Mazda CX-5 pro rok 2023: benzin už jen s hybridem a další inovace

Mazda CX-5 pro rok 2023: benzin už jen s hybridem a další inovace
Fotografie: Mazda
  • Mazda své automobily průběžně technicky vylepšuje i mimo facelifty
  • Středně velké SUV Mazda CX-5 se nyní zařazuje mezi ekologické modely

Mazda si udržuje mezi konkurencí výjimečné postavení. Stále se jí totiž daří vyvíjet a úspěšně prodávat netradiční technická řešení. Takže zatímco jsme nedávno přivítali zpět legendární Wankelův motor, byť v nové roli prodlužovače dojezdu pro plug-in hybridní MX-30 REV, v nabídce zůstávají i zážehové motory, které se na rozdíl od drtivé většiny ostatních značek stále drží výhradně atmosférického plnění a důstojných zdvihových objemů. Takže zatímco konkurence vám v této třídě nabídne přeplňované tříválce a možná ještě tak čtyřválcovou patnáctistovku s turbem, svět Mazdy je docela jiný.

Vně i uvnitř čeká konzervativní design, který potěší milovníky věcí na svém místě a estéty

Její evropská nabídka totiž stojí výhradně na atmosférických čtyřválcích (a samozřejmě tříválci Toyota u Mazdy 2 Hybrid, což je přebrandovaná Toyota Yaris), které nabízejí mnohem sametovější chod z nízkých otáček a také obvykle nižší spotřebu při vysoké zátěži. Jenže stále zpřísňované evropské emisní limity jim postupně přistřihují křídla. I když se japonští konstruktéři nevzdávají a bojují dalšími a dalšími inovacemi, hrozba pokut za flotilové emise je dohnala k radikálnějšímu řešení. To se týká i Mazdy CX-5, která právě prošla technickou inovací.

Oba zážehové čtyřválce Skyactiv-G, tedy dvoulitr i dvaapůllitr, dostaly vzpruhu v podobě mild-hybridního soustrojí. Jednoduché řešení ISG, tedy integrovaný startérgenerátor, používá řemenový převod a 24V napájení z Li-ion baterie umístěné vzadu mezi koly. Součástí je DC-DC měnič na 12 V umožňující využívat proud z rekuperace k jiným účelům, pokud je baterie plná. Přirozenou součástí je stop-start, technickým bonbónkem potom vypínání půlky válců při nízké zátěži. Revizí prošlo i nastavení podvozku a řízení, vylepšena byla šestistupňová automatická převodovka vlastní konstrukce, která má nyní nižší tření a lepší řadicí mapy.

Inovované provedení je již v prodeji, ceny s hybridním benzinem začínají na akční částce 654 100 Kč za dvoulitrovou předokolku s manuální skříní. K mání jsou všechny kombinace pohonů 4×2 a 4×4 plus manuální či automatické převodovky pro dvoulitr, dvaapůllitr se dodává vždy s automatem, avšak rovněž dává na výběr mezi pohonem předních a všech kol.

Technické parametry Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD MT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 550 × 1 840 × 1 680 mm, 1 522 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon121 kW, 165 koní, točivý moment: 213 Nm / 4 000 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od654 100 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze