Audi A5 Sportback, A5 Coupé a A5 Cabriolet se představují s novým, ještě ostřejším vzhledem a nejaktuálnější verzí konceptu ovládání MMI touch. Technika částečně hybridního pohonu, kterou známe i z jiných modelů poměrně dobře snižuje spotřebu a nově tento druh pohonu dostane i Audi A5. V modernizovaných modelech Audi S5 Sportback a S5 Coupé zajišťuje akceleraci motor 3.0 TDI s elektricky poháněným dmychadlem a hlavní elektrickou sítí s napětím 48 V.
Audi A5 společně s Audi A7 dle mého názoru vždy patřilo k tomu designově zajímavějšímu, co jste mohli v repertoáru Audi najít. Větší Audi A7 však není finančně dostupné pro každého, a tak Audi A5 může být zajímavou variantou. Modernizovaná verze má upravenou masku, která je nižší a širší. Štíhlé otvory pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomínají klasický model Audi Sport Quattro z roku 1984. Spodní část nárazníku se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu zdobí nepřehlédnutelná lišta. Nové boční prahy vůz z profilu vizuálně zeštíhlují a záď působí ještě širším dojmem díky difuzoru s lichoběžníkovými koncovkami výfukové soustavy.
Všechny karosářské verze modelové řady A5 i varianty pohonu sjíždějí z montážní linky se světlomety LED v sériové výbavě. Na přání nabízí Audi světlomety Matrix LED a zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru. V nejvyšší verzi osvětlovací techniky obdrží zákazníci světlomety Matrix LED včetně laserových světlometů Audi, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru a dynamické osvětlovací funkce.
Modernizované Audi A5 používá nové informační a zábavní systémy s vyšším výpočetním výkonem, které vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy. Tyto systémy spolupracují s rovněž novým komunikačním zařízením, Communication Box, které má na starosti například telefonování nebo služby Audi connect. Audi A5 je již sériově vybaveno hotspotem WLAN. Řidič ovládá 12,3" displej digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s rozlišením 1 920 × 720 pixelů na multifunkčním volantu a na výběr má tři zobrazení. Do výbavy si můžete pořídit i head-up displej.
Velkou novinkou v modelové řadě A5 je nabídka dodatečných funkcí podle aktuálních potřeb zákazníka (functions on demand). Zákazník si může na internetu kdykoli po koupi vozidla objednat prostřednictvím aplikace myAudi App tři funkce – navigační systém Audi MMI plus, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+ a Audi smartphone interface. Přitom má pro aktivaci služeb na výběr tři období: měsíc, rok nebo neomezeně. Nabídku pro Audi A5 doplňuje Audi phone box a prémiový audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem 3D.
V době uvedení na trh bude velký počet motorů pro Audi A5 vybaven částečně hybridním systémem. Generátor s funkcí spouštěče, který je s klikovým hřídelem spojený řemenem, získává při zpomalování zpět kinetickou energii a ukládá ji po přeměně na elektrickou energii do kompaktního lithium-iontového akumulátoru. U čtyřválcových motorů je systém MHEV integrován do 12V elektrické sítě vozidla. Modely S TDI jsou vybaveny novou hlavní elektrickou sítí s napětím 48 V. Podle výsledků interních zkušebních jízd může tento druh elektrifikace ušetřit v každodenním provozu, například u modelu S5 TDI, až 0,4 litru na 100 kilometrů – rekuperací nebo vypnutím motoru, pokud řidič uvolní pedál plynu. Funkce start-stop se aktivuje neobvykle brzy, opětovné spuštění motoru je rychlé a komfortní.
Všechny modely A5 používají k přenosu hnací síly automatickou převodovku, a to buď sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic, nebo osmistupňovou samočinnou tiptronic. Pohon všech kol quattro je na přání k dispozici pro motory se střední úrovní výkonu a pro tři nejvýkonnější verze se dodává sériově. Modely Audi A5 a modely S5 s motorem TDI v novém sportovním stylu bude možné v Evropě včetně České republiky objednávat od podzimu 2019. Od začátku roku 2020 budou tyto modely k dispozici u prodejců. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.