Jak typicky japonské. Zatímco výrobci z Ameriky, Číny a částečně i z Evropy každou novinku uvádějí s patřičným halasem a prezentují ji s barnumskými spektákly, automobilky z Nipponu o svých mnohdy převratných či aspoň mimořádně zajímavých novinkách převážně cudně mlčí. To je případ i aktuální tiskové zprávy popisující expozici Toyoty na tokijském autosalonu. Přesněji pět konceptů, které si největší světová automobilka přichystala. Všechny jsou více než zajímavé a jeden z nich dokonce vypadá jako těsně před zahájením sériové výroby; kompletně dokončený a dokonce s otevřenými interiérem. Středně velký pětimístný elektrický pick-up Toyota EPU se samonosnou karoserií vytvořilo americké studio Calty Design Research a naprosto přesně odpovídá tomu, po čem američtí zákazníci doslova šílí: cenově dostupný a rozumně velký elektrický pick-up jako alternativa k drahým solitérům typu Rivianu R1T.
Své zájemce by si našel i vedle stojící, plně elektrický Land Cruiser Se. Jenže v jeho případě jde opravdu jen o koncept, navíc údajně nemířící do výroby. Chyba je v tom, že automobilka neprozradila své produkční ambice ani u pick-upu, který by si své zákazníky bezpochyby našel velice rychle. Zejména, když nabízí velkou baterii a praktický otvor v zadní stěně kabiny umožňující naložit mnohem delší břemena, než kolik měří samotná ložná plocha. Jenže Japonci si své záměry obvykle nechávají pro sebe, takže pro jistotu neprozradili ani prakticky žádné technické údaje. Víme pouze, že pick-up měří 5,07 × 1,91 × 1,71 m a sedmimístný Land Cruiser 5,15 × 1,99 × 1,705 m. Zbytek je ponechán na ctěné novinářově či čtenářově fantazii.