Design: Nejkrásnější Audi?
Designová stránka má sice stejný, decentní nádech koncernu, ale přece jen je jiná. Pomáhá ji rychle se svažující střecha a také bezrámová okna. Jde o dvě poměrně malé věci, ale hned jde o jinak designově vnímaná auta. Vše podtrhují hezké disky kol. Součtem toho všeho dostáváme atraktivní výsledek.
Designu prospívají i 10paprsková litá kola o 18 palcích. Rozměr pneumatik činí 245/40 R18. Audi A5 je na tom rozměrově následovně: 4 733 mm na délku, 1 843 na šířku a 1 386 na výšku. Hmotnost se u testovaného auta zastavila na 1 595 kilogramech. Kufr pojme 480 litrů zavazadel. Testovaný kus byl zahalen do šedého laku Daytona, za který si Audi účtuje 30 600 Kč.
Interiér: věc volby
V interiéru najdete to, co od Audi očekáváte a na co jste poslední dobou zvyklí, tedy perfektní zpracování. Pozici za volantem si najdete rychle a jistě si oblíbíte i virtual cockpit za 14 tisíc korun, který se nachází před řidičem. Jde o displej se sofistikovaným softwarem, jemuž jsme se věnovali nedávno.
U pravého kolena máte středový tunel, kde najdete volič převodovky, a před ním, směrem k motoru, se nachází ovládání infotainmentu. Na kulaté ploše můžete psát jednotlivé znaky vaší cílové stanice nebo telefonní čísla vašeho kamaráda. Infotainment MMI vám vše v češtině přečte, takže pokud by náhodou písmeno „B“ vyhodnotil jako „R“, vše se dozvíte, aniž byste museli odvrátit pozornost od řízení.
Infotainment: Nejlepší na trhu?
Infotainment MMI komunikuje plně v češtině a připojit si ho můžete i na internet, ať už Wi-Fi hotspotem z vašeho chytrého telefonu, tak daleko pohodlněji přes slot pro datovou SIM kartu, který najdete v kastlíku. Poté dává MMI úplně jiný rozměr. Těšit se můžete na online aktualizované mapové podklady, informace o počasí a tak dále a tak dále.
Vlivem svažující se střechy na zadních sedadlech není pro hlavu tolik prostoru, kolik byste čekali. I proto je radno osoby s vyšší postavou posadit dopředu, popřípadě počítat s tím, že budou muset mít hlavu „šejdrem“. Před koleny však s prostorem problém mít nebudou. A abych nezapomněl, Audi A5 berte jako čtyřmístné, čímž si ušetříte spoustu nervů. Tři osoby na zadní lavici dáte jen za předpokladu, že ten prostřední bude Somálec.
Ostatní funkce: utrácet můžete co hrdlo ráčí
Po komfortní stránce vám v útrobách Audi A5 nic chybět nebude. K dispozici máte třízónovou klimatizaci či orchestr v podobě Audi Sound System o výkonu 180 wattů a vybrat si můžete, zda sáhnete po kuřáckém nebo nekuřáckém provedení.
Tři osoby na zadní lavici dáte jen za předpokladu, že ten prostřední bude Somálec.
Bohatá je i nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety, zadní parkovací kamera, bezklíčkový vstup, vyhřívaná sedadla, bezdrátové nabíjení telefonu, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, ... Koneckonců si kupuje auto s logem Audi na kapotě, a tak vše, co v autě budete mít, je více méně záležitostí vašeho rozhodnutí, popřípadě rozpočtu.
Většina zmíněného byla zahrnuta v paketu Lifestyle, který Audi nabízí za 82 tisíc Kč. Konkrétně balíček zahrnuje:
- třízónovou klimatizaci
- Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením
- Audi Hold Assist
- komfortní středovou opěrku
- světelný a dešťový senzor
- LED světlomety
- vyhřívání sedadel vpředu
- Audi parking plus vpředu a vzadu
- tempomat
- bezklíčkové otevírání
Jízdní vlastnosti: berte čtyřkolku
Pod kapotou testovaného modelu pracoval dvoulitrový naftový čtyřválec s výkone m190 koní. Ten se přenášel na přední kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. V základní výbavě jsou modely A5 vybaveny dynamickým podvozkem.
V námi testované variantě byl k dispozici základní dynamický podvozek, připlatit si můžete i za sportovní nebo ten s adaptivními tlumiči. Standardní dynamický je sice lehce tužší, ale nikterak nepříjemně. I s ohledem na poměrně nízkou pozici za volantem hodnotíme podvozek pozitivně. Naopak především na mokřejší silnici je znát, že přední náprava má problém výkon přenést na silnici a volant vám trošku tahá za ruce. Čtyřkolka bude jistě lepší řešení.
Standardně A5 pojme pouze 40 litrů pohonných hmot. Na přání je pak k dispozici 54litrová nádrž. Co se týká spotřeby, pak ve městě budete jezdit zhruba za sedm. Po našem týdenním testu se spotřeba ustálila na 5,8 litrech.
Objem [ccm] | Počet válců | Výkon [koní] | Hnaná náprava | Převodovka (stupňů) |
---|---|---|---|---|
1968 | 4 | 190 | přední | S tronic (7) |
Cena Audi A5 Sportback startuje na 1 034 900 Kč. K ceně si připočtěte pár příplatků a rázem můžete být na 1,5 milionech korun, tak jako tomu bylo v případě námi testovaného modelu.