Jen ve druhém pololetí 2019 debutovaly na evropském trhu čtyři nové modely Audi s externě nabíjitelným hybridním pohonem, které rozšířily nabídku v modelových řadách Q5, A8, A6 a A7 Sportback. Dalším krokem je uvedení modelu Q7 TFSI e quattro.
Poprvé za volantem plug-in hybridní Audi A7 a Q7
Technické parametry Audi Q7 60 TFSIe (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 063 × 2 212 × 1 970 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Benzín, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 335 kW, 456 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 17,3 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 43 km |
Cena od |
Audi Q7 TFSI e quattro sází stejně jako všechny ostatní plug-in hybridní modely na dva motory. Spalovacím motorem je jednotka 3.0 TFSI. Turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec je naladěný na 340 koní. Maximální točivý moment je 450 Nm. Synchronní elektromotor s nejvyšším výkonem 94 kW a točivým momentem 350 Nm je uložen ve skříni osmistupňové převodovky tiptronic.
Elektromotor je napájen kapalinou chlazenou sadou lithium-iontových akumulátorů, uloženou pod podlahou zavazadlového prostoru. Akumulátory poskytují napětí 308 V a disponují kapacitou 17,3 kWh. Jejich 168 prizmatických akumulátorových článků je rozděleno do 14 modulů, uspořádaných ve dvou úrovních nad sebou. Chlazení akumulátoru je zajišťováno samostatným nízkoteplotním okruhem, který zahrnuje rovněž nabíječku.
Díky různým verzím elektromotoru mají zákazníci na výběr dvě výkonové verze Q7 60 TFSI e quattro dosahuje nejvyššího výkonu 456 koní a jeho maximální točivý moment 700 Nm je o 250 Nm vyšší než u samotné jednotky TFSI. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h. Q7 55 TFSI e quattro poskytuje nejvyšší výkon 381 koní a maximální točivý moment 600 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 5,9 sekundy. Oba modely mohou čistě na elektřinu jezdit až 135 km/h. Obě hybridní verze modelu Q7 ujedou s elektrickým pohonem podle metodiky WLTP až 43 kilometrů.
SUV se vždy rozjíždí v režimu „EV“, tedy pouze s elektrickým pohonem. V městském provozu upozorňuje chodce a cyklisty na jedoucí vozidlo syntetický zvuk, vytvářený reproduktorem v podběhu kola na pravé straně. Tento akustický výstražný systém (AVAS) je v souladu se směrnicemi EU zřetelně slyšitelný při jízdě rychlostí až 20 km/h a se vzrůstající rychlostí jeho intenzita zvuku postupně klesá. Zážehový motor je spuštěn až poté, co řidič sešlápne „aktivní pedál plynu“ pod bod většího odporu.
Prodej obou verzí bude v České republice zahájen na počátku roku 2020, kdy budou oznámeny také české ceny.