Jaké je Audi Q7 po faceliftu a proč nepotřebujete laserové světlomety?
test

Jaké je Audi Q7 po faceliftu a proč nepotřebujete laserové světlomety?

Audi Q7 už bylo na trhu nějaký ten pátek, bylo tak jen otázkou času, kdy dorazí faceliftovaná verze. Ta si vzala interiér od svých sourozenců a nyní se bude v tvrdé konkurenci prát o své zákazníky. Dnes se podíváme na to, jak se facelift povedl, proč nepotřebujete laserové světlomety i to, s čím vším se můžete nechat hýčkat.

V létě minulého roku jsme se poprvé mohli podívat na facelift Audi Q7, který přinesl hned několik změn. Tak například nový design prodloužil délku o 11 milimetrů na 5 063 milimetrů. Rozvor 2 994 milimetrů zůstal beze změny. Nová je osmiúhelníková maska chladiče, ve které najdete šest svislých chromovaných lamel podobně jako u Audi Q8.

Asi nejvíce změn se však odehrálo v interiéru. Po vzoru Audi A8, A7, A6 či Q8 facelift Q7 přinesl tři displeje do interiéru. Ty samozřejmě nejsou velkou novinkou, ale Audi Q7 to rozhodně prospělo. Displej infotainmentu má 10,1 palce a pod ním najdete druhý dotykový displej, který slouží k ovládání klimatizačních podmínek. Samozřejmě nechybí ani virtual cockpit, který ve sportovních verzích doznal pár změn. Však se na to můžete podívat níže v galerii. Audi používá mapové podklady HERE a osobně jako nejlepší novinku hodnotím bezdrátové Apple CarPlay. Jak přesně CarPlay bez kabelu funguje, jsme si popsali v samostatném článku, podobně jako to, proč je CarPlay konečně použitelný systém. Možná si říkáte, proč CarPlay tak chválíme. Jde o špatnou zkušenost z BMW X5, kdy se CarPlay neustále odpojovalo a bylo prakticky nepoužitelné.

Interiér je skvěle zpracovaný i odhlučněný a cenovka, která startuje na 2,5 milionech korun (Audi SQ7), je opravdu opodstatněná. Sedadla jsou nesmírné pohodlná, nenabízejí však tak dobré boční vedení jako vozy BMW. K dispozici je však nejen vyhřívání, ale také klimatizování či masážní funkce. Chytrý telefon si můžete dát nabíjet na bezdrátovou podložku a v testovaném kuse byla i čtyřzónová klimatizace. Takže i na zadním sedadle se bude cítit pohodlně.

Jakákoli noční cesta se pro vás stane zážitkem. Objednat si můžete i světlomety HD Matrix LED včetně laseru. Osobně si však myslím, že jde spíše o ukázku technologie, ale laserové světlomety nepotřebujete. HD Matrix LED světla svítí tak skvěle, že laser, který zvýší intenzitu uprostřed světelného paprsku, můžete s klidným srdcem oželet. Nad čím byste však měli popřemýšlet, to je head-up displej.

Všechny motorizace Audi Q7 jsou mild-hybridní a pracují s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Sedmimístné verze Q7 mají vzduchové odpružení v sériové výbavě. To funguje velmi dobře, je pohodlné a občas se vám může hodit i možnost přifouknutí, tedy zvýšení světlé výšky.

Testovaná verze byla samozřejmě vybavena k prasknutí. Nechybělo tedy například tažné zařízení, které se vám může hodit, podobně jako možnost si snížit nakládací hranu zavazadelníku, abyste náklad, který potřebujete odvést, nemuseli zvedat tak vysoko. Jestli patříte mezi milovníky kvalitního audia, můžete si vybrat mezi levnější variantou BOSE, nebo zainvestovat do Bang & Olufsen. Nádherná jsou 22palcová kola o rozměrech 285/35. Zda vám v případě Audi SQ7 stojí za příplatek 84 100 Kč, je otázka pro vás. Audi Q7 má rozhodně co nabídnout. Jedná se o auto, které zvládne splnit rodinné účely a polykat nejen dálniční kilometry, nějaký ten offroad v tomto případě totiž není sprosté slovo a pokud chcete zažít, jak vypadá „tah lokomotivy“ postavené na čtyřech kolech, pak jde o vůz právě pro vás. Jen vás musím varovat, s velkou pravděpodobností už nebudete chtít nic jiného.

Audi má samozřejmě v nabídce i plug-in hybridní verzi, kterou jsme si již krátce vyzkoušeli a brzy se budete moci těšit i na standardní test v českých podmínkách. Ještě si však pojďme něco málo povědět o jízdních asistentech. V minulosti jsme si všechny systémy podrobně vyzkoušeli v Audi A7. Stejné systémy nabízí i Audi Q7, takže taková dálniční cesta by se s trochou nadsázky dala popsat například takto: zastavíte na první čerpací stanici, koupíte si kávu, nasednete do auta, zapnete adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu a pak už jen držíte volant a vše kontrolujete. Mimochodem, na zimní dovolené se nemusíte moc omezovat, zavazadlový prostor pojme 803 litrů. Objednat si můžete i třetí řadu sedadel, ale počítejte, že je určená primárně pro děti. Moc se mi líbí funkce, kdy vám Audi na štítu displeje ukáže botu se šipkou, popřípadě zavibruje plynovým pedálem (nebo obojí, dle nastavení). To znamená, že je čas dát nohu z plynu. A důvod? Nejspíše se blížíte ke křižovatce nebo do vesnice. Díky tomu můžete ušetřit nějaké to palivo. Však Audi Q7 rozhodně není lehké auto a využívat setrvačnou jízdu se vyplatí.

Jestli sáhnete po Audi Q7, nebo nějaké konkurenční značce, je v dnešní době otázka pocitů/sympatií. Dnes už není vše jen o jízdních vlastnostech, ale také o tom, jak se cítíte v interiéru, jaké asistenční systémy automobilka nabízí a samozřejmě také o ceně. Facelift Audi Q7 prospěl. Zpracování je skvělé a odhlučnění interiéru příkladné. Bezdrátové CarPlay pro někoho může být zajímavým benefitem, podobně jako skvělé světlomety nebo možnost, že si můžete objednat nejen šestiválec, plug-in hybridní variantu, ale také osmiválec s výkonem 435 koní.

Klady
  • světlomety HD Matrix LED
  • bezdrátové CarPlay
  • kvalita zpracování
  • odhlučnění interiéru
  • virtual cockpit
Zápory
  • třetí řada sedadel pouze pro děti
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze