Audi ukázalo dynamičtěji tvarovaný a úspornější model Q6 e-tron Sportback

Audi ukázalo dynamičtěji tvarovaný a úspornější model Q6 e-tron Sportback
Fotografie: Audi
  • Vrcholem je opět provedení SQ6
  • Do prodeje se novinka dostane začátkem příštího roku
  • Dynamičtější karoserie přináší lehké navýšení dojezdu

Automobilka Audi rozšiřuje své portfolio elektrických modelů o novou variantu s označením Q6 e-tron Sportback. Zkosená záď vozu je dle průzkumu jednou z nejoblíbenějších designů karoserie mezi zákazníky. O novince Audi informuje skrze tiskovou zprávu a při pohledu na snímky je znatelná mnohem progresivnější a sportovnější silueta, která osloví především designově orientované zákazníky. Novinka opět přichází na nové architektuře Premium Platform Electric (PPE) a díky dynamicky tvarované zádi těží z mnoha aerodynamických výhod. To přináší delší dojezd než v případě verze SUV, kdy výrobce hovoří o možnosti ujet na jedno nabití až 656 km. Sportovně tvarovaný Sportback má 511litrový zavazadlový prostor a 64litrový přední kufr. Po sklopení zadní řady sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 1 373 litrů.

Technické parametry Audi Q6 e-tron Sportback (185 kW)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 771 × 1 965 × 1 611 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon185 kW, 252 koní
Baterie83 kWh (75,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od

Dlouhý rozvor 2 899 milimetrů poskytuje v interiéru dostatek místa, a to i na zadních sedadlech. Po stránce odkládacích prostor v kabině lze čekat objem až 25 litrů a vhod přijde taktéž vysoká tažná kapacita, kdy lze táhnout brzděný přívěs o váze až 2 400 kilogramů. V kabině lze čekat opět velkou nálož luxusních materiálů a kvalitní zpracování. Po motorové stránce jsou pro Q6 e-tron Sportback k dispozici dvě velikosti baterie a dvě varianty pohonu. Se svou vysokonapěťovou baterií o kapacitě 83 kWh (netto 75,8 kWh) se i základní varianta elektrického Sportbacku může pochlubit sebevědomými jízdními výkony. Verze s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za sedm sekund v režimu Launch Control.

Naopak provedení Q6 e-tron Sportback s pohonem všech čtyř kol dokáže i díky systémovému výkonu 285 kW (387 koní) ten samý sprint zvládnout za mnohem lepších 5,9 sekundy. Nejvýkonnější verze, kterou je SQ6, se může pochlubit systémovým výkonem 360 kW (489 k) a v režimu Launch Control zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy. S pohonem zadních kol výrobce uvádí dojezd až 656 kilometrů v případě slabší verze. Všechny verze kromě provedení SQ6 dokáží jet rychlostí až 210 km/h. Jen v případě SQ6 e-tron Sportback lze počítat s maximálkou 230 km/h. Progresivní a sportovní design verze Sportback pak odpovídá i jeho jízdní dynamice a zážitkům za volantem.

Audi totiž přepracovalo většinu systémů odpružení a komponentů pro řadu Q6 e-tron. Přepracovaná přední náprava výrazně ovlivňuje jízdní dynamiku elektrického Sportbacku. Stejně jako u verze SUV jsou vlečená ramena Sportbacku umístěna před spojovacími tyčemi ve směru jízdy. Optimalizovaná kinematika náprav dosahuje znatelného zvýšení jízdní dynamiky a současně zlepšuje odezvu řízení, v neposlední řadě díky pomocnému rámu, který drží řízení bezpečně na místě. Díky tomu je vozidlo mnohem agilnější a lépe se stáčí do zatáček. K objednání bude nová varianta na přelomu letošního a příštího roku. Základní model s 83kWh baterií a pohonem zadních kol zatím vychází na částku 65 900 eurech (1,6 milionu Kč). Verze Performance s pohonem zadních kol začíná na 71 200 eurech (1,8 milionu Kč) a tentýž provedení s pohonem všech kol si výrobce cení na 77 100 eur (1,9 milionu Kč). Špičkové Audi SQ6 e-tron Sportback pak zákazníci nekoupí pod 96 200 eur (2,4 milionu Kč).

Technické parametry Audi Q6 e-tron (2023) quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 771 × 1 965 × 1 648 mm, 2 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon285 kW, 387 koní, točivý moment: 855 Nm
Baterie100 kWh (94,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od1 990 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze