Audi Q7 a A7
test

Audi Q7 a A7

První dojmy z plug-in hybridních modelů
  • Audi A8 a Q7 mají pod kapotou benzinový třílitrový šestiválec TFSI, přičemž kombinovaný výkon v SUV je 455 koní a u Audi A8 pak 449 koní
  • Menší modely mají pod kapotou dvoulitrové benzinové čtyřválce, které společně s elektromotorem produkují 367 koní
  • Vozy mají 14,1kWh baterii, jediné Audi Q7 dostalo o 3,2 kWh více
  • Papírový dojezd všech modelů dle WLTP činí 40 kilometrů

Audi si na blížící se konec roku ponechalo poměrně velkou modelovou ofenzívu. Není tomu tak dávno, co světlo světa spatřily facelifty Audi Q7 a SQ8. Před pár dny došlo také na odhalení Audi RS Q3 a Audi RS Q3 Sportback a na přelomu roku dorazí ještě několik plug-in hybridních modelů v čele s Audi A8, A7, Q7 a Q5. A právě plug-in hybridní modely jsme si už mohli s předstihem nejen prohlédnout, ale také vyzkoušet.

Poprvé za volantem plug-in hybridní Audi A7 a Q7

Konkrétně jsme se posadili za volant Audi Q7 a A7. Vyzkoušeli jsme tedy obě motorizace, které si do plug-in hybridních modelů můžete pořídit. Designově se vozy od těch spalovacích prakticky neliší, a to až na nabíjecí zdířky. Však jde také jen o modelové deriváty, nikoli o nové modely. K dispozici v interiéru máte hned několik jízdních módů. Auto se po nastartovaní spustí na čistě elektrický pohon. Vybrat si můžete ještě z hybridního režimu a módu, který vám uchová kapacitu baterie, což se hodí především na dálnici. Všechny plug-in hybridy mají pohon všech kol. Nyní už pojďme za volant.

V případě Audi Q7 máte o všem dokonalý přehled, sedí se vysoko, což je dnes trend a spousta lidí to tak má rádo. Naopak v Audi A7 si můžete sednout poměrně nízko, výhled je trochu horší, což není výtka, ale fakt. V obou vozech je vše takové jako v ostatních modelech Audi, takže se nemusíte bát, že by vás čekalo nějaké velké překvapení. Ostatně šlo Audi touto cestou i v případě Audi e-tron, což usnadní přechod ze spalovacího auta na elektrický pohon, protože až na určité věci je v interiéru prakticky vše stejné. O tom ale někdy jindy. Okruh, který jsme si s Audi Q7 a A7 projeli, měl více jak 80 kilometrů a zahrnoval dálnici, rychlostní komunikaci i město. Na nějaké velké soudy jsme za volantem nestrávili tolik času, ale první dojmy jsou pozitivní.

A7 a Q5 A8 / Q7
motor 2.0 R4 TFSI 3.0 V6 TFSI
převodovka 7 st. S tronic 8 st. tiptronic
systémový výkon 367 koní 455 koní
točivý moment 500 Nm 700 Nm
výkon elektromotoru 105 kW 100 / 94 kW
dojezd dle WLTP 40 km 40 km
kapacita baterie 14,1 kWh 14,1 / 17,3 kWh
Akcelerace je vskutku dobrá a neutichá ani při zašlápnutí plynu na podlahu v rychlostech okolo 150 km/h.

Hned při nájezdu na dálnici sešlápnete plynový pedál na podlahu a cítíte, jak šestiválci pomáhá i točivý moment elektromotoru. Akcelerace je vskutku dobrá a neutichá ani při zašlápnutí plynu na podlahu v rychlostech okolo 150 km/h. Jakmile jsme vyjeli z dálnice, tak jsme auto nastavili do hybridního režimu a prakticky až do cílové stanice jsme dojeli na elektřinu. V případě Audi Q7 se spotřeba ustálila na 18,2 kWh a 4,7 litrech benzinu. V případě A7 je znát, že dynamika není taková a i projev benzinového šestiválce je daleko kultivovanější než u čtyřválce. Každopádně plug-in hybridní model A7 nemá málo výkonu. Naopak má daleko lepší aerodynamiku, takže se spotřebou by na tom měl být daleko lépe. Stejná trasa znamenala spotřebu 13,2 kWh a 3,6 litru benzinu. Více jak 70 procent cesty jsme jeli na elektrický motor o zbytek (převážně na dálnici) se postaral motor spalovací.

Tím se tak trochu dostávám k tomu, že novinkou jsou i určité styly zobrazení, které souvisejí s plug-in hybridním pohonem. Například místo otáčkoměru si ve virtual cockpitu můžete navolit procentuální využití výkonu a na spodní stranu budíku dát malý graf otáček motoru. Nové jsou i statistiky o jízdě, kde se dozvíte, kolik procent cesty jste využívali motor spalovací a elektrický. Podobně jako Audi A7, které jsme v minulosti testovali, tak všechny nové plug-in hybridní modely umějí číst dopravní značky a díky mapovým podkladům i vědí, kde se nacházíte a dopředu vás upozorní, že je čas dát nohu z plynového pedálu, což standardně vede k dobré spotřebě, tedy i delšímu dojezdu na elektřinu. Po technologické stránce nemáme Audi co vytknout, jde jen o to, zda máte rádi dotykové displeje, nebo naopak ne.

Audi brzy do nabídky zařadí tyto čtyři nové plug-in hybridy, ze kterých by si mohl vybrat opravdu každý. Ať už budete chtít limuzíny, velké nebo o něco menší SUV, popřípadě stylové Audi A7. Velkým lákadlem může být kombinovaný výkon, který se v případě Audi A7 a Q5 dostává do teritoria šestiválců a v případě A8 a Q7 do teritoria osmiválců. Jezdit však můžete se zajímavou spotřebou, o to více, pokud pravidelně jezdíte do kanceláře a jednou za čas vás čeká delší cesta. Uvidíme, jaké cenovky Audi nastaví na českém trhu. Trh s plug-in hybridními modely však bude zase o něco bohatší a zákazníci budou mít z čeho vybírat.

Klady
  • technologie
  • výkon
  • spotřeba
Zápory
  • dnes spíše podprůměrný dojezd na baterii
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze