Projeli jsme zamaskované Audi Q6 e-tron. Je na co se těšit

4
Projeli jsme zamaskované Audi Q6 e-tron. Je na co se těšit
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • V předstihu před oficiální premiérou jsme měli možnost krátce projet zbrusu nové Audi Q6 e-tron
  • Naladění auta se vzduchovým podvozkem je velmi komfortní
  • Platforma PPE slibuje ale i sportovní jízdu
  • Auto působí výrazně agilnějším a lehčím dojmem než vlajkové Q8 e-tron

Audi Q6 e-tron bude přelomovým modelem značky, protože přinese celou řadu zásadních novinek. Představí se finálně již 18. 3. a protože jsme měli možnost si novinku v předstihu podrobně prohlédnout, můžete očekávat podrobné představení i videopohled právě v tento den. Stručné jízdní dojmy, zatím se zamaskovaným prototypem, vám můžeme zprostředkovat ale už nyní, a přimést vám tak malou ochutnávku toho, na co se těšit.

Audi Q6 e-tron (2023)

Audi Q6 e-tron stojí na zbrusu nové platformě PPE s 800V architekturou, kterou Audi vyvíjí společně s Porsche, které na ní přestavilo před několika týdny svůj nový Macan. Uvnitř nejnovějšího Audi pak najdeme zcela nový interiér, který jsme si mohli prohlédnout už v Mnichově, jemuž vévodí nový infotainment postavený na Google Automotive, s obchodem s aplikacemi, head-up displejem a vůbec poprvé také s displejem pro řidiče. Třešničkou na dortu pak jsou digitální OLED světla s měnitelným designem. Pro Audi je Q6 e-tron revolucí a novinek obsahuje ještě mnohem více. Na co vše se můžete těšit, to se dozvíte 18. 3.

Audi Q6 e-tron – první dojmy

Sametová i dynamická jízda

Jako jedni z prvních jsme měli možnost Audi Q6 e-tron krátce projet a vyzkoušet jeho charakter. Usedám to digitálně zamaskovaného prototypu, který již ale má finální naladění, interiér, infotainment a funkce. I když vám mohu prozradit jen velmi málo, jedna věc je jistá. Je opravdu na co se těšit. Po nasednutí se auto automaticky zapíná a stačí zvolit směr jízdy na ovladači na středové konzoli a mohu jet. Oceňuji ale, že Audi stále zachovalo i klasické zapínací tlačítko, mnohdy se může hodit. Rozjíždím se a hned si všímám, jak je jízda hladká, velmi tichá a do interiéru neproniká umělý zvuk pro chodce a takřka ani zvuk od motorů.

Audi Q6 e-tron (2023)

V režimu Comfort je naladění opravdu hodně komfortní, díky příplatkovému vzduchovému podvozku jsme se dočkali i charakteristického plavného pohoupání a úroveň komfortu se nebojím srovnat s o úroveň vyšším Q8 e-tron. Je vidět, že platforma PPE je skutečně prémiová a co do kvality jízdního projevu bude na špičce. V základu bude Q6 e-tron k mání s běžnými pružinami, za vzduch ale rozhodně doporučuji si připlatit. Opět je možné pomocí režimu nebo manuálně vůz zvednout, pokud je potřeba. I když to platforma PPE umožňuje, Q6 e-tron nemá zadní natáčecí nápravu, kterou si Audi zřejmě šetří pro prémiovější modely, jako bude ještě letos A6 e-tron.

Audi Q6 e-tron (2023)

Zátah u základní Q6 e-tron quattro má plynulý nástup, ale je dostatečně silný, v režimu Dynamic se dočkáváme i náhlého zátahu známého z jiných elektromobilů. U SQ6 e-tron lze mluvit už o hodně dynamickém autě, které je co do sportovní jízdy a charakteru o řád výše než luxusnější model SQ8 e-tron. Auto se ochotně vrhá do zatáček, náklon je i přes vyšší stavbu karoserie minimální, chování v zatáčkách je dlouho neutrální a auto působí výrazně lehčím a méně hmotným dojmem oproti vyšší Q8 e-tron, i když jsou to velikostně dost podobné vozy. Reakce na plyn jsou rychlé, není zde takřka žádná prodleva, stejně tak agilní jsou i brzdy. Na novém infotainmentu lze nově vidět, který motor je právě aktivní pro zrychlování nebo naopak rekuperaci. V dynamických režimech dokonce ve Virtual Cockpitu přibyl také měřič teploty baterie, o autě tak máte mnohem více informací než dříve.

Audi Q6 e-tron (2023)

Audi přidává jednopedálové ovládání

Audi Q6 e-tron ve výchozím stavu plachtí, díky pádlům pod volantem lze ale zapnout rekuperaci ve dvou úrovních, případně nechat rekuperaci na automatice dle informací z navigace a radaru. To známe již z jiných modelů Audi. Na přání zákazníků přidalo Audi také plně jednopedálové ovládání v B módu, kdy je rekuperace nejsilnější a auto dokáže bez použití brzdového pedálu i zastavit, což je skvělé zejména pro jízdu ve městě. V tomto režimu je rekuperace již opravdu silná a srovnatelná s jinými vozy s jednopedálovým ovládáním. Kdo mu ale neholduje, může režim B ignorovat a auto se bude chovat stejně jako dosavadní e-trony.

Audi Q6 e-tron (2023)

Podrobně budeme moci jízdní vlastnosti Q6 e-tron otestovat až za několik měsíců při uvedení na trh, nicméně vypadá to, že se podvozkově a celkově jízdně skutečně hodně povedla.

Veškeré informace o Audi Q6 e-tron včetně veškerých technických detailů, novinek, cen a našich dojmů najdete na fDrive.cz 18.3. večer.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 12. 3. 12:16
Doba, kdy jsem měl Teslu a byl jsem cool je nanávratně pryč. Teslu si koupí každý jouda, který chce vypadat moderně a Tesla tomu jde cenovou politikou naproti. Střední třída už pokukuje po něčem podobném Q6. Ještě tam úplně není, ta česká je ještě o něco dál, ale už pokukuje...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze