Audi A5 Sportback
test

Audi A5 Sportback

Zaostřeno na technologie

Spousta lidí považuje koncernová auta za „sterilní” a nenápaditá, což nyní aspoň trochu změnil Volkswagen Arteon. Přesto tací oceňují dva modely z repertoáru Audi: A7 Audi A5. A právě o druhém modelu si dnes poreferujeme.

Design: Nejkrásnější Audi?

Designová stránka má sice stejný, decentní nádech koncernu, ale přece jen je jiná. Pomáhá ji rychle se svažující střecha a také bezrámová okna. Jde o dvě poměrně malé věci, ale hned jde o jinak designově vnímaná auta. Vše podtrhují hezké disky kol. Součtem toho všeho dostáváme atraktivní výsledek.

Designu prospívají i 10paprsková litá kola o 18 palcích. Rozměr pneumatik činí 245/40 R18. Audi A5 je na tom rozměrově následovně: 4 733 mm na délku, 1 843 na šířku a 1 386 na výšku. Hmotnost se u testovaného auta zastavila na 1 595 kilogramech. Kufr pojme 480 litrů zavazadel. Testovaný kus byl zahalen do šedého laku Daytona, za který si Audi účtuje 30 600 Kč.

Interiér: věc volby

V interiéru najdete to, co od Audi očekáváte a na co jste poslední dobou zvyklí, tedy perfektní zpracování. Pozici za volantem si najdete rychle a jistě si oblíbíte i virtual cockpit za 14 tisíc korun, který se nachází před řidičem. Jde o displej se sofistikovaným softwarem, jemuž jsme se věnovali nedávno.

U pravého kolena máte středový tunel, kde najdete volič převodovky, a před ním, směrem k motoru, se nachází ovládání infotainmentu. Na kulaté ploše můžete psát jednotlivé znaky vaší cílové stanice nebo telefonní čísla vašeho kamaráda. Infotainment MMI vám vše v češtině přečte, takže pokud by náhodou písmeno „B“ vyhodnotil jako „R“, vše se dozvíte, aniž byste museli odvrátit pozornost od řízení.

Infotainment: Nejlepší na trhu?

Infotainment MMI komunikuje plně v češtině a připojit si ho můžete i na internet, ať už Wi-Fi hotspotem z vašeho chytrého telefonu, tak daleko pohodlněji přes slot pro datovou SIM kartu, který najdete v kastlíku. Poté dává MMI úplně jiný rozměr. Těšit se můžete na online aktualizované mapové podklady, informace o počasí a tak dále a tak dále.

Vlivem svažující se střechy na zadních sedadlech není pro hlavu tolik prostoru, kolik byste čekali. I proto je radno osoby s vyšší postavou posadit dopředu, popřípadě počítat s tím, že budou muset mít hlavu „šejdrem“. Před koleny však s prostorem problém mít nebudou. A abych nezapomněl, Audi A5 berte jako čtyřmístné, čímž si ušetříte spoustu nervů. Tři osoby na zadní lavici dáte jen za předpokladu, že ten prostřední bude Somálec.

Ostatní funkce: utrácet můžete co hrdlo ráčí

Po komfortní stránce vám v útrobách Audi A5 nic chybět nebude. K dispozici máte třízónovou klimatizaci či orchestr v podobě Audi Sound System o výkonu 180 wattů a vybrat si můžete, zda sáhnete po kuřáckém nebo nekuřáckém provedení.

Tři osoby na zadní lavici dáte jen za předpokladu, že ten prostřední bude Somálec.

Bohatá je i nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety, zadní parkovací kamera, bezklíčkový vstup, vyhřívaná sedadla, bezdrátové nabíjení telefonu, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, ... Koneckonců si kupuje auto s logem Audi na kapotě, a tak vše, co v autě budete mít, je více méně záležitostí vašeho rozhodnutí, popřípadě rozpočtu.

Většina zmíněného byla zahrnuta v paketu Lifestyle, který Audi nabízí za 82 tisíc Kč. Konkrétně balíček zahrnuje:

  • třízónovou klimatizaci
  • Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením
  • Audi Hold Assist
  • komfortní středovou opěrku
  • světelný a dešťový senzor
  • LED světlomety
  • vyhřívání sedadel vpředu
  • Audi parking plus vpředu a vzadu
  • tempomat
  • bezklíčkové otevírání

Jízdní vlastnosti: berte čtyřkolku

Pod kapotou testovaného modelu pracoval dvoulitrový naftový čtyřválec s výkone m190 koní. Ten se přenášel na přední kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. V základní výbavě jsou modely A5 vybaveny dynamickým podvozkem.

V námi testované variantě byl k dispozici základní dynamický podvozek, připlatit si můžete i za sportovní nebo ten s adaptivními tlumiči. Standardní dynamický je sice lehce tužší, ale nikterak nepříjemně. I s ohledem na poměrně nízkou pozici za volantem hodnotíme podvozek pozitivně. Naopak především na mokřejší silnici je znát, že přední náprava má problém výkon přenést na silnici a volant vám trošku tahá za ruce. Čtyřkolka bude jistě lepší řešení.

Standardně A5 pojme pouze 40 litrů pohonných hmot. Na přání je pak k dispozici 54litrová nádrž. Co se týká spotřeby, pak ve městě budete jezdit zhruba za sedm. Po našem týdenním testu se spotřeba ustálila na 5,8 litrech.

Objem [ccm] Počet válců Výkon [koní] Hnaná náprava Převodovka (stupňů)
1968 4 190 přední S tronic (7)

Cena Audi A5 Sportback startuje na 1 034 900 Kč. K ceně si připočtěte pár příplatků a rázem můžete být na 1,5 milionech korun, tak jako tomu bylo v případě námi testovaného modelu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze