Audi v letošním roce chystá uvedení svého nového čistě elektrického SUV s označením Q6 e-tron. Bude znamenat koncernovou premiéru jak zcela nové platformy PPE, tak nového softwarového konceptu E3. Auto je hotové, v lehkém digitálním maskování už najíždí závěrečné testovací kilometry a Audi ho postupně odhaluje. Novinku, která bude stát mezi vlajkovým Q8 e-tron a menším Q4 e-tron, jsme vám představili už dříve. Díky zbrusu nové platformě přináší 100kWh baterii, 800V architekturu a nabíjení až 270 kW s tím, že se Audi zaměřilo také na efektivitu. Díky tomu má Q6 e-tron dojezd přes 600 km. Mimochodem také víme, že verze Q6 e-tron 55 bude mít výkon 395 koní a vrcholná verze SQ6 e-tron nabídne 503 koní. K dispozici bude také základní verze se zadním pohonem a nechybí ani vzduchové odpružení, i když to bude za příplatek. Specialitou jsou i přední světla se 61 LED moduly a zadní digitální OLED světla, přičemž uživatel si bude moci vybrat jeden z mnoha světelných podpisů. Velkou neznámou však zůstával interiér a infotainment, který Audi dosud drželo pod pokličkou.
Audi Q6 e-tron – první dojmy
Na autosalonu v Mnichově jsme se však dočkali odhalení interiéru a technologických schopností sériového modelu Q6 e-tron, který bude finálně představen už letos a na trh uveden zkraje příštího roku. Hned na první pohled je jasné, že tohle je Audi. Designéři z Ingolstadtu se nepouštěli do velkých experimentů a opět zde máme příjemný, technicistně-luxusní interiér, který záměrně pasažéry obepíná tak, aby se cítili jako v příjemném „kokonu“. Audi tomu říká Softwrap. Samozřejmě i Audi používá řadu recyklovaných materiálů a interiér můžete mít v umělém mikroplyši Dinamica, ale majitelům neodepře ani pravou Nappa kůži s prošíváním. Každý si tak vybere to své, a to je dobře.
Novinkou jsou mnohem tenčí výduchy klimatizace a řada prvků zakomponovaných do lesklých černých ploch, včetně ovládacích prvků na dveřích. Nechybí plně konfigurovatelné ambientní osvětlení. Díky čistě elektrické platformě nemá auto žádný centrální tunel, středová konzole tak kromě bezdrátové nabíječky nabídne spoustu odkládacích prostor. Cestující na zadních sedadlech pak budou rádi za zcela rovnou podlahu a pohodlné sezení i na sedadle uprostřed.
Velký kufr a nechybí ani ten přední
Audi odhalilo také objem kufru, který činí 526 litrů a po sklopení sedadel 1 529 litrů. To jsou velmi pěkné hodnoty nepříliš vzdálené od většího sourozence Q8 e-tron. Po jeho vzoru přináší díky nové platformě PPE také přední kufr s objemem 64 litrů, kam lze umístit nabíjecí kabely a menší tašky.
Zbrusu nový infotainment
Současná generace infotainmentu Audi je již za zenitem a oproti konkurenci v této oblasti firma ztrácí. Od Q6 e-tron se tak hodně očekává, protože přináší zbrusu nový infotainment postavený na Android Automotive. Ten ostatně stojí za zpožděním nejen Q6 e-tron, ale i sesterského Porsche Macan. Nebýt zpoždění na straně vývoje softwaru, měla být obě auta už na trhu. Čekání ale stálo za to, protože s Q6 e-tron přichází Audi se zcela novým konceptem infotainmentu, který bude patřit k absolutní špičce. Samozřejmostí jsou OTA updaty a přidávání nových funkcí.
Doménou je MMI panoramatický zakřivený OLED displej, který se skládá z 12" Audi virtual cockpitu před řidičem a 14,5" MMI displeje zakřiveného směrem k řidiči. Vůbec poprvé u Audi může mít svůj displej i spolujezdec, a to s úhlopříčkou 10,9". Bude mít aktivní stínění, takže se spolujezdec bude moci dívat za jízdy například na filmy bez toho, aniž by rozptylovaly pozornost řidiče.
Z menšího Q4 e-tron naopak Q6 e-tron přebírá head-up displej s rozšířenou realitou, která bude ale na mnohem vyšší úrovni. Novinkou je také takzvané interaktivní světlo, což je LED pásek obklopující interiér a sloužící ke komunikaci základních funkcí, může zobrazovat i aktivaci směrovek nebo nabíjení. Audi s Q6 e-tron díky novému infotainmentu E3 uvádí nového hlasového asistenta s funkcí učení. Můžete ho například poprosit, aby vám vyhledal nejvhodnější nabíjecí stanici a pomocí AI vám nejen ukáže, ale i seřadí stanice dle vhodnosti. K dispozici je také obchod s aplikacemi, který ostatně odstartoval už u Q8 e-tron, nechybí tak například YouTube, Spotify a mnoho dalších aplikací.
O zvukový zážitek se opět postará (za příplatek) prémiový audio systém Bang & Olufsen s 22 reproduktory a vůbec poprvé včetně 4 reproduktorů integrovaných do hlavových opěrek. Celkový výkon dosahuje 830 W, novinkou jsou basové reproduktory ve dveřích uložené do oddělených pouzder zajišťujících lepší zvuk a menší slyšitelnost hudby zvenku. Zatímco interiér je evolucí již známého, nový infotainment E3 postavený na Android Automotive je pro Audi revolucí a zahajuje zcela novou kapitolu značky.
Kompletního představení Audi Q6 e-tron se dočkáme už letos na podzim a uvedení na trh je plánováno v prvních měsících příštího roku.
A nepoužívá už tuto novou platformu Audi e-tron GT?