic jiného k automobilu stejné velikosti a parametrů za poloviční cenu, nedávají smysl.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 11. 12. 2024 14:28
Taky mi přijde, že ten interiér není žádná hitparáda, prostě je to vyvivnuté v letech, kdy měly někho "odejít" do důchodu, prostě se nějak zbavit někoh z vedení, nejspíš CEO? Je to ostuda. Tak co je Audi? Když ne luxus mezi auty? To se bude obtížě prodávat, ale technika mi přijde fajn, byť taky to mohlo být už namísto 95 kWh třeba 105 kWh, ale to bude za další tří roky, jak přijde facelift, myslím si.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze