Plně elektrické Audi Q6 e-tron se k prvním zákazníkům dostane již příští měsíc a my jsme ho již měli možnost také otestovat. Přímo zástupci automobilky nám portvrdili, že se můžeme těšit na karosářskou variantu Sportback. Kromě toho si na své přijdou taktéž ti nejnáročnější, protože dle insideevs.com máme očekávat ultra rychlou variantu RS Q6. Obě varianty tak cílí na zájemce, jež požadují více nápadnosti, větší styl a současně si potrpí na pořádné stádo koní pod kapotou. A zatímco Q6 e-tron Sportback přijede i jako zadokolka, vrcholné RS dorazí výhradně s pohonem všech kol. Otázkou je výkon, jelikož je zde ještě automobilka Porsche a její sesterský Macan, který vyjíždí na stejné platformě PPE. Zatím se spekuluje o tom, že RS Q6 e-tron přijede s výkonem okolo 420 kW.
Audi's RS Q6 E-Tron could follow in the E-Tron GT's tire tracks. https://t.co/zxJhQ21FaN pic.twitter.com/7A301TWH8u
— Road & Track (@RoadandTrack) June 20, 2024
Kdo by si snad již dnes dělal zálusk na obě zmíněné varianty, musí počkat do příštího roku. Teprve tehdy se počítá s uvedením do prodeje. Sluší se připomenout, že elektrická novinka, jejíž uvedení na trh se zhruba o rok zpozdilo, přichází s délkou 4,77 metru a rozvorem 2,9 metru. Současně využívá 800V platformu Premium Electric (PPE), nabídne 100kWh baterii a rychlonabíjení výkonem až 270 kW. Klasické provedení Q6 e-tron jsme již otestovali v rámci prvních dojmů a tak již nyní víme, že příchozí verze Sportback a RS budou rozhodně stát za to.
Exkluzivně: jak jezdí Audi Q6 e-tron?
Technické parametry Audi Q6 e-tron (2023) S (SQ6)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 771 × 1 965 × 1 648 mm, 2 350 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 380 kW, 516 koní, točivý moment: 855 Nm |
Baterie | 100 kWh (94,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 595 km |
Cena od | 2 530 900 Kč |