😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Hyundai i20 po faceliftu. Více hybridů, méně baroka

Hyundai i20 po faceliftu. Více hybridů, méně baroka
Fotografie: Hyundai
  • Facelift Hyundaie i20 se začne vyrábět na podzim a ihned vstoupí na trh
  • Vyrábět se bude pro Evropu i nadále v tureckém Izmitu

Subkompaktní hatchback Hyundai i20 se dočká ve třetím kvartálu faceliftu. Ten vyčistí stávající expresivní design od zbytků někdejšího opulentního stylu, přinese technologické novinky a upraví nabídku motorů směrem k ekologičtější budoucnosti. Nejde o revoluční, ale spíše evoluční změny, a tak se zvenčí modernizovalo na obvyklých místech. Moderněji teď vypadá příď s maskou i zadní nárazník spolu s přepracovanými koncovými světly. Nabídku Hyundai osvěžil novými vzory 16" a 17" kol plus třemi novými barevnými odstíny metalická limetková žluť a perleťová šeď či modř.

Designové změny jsou po uragánu, který přinesla aktuální generace, tentokrát jen velmi decentní. Launchovací limetková žluť vypadá jako zajímavé zpestření nabídky

S tím souvisí i nové provedení interiéru, které může být v provedení s kontrastními dekoračními panely limetkové barvy a barevně sladěným čalouněním. A také s vylepšeným ambientním osvětlením, které nahradilo žárovky svítivými diodami a nabízí volbu 64 odstínů. Barevný 4,2" infodisplej je nyní součástí standardu, vyšší linie i nadále nabízejí dva displeje o úhlopříčce 10,25". Infozábava si polepšila o dálkovou aktualizaci map OTA, USB-C a druhou generaci e-call fungující na 4G síti.

Bezpečnostní skóre vylepšuje zdokonalené varování před překážkou FCA, které nyní funguje ve dvou režimech (město a mimo město) a dokáže kromě chodců rozeznat i cyklisty. Příplatkový systém hlídající příčný provoz při couvání (RCCA) už při hrozící kolizi nyní jen nevaruje, ale rovnou zastaví auto. Aktivně nyní zasahuje rovněž systém pro vedení v pruzích (LFA) a hlídání slepého úhlu (BCA). Chytrý tempomat NSSC spolupracuje s navigací a na dálnici upravuje rychlosti podle toho, zda se blíží zatáčka či rovinka.

Pod kapotou se dále elektrifikovalo, stávající mild-hybridní tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 120 k doplnila i jeho slabší verze 100 k sice už známá z nynějšího provedení, avšak nově doplněná rovněž i 48V mild-hybridní soustavu. Standardem se proto stala převodovka i-MT s automatickou spojkou, která se po uvolnění plynu při splnění nutných podmínek samočinně rozpojí a nechá vůz plachtit. Ta už je rovněž známá, ovšem dosud alternovala konvenčním mechanickým převodovkám. Volitelně bude opět k mání sedmistupňová dvouspojková skříň 7DCT se suchými spojkami.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze