Jméno amerického startupu 24M není v oboru zcela neznámé; již v roce 2021 s ním spolupracoval Volkswagen Group a o rok později uplatnil svůj patent na zjednodušení výroby Li-ion baterií. Aktuálně se v Tokiu pochlubil svou zatím největší inovací: architektura ETOP (Electrode-to-Pack) má vynechat moduly i články a umístit elektrody s elektrolytem přímo do hlavního tělesa baterie. Výhody jsou zřejmé; vynecháním mrtvé hmoty bude možné více než 70 % objemu baterie využít k ukládání energie, což je výrazně více než u tradičních architektur včetně CTP. Z toho plyne výrazně vyšší volumetrická hustota a podstatně menší fyzické rozměry při stejné kapacitě.
Zapomenout nelze ani na citelně nižší výrobní náklady. Díky současnému použití vlastního, polotuhého elektrolytu 24M SemiSolid by také měla výrazně získat bezpečnost, přesněji odolnost proti mechanickému poškození. Takové řešení nabízí i takřka nekonečnou modularitu; energetické jednotky je možné téměř libovolně zapojovat sériově/paralelně podle potřeby.
Jsou tu však samozřejmě i nevýhody. V prezentaci technologie nepadlo ani slovo o případné opravitelnosti takové baterie. U aktuálních architektur často stačí relativně levně vyměnit jediný modul či článek, to však zřejmě v tomto případě tak snadno nepůjde. Uvidíme tedy, zda rozhodnou zjevné výhody, či strach z budoucích extrémních nákladů na případnou výměnu celé baterie při selhání její malé části.