Hyundai i20 po faceliftu. Více hybridů, méně baroka

Hyundai i20 po faceliftu. Více hybridů, méně baroka
Fotografie: Hyundai
  • Facelift Hyundaie i20 se začne vyrábět na podzim a ihned vstoupí na trh
  • Vyrábět se bude pro Evropu i nadále v tureckém Izmitu

Subkompaktní hatchback Hyundai i20 se dočká ve třetím kvartálu faceliftu. Ten vyčistí stávající expresivní design od zbytků někdejšího opulentního stylu, přinese technologické novinky a upraví nabídku motorů směrem k ekologičtější budoucnosti. Nejde o revoluční, ale spíše evoluční změny, a tak se zvenčí modernizovalo na obvyklých místech. Moderněji teď vypadá příď s maskou i zadní nárazník spolu s přepracovanými koncovými světly. Nabídku Hyundai osvěžil novými vzory 16" a 17" kol plus třemi novými barevnými odstíny metalická limetková žluť a perleťová šeď či modř.

Designové změny jsou po uragánu, který přinesla aktuální generace, tentokrát jen velmi decentní. Launchovací limetková žluť vypadá jako zajímavé zpestření nabídky

S tím souvisí i nové provedení interiéru, které může být v provedení s kontrastními dekoračními panely limetkové barvy a barevně sladěným čalouněním. A také s vylepšeným ambientním osvětlením, které nahradilo žárovky svítivými diodami a nabízí volbu 64 odstínů. Barevný 4,2" infodisplej je nyní součástí standardu, vyšší linie i nadále nabízejí dva displeje o úhlopříčce 10,25". Infozábava si polepšila o dálkovou aktualizaci map OTA, USB-C a druhou generaci e-call fungující na 4G síti.

Bezpečnostní skóre vylepšuje zdokonalené varování před překážkou FCA, které nyní funguje ve dvou režimech (město a mimo město) a dokáže kromě chodců rozeznat i cyklisty. Příplatkový systém hlídající příčný provoz při couvání (RCCA) už při hrozící kolizi nyní jen nevaruje, ale rovnou zastaví auto. Aktivně nyní zasahuje rovněž systém pro vedení v pruzích (LFA) a hlídání slepého úhlu (BCA). Chytrý tempomat NSSC spolupracuje s navigací a na dálnici upravuje rychlosti podle toho, zda se blíží zatáčka či rovinka.

Pod kapotou se dále elektrifikovalo, stávající mild-hybridní tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 120 k doplnila i jeho slabší verze 100 k sice už známá z nynějšího provedení, avšak nově doplněná rovněž i 48V mild-hybridní soustavu. Standardem se proto stala převodovka i-MT s automatickou spojkou, která se po uvolnění plynu při splnění nutných podmínek samočinně rozpojí a nechá vůz plachtit. Ta už je rovněž známá, ovšem dosud alternovala konvenčním mechanickým převodovkám. Volitelně bude opět k mání sedmistupňová dvouspojková skříň 7DCT se suchými spojkami.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze