Modernizované Audi Q7 je tady! Už jsme v něm i seděli

Modernizované Audi Q7 je tady! Už jsme v něm i seděli
  • Facelift přinesl modernizovaný design, laserové světlomety i nové technologie
  • Všechny nyní nabízené motorizace jsou tzv. mild-hybridní
  • Později dorazí i plug-in hybridní varianta

Už celé čtyři roky je na trhu druhá generace Audi Q7, a tak nastal čas toto oblíbené SUV trošku designově zkrášlit, přidat nějaké ty moderní technologie od mladších sourozenců a samozřejmě se pochlubit světu. Audi Q7 prodělalo facelift, který rozhodně poznáte. Na přídi je velká maska singleframe osmiúhelníkového tvaru a šest chromovaných svislých lamel, podobně jako u Audi Q8. Přepracovaná je také záď.

Audi Q7 - první pohled na nový facelift

Designéři dosáhli čistého vzhledu rovnými plochami a uhlazenými tvary, které vyplňují celou šířku vozu především v oblasti registrační značky. Kromě difuzoru včetně spodního ochranného panelu propojuje horizontální lišta svými krajními segmenty ve tvaru písmene U koncovky výfukové soustavy. Audi Q7 si můžete objednat i s paktem S line. Součástí výbavy jsou navíc 19palcová kola. Na přání mohou být kola ještě o jeden palec větší. Audi Q7 je sériově vybaveno LED světlomety. Místo nich si mohou zákazníci vybrat světlomety Matrix LED nebo HD Matrix LED s laserovými světlomety. Zákazníci mají na výběr sedm barev čalounění a sedm materiálů pro ozdobná obložení včetně různých druhů ušlechtilých dřev i hliníku. Pro mimořádně náročné individualisty jsou k dispozici čtyři doplňkové kožené pakety a speciální nabídky z programu Audi exclusive. Všechny tři linie vnitřní výbavy lze libovolně kombinovat s oběma verzemi exteriéru.

Pro Audi Q7 jsou na výběr dva vznětové motory a jedna zážehová jednotka. Všechny tři agregáty jsou vidlicové šestiválce se zdvihovým objemem 3,0 litru. Pod kapotou verze Q7 45 TDI pracuje turbodiesel s nejvyšším výkonem 231 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. Zrychlení z klidu na sto proběhne za 7,1 sekundy a maximální rychlost činí 229 km/h. Výkonnější verze má výkon 286 koní a 600 Nm. Tato verze zrychlí z klidu na sto za 6,3 sekundy a maximální rychlost je 241 km/h. Vrcholným agregátem je nový třílitrový zážehový motor naladěný na 340 koní a 500 Nm točivého momentu. O několik měsíců později dorazí do nabídky i plug-in hybridní verze s označením Audi Q7 55 TFSIe. Audi Q7 je ve všech motorizacích tzv. mild-hybridní a vždy pracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Všechny sedmimístné verze modelu Q7 mají vzduchové odpružení v sériové výbavě.

Pojďme si říci také pár čísel. Nový design prodloužil vnější délku velkého SUV o jedenáct milimetrů na 5 063 milimetrů. Vnější šířka je 1 970 milimetrů, výška včetně střešní antény 1 741 milimetrů. Rozvor 2 994 milimetrů zůstal beze změny. V závislosti na výbavě nabízí pětimístná verze zavazadlový prostor o objemu až 865 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a prostor o objemu 2 050 litrů.

Asi největší změny se dotkly interiéru. U sériově dodávaného systému MMI Radio plus má horní displej úhlopříčku 8,8 palce a v zorném poli řidiče je umístěn částečně analogový panel sdružených přístrojů. Ve spojení s vrcholnou verzí informačního a zábavního systému je úhlopříčka horního displeje 10,1 palce. Vůz je navíc vybaven digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. V případě zakoupení nejvyšší verze infotainmentu vám v Audi Q7 nebude po technologické stránce nic chybět. Součást tvoří mapové podklady HERE aktualizované v reálném čase, informace o počasí, Google Earth a samozřejmě podpora Apple CarPlay a Android Auto. Modernizované Audi Q7 dostane do vínku i hlasovou asistentku a abyste nemuseli řešit nabíjecí kabely pro váš chytrý telefon, tak si ho stačí odložit na podložku bezdrátového nabíjení.

Audi Q7

A co nějaké asistenční systémy? Nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro parkování ani 3D kamera, která se vám právě při parkování může hodit. V závislosti na výbavě získává řídicí jednotka zFAS data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer a dvanácti ultrazvukových senzorů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze