Plug-in hybridní pohon s rotačním spalovacím motorkem už známe z Mazdy MX-30 RE-V. Se stejnou koncepcí Mazda počítá i do dalších modelů a na aktuálním tokijském autosalonu představila první z nich. Koncept Mazda Iconic SP vrací do hry elegantní a lehká kupé kompaktních rozměrů, jaká z trhu zmizela už před léty a pokusy o jejich oživení jsou zatím ojedinělé. Proudnicová zářivě červená karoserie dlouhá 4,18 m, kterou si návštěvníci salonu mohou prohlédnout i shora z vyhlídkové galerie, připomíná legendární sportovní Mazdy z nedaleké minulosti i blízké budoucnosti. Automobilka nabízí bezrámová okna a vrací do hry vyklápěcí světlomety. A především nízkou kapotu, kterou umožnila malá technologická revoluce uvnitř.
O pohon se totiž postará kombinace malého wankelu a silného elektromotoru napájeného z baterií. Ty bude možné, stejně jako u již vyráběné Mazdy MX-30 R-EV, dobíjet i z externích zdrojů. Kapacita baterií však nebude příliš vysoká; zatím její hodnotu neznáme, ale hmotnost konceptu 1 450 kg to jasně naznačuje. To je sice zhruba o tři metrické centy více, než by se nám u podobného stroje líbilo, ale na druhou stranu to není nic, s čím by si dnešní podvozkáři neporadili. A systémový výkon 370 k už vůbec ne, i když bude k dispozici jako u každého PHEV jen po omezenou dobu.